;
coinex

ربوتاکسی های تمام برقی Lyft از هم اکنون در لاس وگاس فعال هستند

سرویس ربوتاکسی های تمام برقی Lyft و Motional اکنون در لاس وگاس فعال است. برای اولین بار مردم می‌توانند با این سرویس سوار هیوندای آیونیک 5S تمام برقی شوند.

ربوتاکسی، توسط شرکت Lyft و یک شرکت خودروهای خودران به نام Motional رسما در لاس‌وگاس راه‌اندازی شد؛ این موضوع مقدمه‌ای خواهد بود برای یک سرویس کاملاً بدون راننده که قرار است در سال 2023 در شهر لاس وگاس راه‌اندازی شود.

شرکت Motional حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های هیوندای و آپتیو است که بیش از چهار سال، خودروهای خودران خود را در لاس وگاس، و با مشارکت  Lyft آزمایش می‌کند. این آزمایش، در سال 2018، به عنوان طرحی یک هفته‌ای بین Aptiv و Lyft در نمایشگاه سالانه Consumer Electronics آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیش از 100000 سفر از این طریق انجام شده است.

ربوتاکسی های تمام برقی Lyft

این شرکت‌ها به‌تازگی از راه‌اندازی عمومی این سرویس خبر داده‌اند و برای اولین بار مسافران می‌توانند با یکی از خودروهای تمام برقی هیوندای آیونیک 5S با طراحی تجاری، سفر کنند. یک راننده به منظور ایمنی بیشتر پشت فرمان می‌نشیند، تا در صورت بروز مشکل، به آن رسیدگی کند. این امر مشابه دیگر خدمات ربوتاکسی در سال‌های گذشته است.

Motional و Lyft اعلام کرده‌اند که خودروهای کاملاً بدون راننده، سال آینده به این سرویس ملحق خواهند شد. برخلاف دیگر سرویس‌های ربوتاکسی در ایالات متحده، Motional و Lyft از رانندگان تقاضای ثبت‌نام در فهرست انتظار یا امضای یک توافقنامه عدم افشا برای پیوستن به یک برنامه آزمایشی را ندارند.

ربوتاکسی‌های تمام برقی Lyft
صفحه نمایش لمسی درون خودروهای خودران Motional

هزینه سفر به صورت رایگان خواهد بود. این شرکت‌ها قصد دارند از سال آینده بابت خدمات، هزینه دریافت کنند. آکشای جیسینگ، معاون امور تجاری Motional در ایمیلی گفت: «این سرویس برای عموم آزاد است.»

هر شخصی می‌تواند در شهر لاس‌وگاس از طریق Lyft و Motional سرویس ربوتاکسی را بدون ثبت‌نام و اقدام خاص دیگری درخواست کند. این شرکت‌ها در چهار سال گذشته هم همین روند را داشتند و معتقدند که بهترین بازخورد را از عموم مردم دریافت خواهند کرد، نه تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان در یک طرح آزمایشی.

مسافران این سرویس می‌توانند به مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، مسافران می‌توانند از طریق اپلیکیشن Lyft قفل درها را باز کنند. هنگامی که داخل خودرو می‌شوند، نیز می‌توانند سفر را شروع کنند یا با پشتیبانی مشتری از اپلیکیشن جدید Lyft AV داخل خودرو که بر روی صفحه‌نمایش لمسی قرار دارد، تماس بگیرند.

چشم‌انداز ربوتاکسی های تمام برقی Lyft و رقبای آن

Motional و Lyft می‌گویند که ویژگی‌های جدید با توجه به تحقیقات و بازخوردهای گسترده از مسافران واقعی برای به حداکثر رساندن راحتی و سهولت استفاده از آن‌ها ارزیابی می‌شوند. این شرکت‌ها ویژگی‌های کاربردی جدیدی را اکنون در دسترس عموم قرار می‌دهند تا برای سال آینده طبق برنامه قبلی کاملاً بدون راننده شوند.

ربوتاکسی‌های تمام برقی Lyft
ربوتاکسی های تمام برقی Lyft

Motional می‌گوید مجوز انجام تست کاملاً بدون راننده سرویس خود را در هر نقطه از ایالت نوادا دریافت کرده است. این دو شرکت ادعا دارند که تا سال 2023، مجوزهای لازم برای سفرهای تجاری با مسافران در وسایل نقلیه کاملاً بدون راننده را دریافت خواهند کرد.

درحال‌حاضر، تعداد کمی خودروهای خودران سطح 4 که کاملاً بدون راننده هستند، در جاده‌های عمومی مستقر شده‌اند.

Waymo، واحد خودران شرکت Alphabet، چندین سال است که خودروهای سطح 4 خود را در حومه فینیکس، آریزونا راه‌اندازی کرده است و به دنبال مجوز برای انجام این کار در شهر سانفرانسیسکو است. کروز، یکی از شرکت‌های تابعه جنرال موتورز، یک سرویس تجاری از خودرو بدون راننده خود را در سانفرانسیسکو دارد، اما این سرویس فقط در شب فعال است.

درهمین‌حال، Lyft خود را به عنوان یک پلتفرم مطرح می‌کند که از طریق آن مسافران در سراسر کشور می‌توانند سفر با یک خودرو خودران را تجربه کنند.

این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل، بخش تحقیق و توسعه AV خود را در سال گذشته به یکی از شرکت‌های تابعه تویوتا فروخت. از آن زمان، Lyft با Motional ،Waymo و Argo، و همینطور یک شرکت تولیدکننده خودروهای خودران که توسط فورد و فولکس واگن پشتیبانی می‌شود، قراردادهایی منعقد کرده است. همینطور Zoox، یکی از شرکت‌های تابعه آمازون، نیز در حال آزمایش خودروهای خودران خود در لاس وگاس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی‌ ربوتاکسی‌های تمام برقی Lyft چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر