;
coinex

سناتورهای آمریکایی در آستانه تصویب لایحه ضدانحصار ؛ غول‌های فناوری در آستانه چالشی مهم!

مدتی است که سناتورهای آمریکایی در آستانه تصویب لایحه ضدانحصار هستند. طرحی که اجرایی شدن آن بر کسب و کار بسیاری از غول‌های فناوری موثر است.

همزمان با فشارهای ترقی‌خواهان آمریکایی،‌ چاک شومر سناتور نیویورک و رهبر اکثریت مجلس سنا تصمیم گرفته که در پاییز سال جاری، لایحه دو حزبی جدید و متمرکز بر قوانین ضدانحصار را برای هدف قراردادن شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری به رای بگذازد. اما از این لایحه و تاثیرات آن چه می‌دانیم؟

بیشتر بخوانید: تبدیل آمریکا به قطب تراشه جهان ؛ موافقت سنا با بودجه 280 میلیارد دلاری!

سناتورهای آمریکایی در آستانه تصویب لایحه ضدانحصار (AICO)

سناتورهای آمریکایی در آستانه تصویب لایحه AICO ؛ غول‌های فناوری در آستانه چالشی مهم!

لایحه مورد بحث با نام کامل «قانون انتخاب و نوآوری آمریکایی آنلاین» یا به اختصار همان AICO نام دارد و به شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند آمازون، اپل، گوگل و متا اجازه نمی‌دهد که در پلتفرم‌های خود،‌ سرویس‌ها و محصولات اختصاصی خودشان را در اولویت بالاتری نسبت به سرویس‌های رقبا قرار دهند!

اوایل سال جاری بود که سناتور شرمن قول مساعد داد که در صورت همراهی 60 سناتور آمریکایی با این لایحه ضد انحصار، آن را در تابستان سال جاری به رای می‌گذارد. با این وجود اما در شرایطی که در تعطیلات کنگره در ماه آگوست به سر می‌بریم، هنوز بسیاری از سناتورهای مهم آمریکایی تصمیم خود در این باره را اتخاذ نکرده‌اند. یک منبع موثق به نمایندگی از چاک شومر گفته:

سناتور شومر در حال همکاری با سناتور ایمی کلوبشار و دیگر حامیان لایحه است تا رأی‌های موردنیاز را جمع‌آوری کند و سپس AICO را به رأی‌ بگذارد.

براساس اطلاعات رسمی، ایمی کلوبشار، سناتور دموکرات ایالت مینه‌سوتا و چاک گراسلی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا، به‌صورت مشترک از لایحه‌ی AICO حمایت می‌کنند.

همین چند روز پیش شایعاتی درباره حجم لابی‌گری شرکت‌های بزرگ آمریکایی به خصوص اپل بر علیه لایح AICO مطرح شد. مشخصات شرکت‌های بزرگ فناوری که تصویب این لایحه را به نفع خود نمی‌بینند، از هیچ تلاشی برای عدم تصویب آن فروگذار نخواهند کرد.

بنابر آمارها، این شرکت‌ها تنها در سال جاری 35 میلیون دلار هزینه لابیگری سیاسی کرده‌اند. تنها در فصل دوم سال، آمازون 4.98 میلیون دلار صرف لابیگری علیه لایحه AICO کرده و از این حیث رکوردی به نام خود ثبت کرده است.

بیانیه ستاتور شومر اما به نظر حاکی از شکست تلاش‌های این شرکت‌ها و تصویب احتمالی AICO در سنا است. البته رسیدن این لایحه به جایگاه فعلی هم با فشارها و چالش‌های زیادی همراه بوده است. ماه گذشته میلادی‌، اعضای انجمن پیشرو کنگره در نامه‌ای از سناتور شومر درخواست کردند که پیش از تعطیلات آگوست، لایحه AICO را به رای بگذارد،‌ با این وجود لایحه‌های دیگری مانند مراقبت از کهنه‌سربازان مانع از این مهم شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اینکه سناتورهای آمریکایی در آستانه تصویب لایحه ضدانحصار هستند چیست؟ نظراتتان را با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر