coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پاداش کلان مایکروسافت برای کشف باگ رکورد شکست ؛ این ردموندی های دست و دلباز!

پاداش کلان مایکروسافت برای کشف باگ طی سال‌های 2021 و 2022 که این شرکت به محققان امنیتی پرداخت کرده، رقمی در حدود 13.7 میلیون دلار برآورد شده است.

با توجه به پاداش پرداختی 13.7 میلیون دلاری مایکروسافت به محققان امنیتی که شمار آنها به 335 نفر می‌رسد، مایکروسافت در این زمینه غول بی‌چون‌و‌چرای جستجوی اینترنت را شکست داده است. ظاهراً ردموندی ها در این زمینه حسابی دست به جیب شده اند تا برای بهبود هرچه بیشتر محصولات خود بکوشند.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های دانلود از اینستاگرام

پاداش کلان مایکروسافت برای کشف باگ

در مقایسه، گوگل در سال 2021 به محققان 8.7 میلیون دلار برای کشف آسیب‌پذیری ها پرداخت کرد ؛ رقمی که در آن زمان مبلغی هنگفت به حساب می‌آمد.

قطعا مایکروسافت در مجموعه آفیس و سیستم‌عامل ویندوز خود به دلیل استفاده از کدهای قدیمی‌تر و بهینه‌ نشده، با سطح وسیع‌تری از آسیب‌پذیری مواجه است. آسیب‌پذیری هایی که مهاجمان می‌توانند برای یافتن راه‌ هایی برای نفوذ به سیستم قربانیان خود و اجرای عملیات مخرب خود از آنها استفاده کنند.

بزرگترین پاداشی که مایکروسافت در بازه زمانی 1 ژانویه 2021 تا 30 ژوئن 2022 تحت برنامه کشف باگ Hyper-V Bounty خود پرداخت کرده، مبلغ 200 هزار دلار اعلام شده است. همچنین میانگین پرداختی ردموندی ها برای کشف باگ طی این مدت مبلغ 12 هزار دلار گزارش شد. حال پس از گذشت 2 سال، این شرکت شاهد کاهش جزئی در گزارش‌های مربوط به اشکالات واجد شرایط و افزایش ناچیز در تعداد محققان امنیتی بوده است.

پاداش کلان مایکروسافت برای کشف باگ

این غول فناوری مستقر در ردموند امسال تغییراتی را در برنامه حمایت در ازای کشف باگ خود اعمال کرده و مبلغ پرداخت را برای آسیب‌پذیری هایی که مجموعه آفیس را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا 26 هزار دلار و سایر پاداش های Hyper-V Bounty را تا 30 درصد افزایش داده است.

رئیس واحد کشف اشکالات گوگل در اوایل این هفته در مصاحبه‌ای که با TheRegister داشت، بیان کرد که یافتن آسیب‌پذیری‌ها امری کاملاً بی‌فایده است و در واقع، بهترین گزینه این شرکت، یادگیری از کار محققان امنیتی است. در نهایت، باید توجه داشته باشیم که اگرچه برنامه‌های پاداش در ازای کشف باگ بدون شک میزان افشای آسیب‌پذیری ها را افزایش می‌دهند، اما این سیستم‌ها منتقدان خود را نیز دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پاداش کلان مایکروسافت برای کشف باگ چیست؟ آیا روندی که شرکت های فناوری در راستای بهبود عملکرد خود در پیش گرفته اند، تاثیرگذار خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر