;
coinex

اولین حافظه UFS 4.0 سامسونگ به زودی به تولید انبوه می‌رسد

در شرایطی که حافظه‌های UFS 3.1 در حال حاضر سریعترین نوع در موبایل‌ها هستند، اولین حافظه UFS 4.0 سامسونگ می‌تواند پیشرفت شگرفی در این زمینه رقم بزند.

سامسونگ این حافظه‌های جدید را در اردیبهشت ماه سال جاری برای اولین بار رونمایی کرد و حال بعد از 3 ماه، به نظر تولید انبوه این محصولات را آغاز کرده است. حافظه های UFS 4.0 سامسونگ احتمالا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را به ترتیب به بیش از 4.2 و 2.8 گیگابایت بر ثانیه افزایش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: خود تعمیری گوشی های سامسونگ شما را از تعمیرکار بی‌نیاز می‌کند!

اولین حافظه UFS 4.0 سامسونگ

اولین حافظه UFS 4.0 سامسونگ به زودی به تولید انبوه می‌رسد

بنابر آنچه که سامسونگ در زمان رونمایی این محصولات در رویداد Flash Memory Summit 2022 اعلام کرد:

اولین حافظه‌های UFS 4.0 موبایل (منظور حافظه‌هایی برای دستگاه‌های قابل‌حمل است) را سامسونگ توسعه داده است و این شرکت قصد دارد حافظه‌های مذکور را در ماه جاری به تولید انبوه برساند. حافظه‌های UFS 4.0 به بخشی حیاتی از گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری تبدیل خواهند شد که به حجم عظیمی از پردازش داده‌ها اعم از عکس‌های باکیفیت در ابعاد بزرگ و بازی‌های گرافیکی نیاز دارند. علاوه‌براین، این دسته از حافظه‌ها می‌توانند در آینده در واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نیز به‌کار برده شوند.

البته در حال حاضر به نظر کمی زود است که انتظار استفاده از نسل چهارم حافظه‌های UFS در گوشی‌ها را داشته باشیم، اما از آنجایی که سامسونگ در این باره پنهانکاری خاصی به خرج داده، برخی حدس می‌زنند که سامسونگ در سری بعدی گوشی‌های پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 23 ممکن است از این حافظه جدید استفاده کند.

از سویی، انتشار این خبر به شایعاتی درباره استفاده از حافظه جدید در آیفون 14 دامن زد، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به استفاده از حافظه‌های NVMe در گوشی‌های خود ادامه دهند. حافظه‌ی UFS 4.0 از نسل هفتم حافظه‌ی V-NAND و کنترل‌کننده اختصاصی این شرکت استفاده خواهد کرد و نرخ خواندن ترتیبی آن به ۴۲۰۰ مگابایت‌برثانیه خواهد رسید. این عدد برای نوشتن ترتیبی برابر با ۲۸۰۰ مگابایت‌برثانیه خواهد بود.

از سویی، نسل چهارم حافظه UFS از سرعت 23.2 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که دوبرابر بیش از نسل پیشین یعنی UFS 3.1 است. همچنین در طراحی نسل جدید تمرکز طراحان صرفا بر سرعت و عملکرد بالاتر نبوده است چراکه حتی استاندارد جدید در خواندن ترتیبی نیز تا 46 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به نسل قبل فراهم می‌کند. همچنین این سری از حافظه‌ها را می‌توان تا 1 ترابایت پیکربندی کرد، پس ممکن است در آینده شاهد عرضه شمار بیشتری از گوشی‌های پرچمدار با حافظه بسیار بالا باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص عرضه اولین حافظه UFS 4.0 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر