;
coinex

اولین نسخه بتا One UI 5.0 برای گلکسی S22 منتشر شد

گرچه با اندکی تاخیر، اما سامسونگ بالاخره نسخه بتا One UI 5.0 برای گلکسی S22 را منتشر کرده و حال فرصتی دست داده تا نگاهی به قابلیت‌های مهم آن داشته باشیم.

در شرایطی که انتظار می‌رفت اولین نسخه بتای عمومی One UI 5.0 چند هفته پیش و در ژوئیه عرضه شود، سامسونگ امروز و با کمی تاخیر این بروزرسانی را برای اولین بار برای سری گلکسی اس 22 در آلمان منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی بادز 2 پرو (Galaxy Buds2 Pro) لو رفت

انتشار اولین نسخه بتا One UI 5.0 برای گلکسی S22

اولین نسخه بتا One UI 5.0 برای گلکسی S22 منتشر شد

این بروزرسانی بتای عمومی One UI 5.0 با شماره فریمورS90xBXXU2ZHV4 امکانات و قابلیت هایی بسیار متنوع را به کاربران ارائه می‌کند و گرچه سامسونگ هنوز خود رسما چیزی از قابلیت‌های جدید رابط کاربری چیزی نگفته، ولی احتمالا در مراسم آنپکد پیش رو اطلاعاتی در این باره ارائه می‌کند.

بررسی نسخه بتا این رابط کاربری اما نشان می دهد که تجربه کاربری از طریق انیمیشن‌های روان‌تر و باطراحی بخش نوتیفیکیشن‌ها بهبود یافته است. قابلیت تشخیص متن از روی OCR هم به گالری افزوده شده که سبب می‌شود به سادگی بتوانید متن‌ها را از تصاویر کپی کنید یا در صورتی که شماره‌ای در تصاویر باشد، مستقیما با آن تماس بگیرید.

در اشاره به تغییرات این نسخه باید به ژست‌های جدید برای تقسیم صفحه و رفتن به حالت چندوظیفگی، روی هم قراردادن ویجت‌ها، فیلترکردن نوتیفیکیشن‌ اپلیکیشن‌های پرسروصدا، تنظیمات بهبودیافته صدا و لرزش دستگاه، جستجوی قوی در بخش My Documents، ویژگی‌های جدید برای Bixby Routines، ایموجی‌های جدید، استیکرهای واقعیت افزوده جدید و امکان خلق استیکر از تصاویر خودتان اشاره کرد.

اپلیکیشن دوربین نیز حال در حالت Pro هیستوگرام دارد و نوار جدیدی برای زوم‌کردن به آن اضافه شده است که زوم کردن با یک دست را کار ساده‌تری کرده است. حالت عکاسی از غذا هم برای لنز تله‌فوتو فعال شده است. از سویی حالا می‌توانید روی همه تصاویر واترمارک تاریخ و زمان یا اطلاعات مدنظر خود را قرار دهید.

سرویس DeX هم در بخش نوار وظیفه بهبودهای قابل توجهی داشته است. حال دکمه جدیدی برای جستجو ارائه شده و اگر روی تاریخ تپ کنید، می‌توانید ویجت تقویم را ببینید. همچنین در صورتی که روی اپلیکیشن راست کلیک کنید، می‌توانید به چند عملکرد سریع دسترسی داشته باشید.

از سوی دیگر کیبوردهای فیزیکی حال بهتر از قبل از تصحیح املا و ورود ایموجی‌ها پشتیبانی می‌کنند. همچنین سامسونگ در One UI 5.0 بسیاری از اپلیکیشن‌های خود از جمله Samsung Internet, Health, Pay, Members, SmartThings و گلکسی استور را به‌روز کرده است. به نظر می‌رسد که نسخه پایدار این آپدیت رابط کاربری سامسونگ در ماه اکتبر در دسترس کاربران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اولین نسخه بتا One UI 5.0 برای گلکسی S22 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر