;
coinex

ادعای عجیب ایلان ماسک ؛ تسلا Y از تویوتا کرولا پرفروش‌تر است!

ایلان ماسک معتقد است که تسلا Y از تویوتا کرولا پرفروش‌تر بوده و می‌تواند در بازارهای بین‌المللی موفقیت بیشتری از مدل محبوب تویوتا کسب کند.

ایلان ماسک، همواره تلاش داشته با ادعاهای جنجالی، خود را بر سر زبان ها بیاندازد. وی مدعی شده است که تسلا مدل Y به زودی با کنار گذاشتن تویوتا کرولا عنوان پرفروش ترین ماشین جهان را تصاحب می‌کند. به نظر می‌رسد این ادعا نشئت گرفته از ادعای قبلی وی مبنی بر رانندگی تمام خودکار خودروهای شخصی طی یک سال آینده است.

بیشتر بخوانید: مزایای دوج کوین نسبت به بیت کوین از زبان ثروتمندترین مرد جهان!

ادعای عجیب ایلان ماسک

آخرین اخبار به دست رسیده از جلسه سهامداران تسلا حاکی از آن است که قیمت پیکاپ سایبرتراک شاهد افزایش بسیاریست. همچنین سهامداران شاهد ادعای جنجالی ایلان ماسک مبنی بر تصاحب بازار خودروی جهان توسط تسلا مدل Y تا سال آینده بودند.

با نگاه به آمار و ارقام بازار فروش خودرو در حال حاضر تویوتا کرولا در سال 2021 حدود 1.15 میلیون دستگاه فروش داشته درحالی که تسلا مجموعاً  936,222 دستگاه خودرو وارد بازار کرده که بر طبق آمار بیان شده فروش تویوتا کرولا بیشتر از کل محصولات تسلا در یک سال گذشته بوده است.

با بررسی بیشتر آمار و ارقام و رصد سرعت رشد شرکت‌ها، تسلا نسبت به شرکت‌های کارکشته‌ی قدیمی دارای سرعت رشد بسیار بالاتری است. با توجه به پیش بینی‌ها تسلا می‌تواند تا پایان سال 2022 حدود 1.3 میلیون دستگاه به فروش برساند. این در حالیست که قیمت پایه این خودروی برقی آمریکایی به  65,990 دلار رسیده که با توجه به مقایسه با رقیب خود یعنی تویوتا کرولا بسیار بالاتر رفته است.

ادعای عجیب ایلان ماسک

در این قسمت نکته دیگری را باید متذکر شد و آن اینکه که تسلا در گزارش های فروش خود دو مدل تسلا Y و تسلا 3 را به دلیل شباهت بسیار زیاد یک مدل در نظر می‌گیرد این در حالیست که عده‌ای می‌گویند به دلیل تفاوت مدل‌های سدان، هاچبک و کراس اوور این دو مدل نیز باید از هم تفکیک شوند.

در خصوص تویوتا نیز نکته فوق مورد بحث است. در گزارش‌های فروش آمریکا، کرولا کراس جدا از سایر نسخه‌های کرولا حساب می‌‌شود. با این حال، احتمال می‌رود این شرکت ژاپنی نیز از حقه‌ی ایلان ماسک جهت بالا بردن آمار فروش جهانی خود استفاده کرده باشد.

بنابر بحث فوق نمی‌توان مشخص کرد به طور دقیق از مجموع  911,208 دستگاه که توسط تسلا در سال 2021 به فروش رفته است چند دستگاه مدل Y و چند دستگاه مدل 3 بوده اما اگر فرض کنیم تسلا مدل Y تعداد قابل توجهی از این آمار را در برگرفته باشد می‌توان احتمال داد تا پایان سال جاری ادعای ایلان ماسک به واقعیت تبدیل شود.

مضاف بر موضوع آمار و ارقام می‌توان به این نکته نیز اشاره که گیگافکتوری‌های تسلا در تگزاس و برلین فقط روی تولید مدل Y متمرکزند. با توجه به این موضوع شاهد تولید بیشتر این دستگاه نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

با بیان تمام این نکات تا زمانی که تسلا از آمار حقیقی فروش خود پرده برداری نکند و مشخص نشود چند درصد از مجموع فروش 911,208 دستگاه خودرو متعلق به مدل Y است نمی توان ادعای عجیب ایلان ماسک را قبول کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره ادعای عجیب ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر