;
coinex

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون [10 اپلیکیشن پرکاربرد]

ما در این نوشتار تکراتو به معرفی بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون می‌پردازیم. اگر به دنبال بروزترین اپ یادداشت هستید، تا پایان همراه ما باشید. 

یکی از بهترین روش‌های فراموش نکردن امور مهم، ثبت و پیگیری‌ قرارها، نظم دادن به کارهای روزانه یادداشت کردن و برنامه‌ریزی برای انجام آن‌هاست.

اگر شما از آن افرادی هستید که در دنیای فناوری امروز هنوز لذت قلم در دست گرفتن و نوشتن روی کاغذ برایتان با تایپ کردن قابل مقایسه نیست، می‌توانید با نصب یک برنامه‌ی یادداشت برداری کارآمد و بروز روی تلفن‌ هوشمند خود، بدون نیاز به کاغذ و جوهر از نوشتن با قلم در دفترچه یادداشت گوشی لذت ببرید.

شما با انتخاب و نصب یک برنامه‌ی مناسب یادداشت برداری، حتی می‌توانید یادداشت‌برداری کلاس‌ها و جلسات مهم خود را در گوشی خود ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه اسلوموشن اندروید و iOS

بهترین برنامه های حسابداری شخصی و مدیریت مالی اندروید و آیفون

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

امروزه گوشی وسیله‌ای است که همیشه و همه جا همراه ماست. بیشتر گوشی‌ها برنامه‌های مفید فراوانی دارند. یکی از مزایای پرکاربرد تلفن همراه هوشمند، توانایی یادداشت برداری با آن است؛ چون همیشه تلفن همراهتان با شماست.

از ویژگی‌های بهترین برنامه یادداشت برداری چه در اندروید و چه در آیفون این است که آنقدر آپشن‌های غیرضروری و مختلف نداشته باشد که کاربر را گیج کند، البته این به آن معنا نیست که هیچ آپشن و ویژگی خاصی نداشته باشد؛ بلکه برنامه‌ای کارآمد است که بتواند نیازهای کاربر را برطرف سازد.

از بهترین ویژگی‌ها یک اپ دفترچه یادداشت این است که بتوانید پس از اینکه در آن یادداشت‌هایتان را نوشتید، ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین قابلیت همگام سازی و پشتیبان‌گیری در آن‌ بسیار بالا باشد.

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

ما در ادامه‌ی این نوشتار فهرستی از بهترین اپلیکیشن های نوت برداری گوشی و همچنین بهترین برنامه های دفترچه یادداشت گوشی های اندروید و آیفون را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید مناسب‌ترین را انتخاب و نصب کنید.

ColorNote (کالر نت)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Notes
  • سیستم عامل: اندروید

یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه های دفترچه یادداشت گوشی های اندروید ColorNote است. در کالر نت علاوه بر یادداشت برداری می‌توانید فهرستی از کارها و فعالیت‌های مهم مورد نظرتان را بسازید و بر اساس نام برنامه، برای برگه هر یادداشت رنگ خاصی را انتخاب کنید.

با استفاده از ویژگی رنگ‌بندی یادداشت‌ها در این اپ شما می‌توانید به نوشته‌های خود نظم بیشتری دهید و برای هر دسته از موضوع و یادداشت‌هایتان رنگ خاصی را انتخاب کنید.

اپلیکیشن کاربردی ColorNote از تقویم نیز پشتیبانی می‌کند و برای ذخیره سازی نوشته‌های خودهای می‌توانید از ذخیره روی حافظه داخلی گوشی و یا کلاود استفاده نمایید.

همه‌ی این ویژگی‌ها رایگان در اختیار کاربران اندروید قرار داده شده است. متاسفانه این برنامه قابلیت اجرا روی نسخه iOS ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های شماره مجازی

آموزش انتقال عکس از آیفون و آیپد به ویندوز 10

SomNote (سام نوت)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای)
  • سازنده: Wizard Works Inc
  • سیستم عامل: iOS/اندروید
  • حجم: 17/85.6 مگابایت

سام نوت در مقایسه با دیگر برنامه‌های یادداشت برداری گوشی کمی متفاوت است و بیشتر برای یادداشت‌برداری‌های طولانی و بلند کاربرد دارد. اگر دانشجو هستید یا اهل خلاصه‌نویسی در جلسه‌های مهم، و یا از افرادی هستید که به نوشتن خاطرات روزانه علاقه‌ دارید و دنبال یک اپلیکیشن رایگان و مناسب برای یادداشت برداری هستید، این برنامه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

در این اپ نوعی پوشه‌بندی برای نگهداری منظم نوشته‌های شما استفاده می‌شود. همچنین برای امنیت بیشتر و حفظ حریم شخصی قابلیت قفل کردن را دارد و علاوه بر این‌ ویژگی‌ها امکان انتخاب تم‌های گوناگون به سلیقه خودتان را خواهید داشت.

این برنامه یادداشت برداری تلفن همراه هوشمند، به طور رایگان و با فضای محدود ابری برای ذخیره یادداشت‌ها عرضه می‌شود و از بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون به شمار می‌آید.

Google Keep (گوگل کیپ)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: .Google Inc
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 49.7 / 11.9 مگابایت

این برنامه‌ی یادداشت برداری در فهرست بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون قرار دارد، با اغلب سرویس‌های گوگل همخوانی دارد، این ویژگی باعث می‌شود زمانی که متنی بنویسید از فضای ذخیره‌سازی ابری و گوگل درایو قابل جستجو باشد. این اپلیکیشن فقط با Google Assistant همگام‌سازی نمی‌شود.

گوگل کیپ می‌تواند با استفاده از قابلیت شناسایی کاراکتر نوری، متن را از تصاویر بخواند. با بررسی محتوای متنی که یادداشت کرده‌اید، به صورت خودکار متن را با توجه به موضوع، مکان و کار فیلتر کند. برای سرعت در سازماندهی می‌توانید به متن خود، یک رنگ خاص بدهید و یا برچسبی انتخابی به آن اضافه کنید.

اپ Google Keep ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری، پوشه بندی بر اساس موضوع، اضافه کردن نظرات یا ویرایش توسط دیگران را ندارد؛ اما با نصب نسخه بروز آن می‌توانید از قابلیت صفحه سفیدی که برای افزودن نوشته‌ی دست‌نویس و نقاشی در نظر گرفته شده، استفاده کنید.

OneNote (وان نوت)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Microsoft Corporation
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 187 / 34.2 مگابایت

وان نوت، بهترین اپلیکیشن های نوت برداری گوشی های اندرویدی است که دارای ویژگی نوشتن با فرمت‌های گوناگون بوده و هم ابزارهایی متنوع برای ترسیم دارد. کاربران از این برنامه برای سرعت خوب، قابل اعتماد و ایمن بودن استقبال کردند. نصب این اپ یادداشت برداری رایگان است.

OneNote در پلتفرم‌های مختلف قابل اجراست؛ این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد که یادداشت‌هایتان را روی تمامی دستگاه‌ها همگام‌سازی کنید. این قابلیت وان نوت آن را منحصر‌به‌فرد و صدرنشین برنامه‌ های یادداشت تلفن همراه هوشمند کرده است.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

Simplenote (سیمپل نوت)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Automattic
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 9.5 / 4.5 مگابایت

برنامه Simplenote از بهترین برنامه های دفترچه یادداشت گوشی به شمار می‌رود. این اپ توانایی سازمان‌دهی تعداد زیاد یادداشت‌‌هایتان را دارد و از قابلیت جستجوی خوبی هم برخوردار است.

اگر به دنبال برنامه‌ای ساده و در این حال جامع هستید Simplenote می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. شما با نصب این دفترچه یادداشت برداری می‌توانید از نوشته‌های خود بکاپ بگیرید و به آسانی عضویت و اشتراک آن را با تمامی گوشی‌هایتان (اندروید و آیفون) همگام کنید.

رابط کاربری سیمپل نوت پیچیده نیست و استفاده آسانی دارد. می‌توانید به راحتی یادداشت‌هایتان را دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. اگر حساب کاربری رایگانی دارید، این امکان را خواهید داشت که با آن یادداشتی را بنویسید، تگ کنید، پین کنید و به اشتراک بگذارید.

Evernote (اور نوت)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Evernote Corporation
  • سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون
  • حجم: 94.9 / 25.1 / 9.7 مگابایت

برنامه یادداشت برداری اور نوت رقیب وان‌نوت است. Evernote را می‌توان یک برنامه مدیریت و برنامه‌ریزی دانست. شما از هر دستگاهی که وارد حسابتان شوید، می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید؛ زیرا این اپلیکیشن نیز از فناوری سینک ابری پشتیبانی می‌کند.

این برنامه هم قابلیت تایپ یادداشت را دارد و هم از ویژگی ایجاد فهرست انجام کارها، اسکن اسناد و همکاری با دیگر کاربران برای نوشتن یک محتوا را به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل تنظیم کنیم

 NoteBook (نوت بوک)

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Zoho Corporation
  • سیستم عامل: iOS
  • حجم: 157.1 مگابایت

در ادامه‌ی معرفی بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون می‌رسیم به نوت بوک که جزو بهترین اپلیکیشن‌های رایگان دفترچه یادداشت‌ گوشی‌های اندرویدی است. این برنامه قابلیتی دارد که فهرست انجام کارهایتان را به شکل تصویرهای جذابی ارائه دهد.

همچنین متن‌های شما را به شکل برچسب‌هایی رنگی نشان می‌دهد که با نظم و مرتب پشت سر هم جای گرفته‌اند. شما این امکان را دارید که این برچسب‌ها را به دسته‌بندی شده به مضامین ویژه به خودشان تبدیل کنید.

با نصب جدیدترین نسخه‌‌های برنامه بر روی گوشی اندروید خود می‌توانید سریع از طریق ویجت یادداشت برداری نمایید. همچنین به آسانی می‌توانید فایل‌هایی مانند صدا، تصاویر، کلیپ و نیز یادآور و تاریخ انجام فعالیت‌هایی که یادداشت کرده‌اید، را ضمیمه‌ی یادداشت خود قرار دهید.

با گوشی اندروید می‌توانید میانبرهایی را بر روی صفحه اصلی ایجاد کنید. با آیفون می‌توانید آن‌ دسته از یادداشت‌هایی که اخیرا نوشته‌اید را ببینید و با اپل واچ، نیز امکان ضبط صدا خواهید داشت.

Diaro

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
بهترین اپلیکیشن های نوت برداری گوشی
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Pixel Crater Ltd
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 20.6 / 19 مگابایت

این اپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای نویسندگان است. بعضی وقت‌ها ایده‌های خوبی به ذهنمان می‌رسد که شرایط مناسب برای نوشتن آن‌ها را نداریم. بر مثال زمانی که در اتوبوس‌های شهری که با تکان‌های شدید در حال حرکت است یا هنگامی که به سختی در واگن‌های مترو جایی برای ایستادن پیدا می‌کنید یا وقتی که در پارک قدم می‌زنید؛ در چنین شرایطی برنامه‌ی Diaro به کمک شما می‌آید تا ایده‌های خود را در گوشیتان بدون محدودیت بنویسید و ثبت کنید.

دفترچه یادداشت Diaro خاص است و بر خلاف دیگر نمونه‌های این حوزه که بیشتر برای نوشته‌های کوتاه کاربرد دارند، برای وارد کردن یادداشت‌های بلند و طولانی ازجمله خلاصه نویسی‌ها، گزارش ها و خاطرات بسیار مناسب اسب.

Diaro در میان پلتفرم های گوناگون همگام سازی شده و قابلیت رمزگذاری روی نوشته‌ها را هم به شما می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید یک دفترچه خاطرات امن و همیشه در دسترس داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونگی تنظیمات کیبورد پیش فرض در گوشی های اندرویدی

فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید

Quip

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Quip
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 34.6 / 37.4 مگابایت

برنامه یادداشت برداری Quip دارای قابلیت‌های عالی برای اشتراک گذاری است. شما می‌توانید با نصب این اپ پس ثبت یادداشت‌ها، اسناد و برگه‌های کاری آن‌ها را با گروه بزرگی از افراد به اشتراک بگذارید. ویژگی خاص و فوق‌العاده در این دفترچه یادداشت این است که شما تغییرات و ویرایش های انجام شده توسط هر فرد از گروه را نیز می‌توانید به آسانی دنبال کنید.

اگر در یادداشت شما به موضوع خاصی پرداخته می‌شود، می‌توانید برای آن یک چت روم بسازید و سایر افراد دعوت کنید که نظرات‌شان را درباره‌ی آن برای شما بنویسند. حتی این امکان را دارید به برای اطلاع رسانی به گروه‌ها برای کارهای انجام شده در Quip نوتیفیکیشن‌های شخصی سازی شده ایجاد کنید.

تمام این ویژگی‌ها و امکانات باعث شده تا بتوانیم از Quip به عنوان یک ابزار یادداشت برداری بسیار ایده‌آل برای کسب و کارها نام ببریم. در این برنامه می‌توانید به آسانی فایل‌ها را به فضاهای ابری و اورنوت منتقل کنیم. همچنین گرفتن خروجی ورد یا پی دی اف از نوشته‌ها و پرینت مستقیم آن‌ها از دیگر قابلیت‌های این برنامه‌ی یادداشت برداری کاربردی است.

با توجه به قابلیت‌های گوناگون این اپ کار با آن چندان ساده نیست و مدتی زمان می‌برد تا به استفاده از آن و فضای این برنامه عادت کنید.

Omni Notes

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای)
  • سازنده: Federico Iosue
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: متغیر مگابایت

در این اپ یادداشت برداری از چیدمان افقی کارتی استفاده شده که باعث شده تا اسکرول کردن و منظم کردن یاداشت‌ها در آن به آسانی قابل انجام باشد. این اپلیکیشن یادداشت‌برداری بسیار ساده و کاربردی، از رابط کاربری طراحی شده بر اساس Material Design گوگل استفاده می‌کند.

Omni Notes از DashClock و ویجت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با داشتن یک مد sketch-note در هنگام یادداشت برداری، اشکال دلخواهتان را هم بکشید. علاوه بر این می‌توان برای جستجو مرتب سازی یادداشت‌ها، آن‌ها را با هم ترکیب و سپس نظم بخشید.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن های نوت برداری گوشی کدام‌اند؟

NoteBook، Evernote، OneNote و ColorNote از بهترین برنامه های دفترچه یادداشت گوشی به شمار می‌روند.

بهترین ویژگی‌ها برنامه‌های دفترچه یادداشت چیست؟

از بهترین ویژگی‌ها یک اپ دفترچه یادداشت این است که بتوانید پس از اینکه در آن یادداشت‌هایتان را نوشتید، ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین قابلیت همگام سازی و پشتیبان‌گیری در آن‌ وجود داشته باشد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون چیست؟ آیا برنامه‌ی دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر