;
coinex

گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 تا اواسط پاییز عرضه می‌شوند

گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 در ماه نوامبر (آبان تا اوایل آذر) رونمایی و عرضه می‌شوند. چنین چیزی فقط به لطف رونمایی زودهنگام تراشه جدید کوالکام محقق می‌شود.

کوالکام معمولا نسل جدید تراشه‌های پرچمدار خود را اواخر پاییز رونمایی می‌کند. بر همین اساس، اولین گوشی‌های پرچمداری که به نسل جدید تراشه‌های کوالکام مجهز می‌شوند، از اوایل زمستان، کم‌کم در بازارها عرضه می‌شوند. شایعات حاکی از آن هستند که امسال اینطور نخواهد بود.

عرضه گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 در اواسط پاییز

پیش از این اعلام شده بود که کوالکام قصد دارد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را در ماه نوامبر (آبان تا اوایل آذر) رونمایی و عرضه کند. به دنبال این ماجرا، شایعه دیگری سر زبان‌ها افتاده که مدعی است، گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز زودتر از حد انتظار (نسبت به بازه زمانی سال گذشته) به بازار می‌آیند.

گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 تا اواسط پاییز عرضه می‌شوند

 

آی یونیورس در توییت اخیر خود به این موضوع اشاره کرده و مدعی شده که تراشه جدید کوالکام در ماه نوامبر معرفی می‌شود.

اسنپدراگون 8 نسل 1 که سال گذشته رونمایی شد، توسط شرکت سامسونگ تولید شده بود. این تراشه براساس فناوری 4 نانومتری ساخته شد؛ اما مشکلاتی زیادی داشت که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به داغ شدن بیش از حد اشاره کرد. همین مشکلات باعث شد که کوالکام برای تولید اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به سراغ کمپانی TSMC برود.

تاکنون اطلاعاتی از مشخصات احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 2 منتشر شده و به نظر می‌رسد که این کمپانی، پیکربندی 1+3+4 را تغییر خواهد داد. اینطور که از شواهد پیداست، کوالکام در تولید Snapdragon 8Gen2 از یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و سه هسته Cortex-A510 استفاده خواهد کرد.

برخی اخبار حاکی از آن هستند که کوالکام قصد دارد قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های قدیمی اندرویدی را در گوشی‌های جدید قرار دهد و به همین دلیل، به سراغ این پیکربندی رفته که شاید راندمان چندان بالایی نداشته باشد.

این تراشه احتمالا به واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 740 مجهز می‌شود. بد نیست بدانید که تمام گوشی‌های سری اس 23 سامسونگ به اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز می‌شوند و امسال از نسخه‌های اگزینوس خبری نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر