;
coinex

واکنش کاربران به انتشار ویدیو تیپاکس : از فروشگاهی که با تیپاکس همکاری می‌کند، خرید نمی‌کنیم

پس از انتشار ویدیو تیپاکس موجی از انتقادات گسترده کاربران، صفحات دنیای مجازی را در برگرفت. در ادامه نیز تیپاکس به انتشار این ویدیو واکنش نشان داد. در ادامه نظرات کاربران را در این خصوص می‌خوانیم.

اخیرا ویدویی جنجالی از نحوه بارگیری یکی از شعبه‌های شرکت تیپاکس منتشر شده که انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشته است. پیش از اننتشار این ویدیو، شرکت تیپاکس مورد انتقاد قرار گرفت؛ اما وقتی به نظرات کاربران نگاهیی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که ظاهرا این انتقادات به سرانجامی نرسیده‌اند. ریشه ویدیو اخیر را نیز شاید در همین بی‌سرانجامی‌ها و بی‌توجهی‌ها به شکایت‌های مردمی از تیپاکس باید جست و جو کنیم.

عمده شکایت‌کنندگان، آنلاین شاپ‌هایی هستند که از سوی مشتریان خود متهم به ارسال نامناسب مرسوله می‌شوند؛ این درحالی‌است که بسیاری از آنها ارسال محصولات خود را به شرکت‌هایی چون تیپاکس سپرده بودند و امانت‌داری درخوری از جانب این شرکت ندیدند.

انتشار ویدیو تیپاکس از بارگیری نامناسب و سکوت این شرکت در مقابل رسانه‌ها

تیپاکس در توضیح اتفاقی که در ویدیو در حال رخ دادن است، هیچ مصاحبه و یا توضیحی به هیچ‌کدام از رسانه‌های داخلی نداده است؛ اما در آخرین واکنش به ویدیو اخیر، بیانیه‌ای از جانب مدیرعامل شرکت در لینکدین منتشر کرده است. نظر یکی از کاربران در خصوص بیانیه مدیر عامل تیپاکس را می‌خوانیم:

از متن بیانیه و و پست لینکدین کوفاندر هلدینگ فاخر، مشخص میشه این کسب و کار حتی به روابط عمومی و ارتباط صحیح با رسانه هم اعتقادی نداشته و ندارد.

مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس، در قسمتی از این بیانیه اشاره کرده است که حساسیت کاربرانش در خصوص «حتی یک خطا» نشان دهنده توجه و رفاقت و دوستی بین کاربران و این شرکت است. این گفته درحالی بیان می‌شود که به نوشته یکی از کاربران توییتر دیرزمانی است که از تیپاکس شکایت‌های بسیاری می‌شود اما نظارتی برای بهبود عملکرد این شرکت صورت نمی‌گیرد.

توییت این کاربر را در خصوص بی‌توجهی به  شکایات می‌خوانیم:

کاش من شرکت تیپاکس بودم و هیچ‌کس کاری بهم نداشت. از وقتی من یک طفل بودم و توییتر بیابانی لم‌یزرع بود، از این شرکت انتقاد میشه اما چیزی تغییر نمیکنه.

گلوله تحریم به سمت تیپاکس

شرکت تیپاکس در طی اعلامیه‌ای بیان کرد که خاطیان شعبه مشاهده شده در ویدیو اخیر مورد مواخذه قرار گرفته‌اند. همچنین در بیانیه مدیر‌عامل و اعلامیه گفته شده نیز، از کاربران عذرخواهی شد.

اما ظاهرا این عذرخواهی ها برای کاربرانی که طی مدت‌های مدید از سوی تیپاکس ضربه خورده‌اند کافی نبوده‌ است. در این بین آنلاین‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگی که از تیپاکس نیز استفاده می‌کنند ضرری دوجانبه دیده‌اند. از سویی خریداران دیگر به کسب‌وکارهایی که از تیپاکس استفاده می‌کنند اعتماد ندارند و از سویی دیگر مرسولات این کسب‌وکارها در مسیر ارسال صدمه دیده است.

انتشار ویدیو تیپاکس: نظرات کاربران

توییت یکی از کاربران در این باره را می‌خوانیم:

از این به بعد از فروشنده‌هایی که بسته‌های‌شان را با تیپاکس ارسال می‌کنند خرید نمی‌کنم.

از این دست توییت و نظر در فضای مجازی مبنی بر توقف استفاده از خدمات تیپاکس کم نیست. کاربری دیگر نوشته:

سرشار از تجربه تلخ با تیپاکس هستم. چند مرسوله که گم شد و به دستم نرسید. شکایت‌هایی که هیچ‌وقت پیگیری نشد… دیگر از فروشگاهی که با تیپاکس همکاری کند خرید نمی‌کنم.

در این میان بحث تحریم تیپاکس داغ شده است. کسب و کارها و خریداران اعلام کرده‌اند که دیگر کشش بی‌مسئولیتی‌های تیپاکس را ندارند. حتی کارزاری برای تحریم تیپاکس نیز راه‌اندازی شده است. کاربری در طی یک توییت با اشاره به ویدیو حمل بار نامناسب می‌گوید: « هنگامی که از تحریم تیپاکس سخن می‌گویم دلیلیش چنین رفتاری است که با سرمایه من و شما می‌کند.»

گلوله تحریم به سمت تیپاکس

 پس از انتشار ویدیو تیپاکس که به وضوح بارگیری نامناسب مرسولات را نشان می‌دهد، سراسر فضای مجازی از انتقادات پر شده است؛ انتقاداتی که گویا همیشه بوده اما گوش شنوایی برای شنیده شدن‌شان وجود نداشته است. آخرین نظر را در این متن از کاربران می‌خوانیم که مهر تاییدی است بر این ماجرا:

از این پس از هرکجا که بخواهم خرید کنم اگر ارسال با تیپاکس داشته باشند از خرید خود انصراف خواهم داد. خسته شده‌ایم از انفعال

کلام آخر

تیپاکس اما در بیانیه‌ها و اعلامیه‌های خود از کاربران عذرخواهی کرده و انتشار این ویدیو را نشان از «تنها یک خطا» خوانده است. اما با توجه به نظرات کاربران انتشار این ویدیو تنها زخمی را تازه کرده که مدت‌ها پیش از انتشار ویدیو تیپاکس نیز، کاربران از آن بی‌نصیب نبوده‌اند.

به نظر نمی‌رسد که کاربران از این عذر‌خواهی راضی شده باشند. از سویی نیز بی‌اعتمادی پنهانی و سوءظنی که نسبت به حمل و نقل مرسولات تیپاکس وجود داشت، با انتشار ویدیو تیپاکس ، دیگر آشکار شده و کاربران قصد تحریم جدی این شرکت را دارند.

در آخر اما باید گفت پس انتشار ویدیو تیپاکس، این شرکت باید تمامی خطاهای گذشته خود را نیز در نظر می‌گرفت و تنها به مبرا کردن خود نمی‌پرداخت.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص ویدیو تیپاکس از بارگیری غیر اصولی و نامناسب این شرکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    هفته گذشته ۶ تا خرید داشتم . یه دونه با پیشتاز که سر وقت رسید . ۵ تا رو با تیپاکس فرستادن که ۴ تاش با شکایت و هزار تا پیگیری رسیده و یکیش هم به ارزش ۳ ملیون تومان معلوم نیست و هنوز ارسال هم نشده . من دیگه از فروشگاهی که با تیپاکس ارسال کنه خرید نمیکنم

    پاسخ

    مسخره ترین ارسال رو داره
    یک بسته درون شهری رو یک هفته هم به مقصد نمیرسه
    دستم رو داغ کنم با تیباکس کار کنم

    پاسخ

    من از تیپاکس هیچ خاطره خوشی ندارم بسته بندی نابود شده پیک های بی مسئولیت و ارسال های اشتباه من دیگه از فروشنده ای که با تی÷اکس کار کنه خرید نمیکنم حتی دفتر مرکزیشون هم بی مسئولیت هستند

    پاسخ