;
coinex

2 نقص مهم، امکان هک شبکه بیت کوین را فراهم کرده است!

برخی از پژوهشگران در دانشگاه ایلینویز آسیب‌هایی در شبکه لایتنینگ بیت کوین شناسایی کرده‌اند که امکان هک شبکه بیت کوین را فراهم می‌کند!

بنابر آنچه که محقق دانشگاه ایلینویز در شبکه لایتنینگ کشف کرده‌اند، هکرها ممکن است موفق به سرقت 750 بیت کوین به ارزش تقریبی 18 میلیون دلار شوند.

بیشتر بخوانید: ارسال بیت کوین بدون اینترنت : انتقال پیامکی بیت کوین ممکن شد!

امکان هک شبکه بیت کوین

در نامه‌ای که توسط دو پژوهشگر این دانشگاه منتشر شده است، آسیب‌پذیری‌های موجود در این شبکه لایه دو با استفاده از یک مورد فرضی که در آن گروه‌های هکری برای حمله با هم متحد شوند، توضیح داده شده است.

این دو نفر در این مقاله آورده‌اند که اتحادی متشکل از 30 گره می‌تواند همه دارایی‌های 31 درصد از کانال‌ها را برای حدود دو ماه از طریق حمله زامبی‌ها قفل کند و حتی می‌تواند 750 بیت کوین را از طریق یک حمله دوبار خرج کردن به سرقت ببرد.

2 نقص مهم، امکان هک شبکه بیت کوین را فراهم کرده است!

حمله زامبی به دسته‌ای از حملات گفته می‌شود که شبکه را متراکم کرده و آن را غیرقابل استفاده می‌کند. در این روش، پاسخگویی برخی گره‌ها مختل می‌شود و در نتیجه وجود متصل به این گره‌ها قفل خواهند شد.

محققان بیان می‌کنند که تنها روش دفاع در برابر چنین حمله‌ای این است که گره‌های درستکار، کانال را ببندند و به شبکه لایه یک بیت کوین بازگردند. اما این کار، هزینه زیادی را برای کارمزد تراکنش‌ها در پی خواهد داشت.

نوع دیگری از حمله که توسط محققان کشف شده،‌ حمله دوبار خرج کردن است. این حمله به همکاری چند گره مخرب نیاز دارد تا بلاکچین لایه یک بیت کوین با تراکنش‌های کلاهبرداری مسدود شود.

اگر مهاجمان بتوانند هزینه‌های بالای ناشی از ازدحام شبکه را بپردازند، می‌توانند از صف، رد شده و بیت کوین را دوباره خرج کنند. این حمله، تنها زمانی امکان‌پذیر است که نقصی در پیکربندی یکی از برج‌های مراقبت شبکه لایتنینگ وجود داشته باشد. با وجود این آسیب‌پذیری‌ها هنوز این شبکه مورد سواستفاده قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امکان هک شبکه بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر