;
coinex

اهدای 2 میلیون دلار ارز دیجیتال به روسیه ؛ کمک مالی برای خرید تجهیزات نظامی؟

اهدای 2 میلیون دلار ارز دیجیتال به روسیه از سوی متحدان و حامیان این کشور انجام شده است و هدف اینکار، کمک به تامین تجهیزات نظامی برای روس‌ها است.

شاید در نگاه اول یک شوخی به نظر بیاید؛ اما به نظر می‌رسد روسیه در این راه تنها نیست و پس از آغاز حمله به اوکراین 2.2 میلیون دلار از حامیان خود دریافت کرده است. طبق گزارش Chainalysis، عمده این کمک مالی به روسیه به صورت بیت کوین و اتریوم پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره آموزش خریدوفروش ارز دیجیتال

پس از آغاز جنگ و تحریم شدن بانک‌های روسی، طرفداران و حامیان این کشور سعی کردند کمک‌های مالی شان را از طرق دیگر پرداخت کنند. در همین راستا سازمانی جهت حمایت از روسیه تشکیل شد. در گزارشی که توسط Chainalysis  منتشر شده در این تشکل حامیان این کشور در قالب بیت کوین، اتریوم، تتر، لایت کوین و دوج کوین به روسیه کمک مالی کرده‌اند.

اهدای 2 میلیون دلار ارز دیجیتال به روسیه

گفته می‌شود که روسیه از این کمک‌های مالی برای تجهیز گروه‌های شبه نظامی منطقه دونباس اوکراین که تحت تحریم OFAC هستند، استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که Chainalysis منتشر کرده به نظر می‌رسد این کمک مالی به روسیه بیشتر برای خرید تسلیحات، هواپیماهای بدون سرنشین، جلیقه‌های ضد گلوله، دستگاه‌های ارتباطی و دیگر تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه این شرکت اطلاعاتی بیان کرد که شبه نظامیان با رسانه‌ای کردن کمک‌های مالی از طریق شبکه‌های اجتماعی با حامیان خود ارتباط می‌گیرند. برای مثال اخیرا بیانیه‌ای مبنی بر خریداری پهباد منتشر شده که در آن از حامیان درخواست کمک مالی کرده بودند.

در این بیانیه 150 هزار روبل برای خرید یک پهباد درخواست شد و عنوان شده بود که از این پهباد برای تصویر برداری استفاده خواهد شد. حتی اکانت‌های دیگری برای خرید تجهیزات پزشکی مانند کیت‌های کمک‌های اولیه و پک‌های پزشکی درخواست کمک کرده بودند و خواستار کمک مالی به روسیه از طریق رمزارزها شده بودند.

Chainnalysis گزارش می‌دهد که رقم این کمک مالی به روسیه زیاد نیست اما با وجود تحریم‌ها این عمل می‌تواند به دور زدن تحریم های روسیه توسط آمریکا کمک کند و بار روانی خوبی به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اهدای 2 میلیون دلار ارز دیجیتال به روسیه چیست؟نظرات خود را در بخش نظرات برای تکراتو بنویسید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر