;
coinex

پیش بینی شکست متا در پروژه متاورس توسط ویتالیک بوترین

پیش بینی شکست متا در پروژه متاورس در شرایطی توسط ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم مطرح شده که او نسبت به آینده متاورس اظهار امیدواری کرده است.

ویتالیک بوترین اخیرا با بیان اینکه او مطمئن است ایجاد متاورس عملی می‌شود گفته که نسبت به تلاش‌های فعلی شرکت‌ها نظر مثبتی ندارد و بعید می‌داند این اقدامات به جایی برسد.

بیشتر بخوانید: آموزش سرمایه گذاری در متاورس

پیش بینی شکست متا در پروژه متاورس

بوترین در توضیح دیدگاه خود گفته که هنوز واقعا تعریف دقیقی از متاورس ارائه نشده و علت آن هم این است که هنوز خیلی زود است که بدانیم مردم چه می‌خواهند. بوترین با نقد رویکرد شرکت متا گفته که فیسبوک یا متا می‌کوشد دنیای متاورس را مطابق روشی که در دنیای شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده بود، به انحصار خود درآورد.

متا بارها به خاطر رفتارهای انحصارطلبانه خود مورد انتقاد قرار گرفته و جاه‌طلبی‌های آن به دست قانونگذاران و سیاست‌گذاران جهانی متوقف شده است. هفته گذشته نیز کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، درخواستی به منظور جلوگیری از متا برای خرید یک شرکت دیگر مبتنی بر متاورس تنظیم کرد. معاون دفتر رقابت در FTC در این باره گفته:

متا به‌ جای رقابت بر اساس شایستگی، سعی می‌کند موفقیت را بخرد.

پیش بینی شکست متا در پروژه متاورس توسط ویتالیک بوترین

نظرات بوترین نیز حاکی از آن است که متا در حال تلاش برای انحصاری کردن متاورس است. او می‌گوید:

به احتمال زیاد، این ابزار دیگری برای این شرکت خواهد بود که مردم را با تبلیغات بمباران کند و در عین حال، به هرزنامه‌ها و کلاهبرداران اجازه دهد که به دنیای مجازی Web3 نیز نفوذ کنند.

در هر حال باید گفت که متاورس به هر شکلی که عملی شود، نگرانی‌ها از بدل شدن آن به یک دنیای تبلیغاتی بی‌وقفه و در کنترل شرکت‌های بزرگ، همچنان وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما پیرامون پیش بینی شکست متا در پروژه متاورس توسط ویتالیک بوترین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر