;
coinex

افزایش نرخ عوارض طرح ترافیک ؛ راهکاری هوشمندانه و عادلانه‌تر؟!

سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک جدیدی خبر داد که عادلانه‌تر و هوشمندانه‌تر از نمونه‌های قدیمی است.

سید مجتبی شفیعی در توضیح اجرای طرح ترافیک تهران گفت: طرح ترافیکی که درحال اجراست نسبت به طرح‌های قدیمی، پیشرفته‌تر، عادلانه‌تر و هوشمندانه‌تر است؛ اما نواقصی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح‌های ترافیک و روش‌های مدیریت کنترل ترافیک مدام به‌روزرسانی می‌شوند گفت: تیمی براساس نظر شورای ترافیک تهران از مجموعه همکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شده است.

افزایش نرخ عوارض طرح ترافیک بر چه اساس خواهد بود؟

شفیعی درباره تیم مدیریت شهری تهران و وظایفی که دارد توضیح داد: این تیم روی طرح جدید درحال بررسی و فعالیت است تا بتوانند این طرح جدید را به سمت عادلانه‌تر شدن نزدیک کنند. بهایی که از مردم بابت طرح ترافیک دریافت می‌شود، نوعی از عوارض شهری به‌شمار می‌رود.

افزایش نرخ عوارض طرح ترافیک بر چه اساس خواهد بود؟
افزایش نرخ عوارض طرح ترافیک

از نکاتی که شفیعی به آن تاکید داشت، میزان عوارض خودروها بود؛ او افزود: عوارض باید براساس زمان، مکان و ایجاد آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد ثابت برای شهر تنظیم شود.

 

او در ادامه خاطر نشان کرد: بنابراین تلاش می‌شود که این طرح به سمت پویاتر شدن عوارض حرکت کند. جریان ترافیکی در سطح شهر دائم درحال تغییر است. برای مثال باید عوارض در زمان‌ و مکان‌هایی که ترافیک، وضعیت بحرانی دارد، تغییر کند تا مردم تشویق شوند که شبکه معابر را خلوت کنند.

سید مجتبی شفیعی در رابطه با اینکه در معابر خلوت باید عوارض کمتری دریافت شود گفت: همچنین عوارض در روزهای آلوده‌تر هوا باید نسبت به روزهای عادی تغییر کند یا بالعکس. به هرحال یک تیم متخصص منتخب درحال کار کردن روی این موضوع است و امیدواریم تا پایان شهریور طرح اولیه‌ای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه شود. اگر این طرح تصویب شود، از سال آینده اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش نرخ عوارض طرح ترافیک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر