coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 ؛ منتظر چه تغییراتی باشیم؟

انجام مقایسه برای بررسی دو گوشی هوشمند و مشخص کردن پیروز رقابت لذت بخش است. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 بپردازیم.

این دو گوشی هر دو محصولات گوگل هستند؛ دو محصول حرفه‌ای و پرطرفدار که امکاناتی مناسب و بی‌نظیر دارند. شرکت گوگل با رویکرد جدیدی که در برنامه‌های خود به‌کار گرفته، به‌دنبال پیشی گرفتن از محصول قبلی خود بوده و در این میان بسیاری از کاربران بر این باورند که گوگل پیکسل 6 توان رقابت با نسخه 7 این برند را نخواهد داشت.

راهنمای خرید تکراتو

انتظار برای عرضه گوشی گوگل پیکسل 6 به پایان رسید و محصول جدید این شرکت با ویژگی‌های نوین روانه بازار شد؛ ولی مدت زیادی از عرضه آن نگذشته که خبر ساخت نسخه هفتم نیز در میان کاربران دست به دست می‌شود.

از این رو، ما در ادامه قصد داریم با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از گوگل پیکسل 7 فاش شده، به مقایسه اولیه این دو گوشی بپردازیم. از آنجایی که Google Pixel 7 هنوز معرفی نشده، ممکن است مشخصات فنی و حتی ظاهر آن پس از معرفی متفاوت باشد. از این رو، ما این مقاله را پس از معرفی این گوشی آپدیت می‌کنیم. برای مقایسه پیکسل 7 با پیکسل 6 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

شرکت گوگل همیشه سعی داشته تا بهترین و جدیدترین موارد ممکن برای نیاز کاربران را عرضه کند که این قانون سبب شد تا رقابت سختی میان دو محصول این شرکت که گوگل پیکسل 6 و 7 هستند بوجود آید. در ادامه با مقایسه پیکسل 7 با پیکسل 6 همراه باشید تا به تفاوت‌های این دو پی ببرید.

مقایسه Google Pixel 6 و Google Pixel 7 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در مقایسه گوگل پیکسل 6 بین گوگل پیکسل 7 از نظر طراحی باید بدانید که نسخه هفتم از تغییرات خوبی برخوردار خواهد شد که در این میان می‌توان به رابط کاربری زیباتر نسبت قبل اشاره کرد.

گوشی گوگل پیکسل ۶ در ابعاد 160.4 × 75.1 × 8.2 میلی‌متر عرضه می‌شود و وزن مناسبی دارد. این محصول از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که در رنگ‌های مشکی، سبز و قرمز عرضه می‌شود.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7
مقایسه Google Pixel 6 و Google Pixel 7

برای گوگل پیکسل 6 گواهی IP68 لحاظ شده که مقاومت آن در عمق یک و نیم متری آب به مدت 30 دقیقه را تضمین می‌کند. ماژول دوربین به صورت یکپارچه در امتداد عرض گوشی کشیده شده و سنسورها و فلش دوگانه را در خود جای داده است.

این ماژول بافت پنل پشتی را به دو تکه تقسیم کرده و در میانه‌ی آن حرف G حک شده است. ناگفته نماند که گوگل پیکسل ۶ سیستم صوتی قدرتمندی دارد و به اسپیکر استریو مجهز شده است.

در مقابل گوشی گوگل پیکسل 7 نیز بسیار زیبا و جذاب است و از نظر طراحی و زیبایی می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند. گوگل اعلام کرده که این گوشی هوشمند و زیبا در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز لیمویی به بازار می‌آید.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

پیکسل ۷ بسیاری از المان‌های طراحی پیکسل ۶ را به‌ارث برده است و این محصول شباهت بسیار زیادی به پیکسل ۶ دارد و فقط تغییراتی جزئی روی آن اعمال شده است. در واقع، بخش دوربین پشتی در مقایسه‌ با سری پیکسل ۶، بیشترین تغییر را داشته است.

با این حال نوار پشتی دستگاه همچنان در نسل جدید دستگاه‌های پیکسل حفظ شده است؛ اما طراحی آن کمی نسبت به گذشته تغییر کرده است و اکنون فریم آلومینیومی بازیافتی قرار گرفته در شاسی دستگاه، راه خود را به بخش دوربین هم باز کرده است و دیگر خبری از شیشه در آن نخواهد بود.

مقایسه پیکسل 7 با پیکسل 6 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED پیکسل 6 بزرگترین صفحه نمایش موجود در تلفن پیکسل است، به استثنای Pixel 6 Pro با صفحه نمایش 6.7 اینچی که حتی از Google Pixel 4 XL 6.3 اینچی در سال 2019 بالاتر است.

رزولوشن این دستگاه Full HD Plus 2400 x 1080 است و میزان تراکم پیکسلی 441 پیکسل در هر اینچ بوده که البته در مقایسه با همر‌رده‌های خود از جمله گلکسی اس 21 اولترا بسیار پایین است.

به‌روزرسانی بزرگ نمایشگر پیکسل 6 اندازه آن است، اما نرخ تازه‌سازی سریع‌تر، همانطور که در نسخه قبلی دیده می‌شود، نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش 90 هرتزی است که پیمایش در رابط کاربری و مرور وب سایت ها را بسیار راحت‌تر می‌‌کند. هرچند رفرش ریت 90 هرتزی ایده‌آل نیست، اما برای اکثر کاربران کافی است.

در مقابل گوگل پیکسل 7 صفحه نمایشی 6.4 اینچی دارد و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. گوگل برای محافظت از صفحه نمایش پیکسل 7 از کورنینگ گوریلا گلس Victus استفاده می‌کند. صفحه نمایش گوگل 7 توانایی پشتیبانی از HDR را دارد و نرخ نوسازی تصویر در آن 120 هرتز است. بنابراین، از نظر نمایشگر نسل هفتم گوشی گوگل عملکرد بهتری دارد.

گوگل پیکسل هفت 207 گرم وزن دارد و در ابعاد  158.6 در 74.8 در 8.9 میلی ‌متر ساخته شده است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به حسگر اثرانگشت اپتیکال (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 از نظر دوربین

دوربین یکی از مشخصات ممتاز گوگل پیکسل 6 به شمار می‌رود که با توجه به قیمت گوشی گوگل پیکسل ۶، بسیار عالی عمل می‌کند. این دوربین از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین جلو 12 نیز مگاپیکسلی است.

این دوربین از فلش دوگانه، Pixel Shift، Auto-HDRو panorama نیز بهره می‌برد که در کیفیت تصاویر ثبت شده تأثیر فراوانی دارد. دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه را دارد و دوربین سلفی هم فیلم‌های 1080p با کیفیت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

اساساً دوربین تصاویر بسیار خوبی را در هر شرایط نوری ثبت کرده که می‌توان از آنها در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد.

گوشی گوگل پیکسل ۷ دارای دوربین دوگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل از نوع لنز واید و لنز ۱۶ مگاپیکسل از لنز اولتراواید است.

شما در کنار این دوربین دوگانه از قابلیت‌هایی مانند فلش دوگانه LED، حالت پانوراما، فناوری HDR خودکار و فناوری پیکسل شیفت برخوردار خواهید بود.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

در پنل جلویی این گوشی هم دوربین سلفی را دارید که دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی از نوع لنز واید بوده و احتمالا زیر نمایشگر محو شده است و شما قادر به دیدن آن نخواهید. این امر بسیار صفحه نمایش این گوشی را زیباتر و همچنین خاص‌تر می‌کند. در نهایت می‌توان گفت که وجود ویژگی‌های نرم افزاری سبب تقویت دوربین‌ها شده است.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 از نظر باتری

گوگل پیکسل 6 دارای ظرفیت 4612 میلی آمپر ساعت است که نسبت به پیکسل 5 سال گذشته 4080 میلی آمپر ساعت و بسیار بالاتر از 2800 میلی آمپر ساعت پیکسل 4 است.

باتری پیکسل 6 به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد و می‌توان با کمک حالت Extreme Battery Saver این مدت را تا 48 ساعت افزایش داد.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

Pixel 6 از شارژ سریع تا 30 وات پشتیبانی می‌کند و در حالی که کابل USB-C به USB-C در جعبه موجود است، آداپتور دوشاخه‌ای وجود ندارد. با توجه به آزمایش، این گوشی بعد از 1 ساعت حدود 80 درصد شارژ می‌شود.

Pixel 6 همچنین از شارژ بی‌سیم (تا 21 وات) پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد دستگاه را بدون نیاز به جستجوی کابل روی یک AirPower  قرار دهید. این با حداکثر نرخ شارژ بی سیم 10 وات و 15 وات معمولی سایر گوشی‌ها قابل مقایسه است.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

در گوشی گوگل پیکسل ۷ باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4750 و میلی آمپر ساعت به کار رفته است که از فناوری فست شارژ ۴۵ وات و شارژ سریع بیسیم ۲۱ وات پشتیبانی می‌کند. اندکی ظرفیت باتری گوگل پیکسل 7 از پیکسل 6 بیشتر است و البته این محصول فست شارژ بهتری دارد؛ بنابراین، در نسل جدید شاهد میزان شارژدهی بیشتر و مدت زمان کمتر برای شارژ کامل باتری خواهیم بود

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 از نظر نرم افزاری

گوشی Google Pixel 6 با سیستم عامل جدید اندروید 12 عرضه شده است. در حالی که چیزهای زیادی را برای کاربران قدیمی اندروید به جا می‌گذارد، اما تغییراتی را ایجاد می‌کند. اولین و قابل توجه‌ترین تغییر در میانبرها و سایه اعلان‌ها است.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

هنگام باز کردن سایه، فضای اعلان کل صفحه را پر می‌کند حتی زمانی که هیچ اعلانی وجود ندارد. گوگل همچنین دکمه‌های میانبر را بسیار بزرگتر کرده است، که به نظر می‌رسد یک انتخاب ناخوشایند است زیرا میانبرهای کمتری در دسترس است.

برخی از میانبرها نیز کوتاه‌تر شده‌اند، زیرا Wi-Fi و اتصال سلولی با هم گروه بندی شده‌اند، بنابراین تلاش برای خاموش کردن Wi-Fi حتی با ظاهر شدن آن به عنوان میانبر به یک فرآیند چند مرحله‌ای تبدیل می‌شود.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

یک تغییر مثبت در این نسخه، شفافیت در مجوزهای برنامه و دسترسی به میکروفون و دوربین است. در این اندروید می‌توان به آسانی از طریق داشبورد جدیدی که Google ایجاد کرده، متوجه شد چه زمانی برنامه‌ها از مجوزهای خاصی استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر، گوگل پیکسل 7 با سیستم عامل اندروید ۱۳، بالاترین نسخه اندروید ارائه خواهد شد. نسخه جدید سیستم عامل اندروید در بسیاری از بخش‌ها بهینه‌سازی شده و کاربران به بهبود عملکرد نوتیفیکیشن‌ها و بسیاری ویژگی‌های دیگر دسترسی خواهند داشت.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 از نظر سخت افزاری

مهمترین بخشی که در خرید و نظرسنجی‌های مختلف می‌تواند برتری محصول را تعیین کند سخت افزار محصولات است. سخت افزار اصلی گوشی گوگل پیکسل 6 عبارت است از:

چیپست انحصاری از شرکت گوگل که Google Tensor (5 nm) نام داشته و گزینه خوبی برای ارتباط با سایر قطعات روی برد بوده و سرعت و قدرت بالایی را در اختیار دارد.

پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP20 که براساس آن می‌توانید بسیاری از بازی‌های اندرویدی رابا کیفیت بالا اجرا کنید.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

رم های 6 و 8 گیگابایت در کنار حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی می‌تواند ظرفیت خوبی را برای شما داشته باشد و نیازی به کارت SD نخواهید داشت. موارد فوق از اصلی‌ترین ویژگی‌های سخت افزار گوشی گوگل پیکسل 6 بود.

گوشی پیکسل 7 به نسل دوم پردازنده تنسور (Tensor) مجهز شده است. این گوشی با وجود استفاده از این پردازنده به ویژگی‌های کاربردی و قابلیت‌های شخصی‌سازی متعددی در بخش عکس‌ها، ویدیوها، امنیت و تشخیص گفتار مجهز خواهد شد.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7
مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7

نسل اول Tensor در پیکسل 6 عملکرد خوبی داشته و همین باعث شده تا گوگل از نسل دوم این پردازنده در پیکسل 7 استفاده کند. آنچه این پردازنده را از سایر تراشه‌‌های گوشی‌های پرچم‌دار متمایز می‌کند، عملکرد هوش مصنوعی آن و هسته امنیتی جدید استفاده شده با نام تایتان M2 در این چیپست است.

این هسته امنیتی باعث می‌شود پیکسل 7 بیشترین حد امنیت سخت‌افزاری را در بین گوشی‌های موجود داشته باشند. نسل دوم پردازنده‌ی تنسور عملکرد سریع‌تر و حتی قابلیت‌های هوش مصنوعی چشمگیرتری را نسبت به نسل قبلی ارائه داده از هسته‌های پردازشی و گرافیکی جدیدی بهره برده است.

مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 از نظر کیفیت صدا

دو گوشی گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 هر دو اسپیکر حرفه‌ای دارند. کیفیت صدای هر دو عالی است و به خوبی می‌توان روی آنها حساب کرد. حتی در صداهای بلند هم این اسپیکرها توانایی بسیار بالایی دارند. پیکسل ۶ و 7 سیستم صوتی قدرتمندی دارند و به اسپیکر استریو مجهز شده‌اند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه Google Pixel 6 و Google Pixel 7 پرداختیم. دو محصول حرفه‌ای از کمپانی گوگل که پرطرفدار هستند. البته گوشی‌های انحصاری گوگل جایگاه ویژه‌ای در بازار موبایل دارند و گوشی گوگل پیکسل ۶ و 7 نیز یکی از نسخه‌های مورد انتظار این شرکت هستند. اگر قصد خرید یکی از این مدل‌ها را دارید می‌توانید از مقایسه پیکسل 7 با پیکسل 6 که در این مطلب انجام شده است استفاده کنید تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر دو مدل بیشتر آشنا شوید و انتخابی درست داشته باشید.

سوالات متداول

گوگل پیکسل 7 بخریم یا گوگل پیکسل 6 ؟

بدون شک با در نظر داشتن قیمت گوشی گوگل پیکسل ۶ و سایر ویژگی‌های آن می‌توان گفت گوگل پیکسل 6 ارزش خرید بالایی دارد. گوگل همواره برای هر نسخه جدید پیکسل که ارائه می‌دهد ویژگی‌های جدیدی در نظر می‌گیرد که مدلی به مراتب قدرتمندتر را راهی بازار کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل می‌توان به نمایشگر با کیفیت، دوربین قوی و طراحی متفاوت اشاره کرد. در مورد گوگل پیکسل 7 نیز تا زمانی که این دستگاه معرفی نشده و عملکرد آن سنجیده نشود، نمی‌توان نظر قطعی داد؛ ولی با توجه به اطلاعاتی که در حال حاضر از این گوشی موجود است، این محصول طراحی جذاب‌تری داشته و از نظر باتری، پردازنده و نرم افزار نسبت به نسل پیشین برتری دارد. در نهایت، انتخاب با شماست که کدام گوشی را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 7 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر