;
coinex

اعزام فضانورد ایرانی به فضا با همکاری روسیه انجام خواهد شد

به نظر می‌رسد که پس از همکاری موفق با روسیه در پرتاب ماهواره خیام به فضا، باید منتظر اعزام فضانورد ایرانی به فضا با کمک روس‌ها باشیم.

بنا به گفته حسن سالاریه، رییس سازمان فضایی کشور، پس از همکاری ایران و روسیه در ماهواره خیام، قرار است که طی برنامه‌ای ده ساله فضانوردان ایرانی با کمک روسیه به فضا اعزام شوند. البته این خبر جدیدی نیست و این مسئله پیش از این در دولت پیشین هم مطرح بوده است. بنابراین چنین هدفی همواره در ذهن سیاست‌گذاران ایران بوده‌ است.

بیشتر بخوانید:‌ ماهواره خیام در مدار قرار گرفت ؛ پرتاب موفقیت‌آمیز به لطف روس‌ها!

اعزام فضانورد ایرانی به فضا با همکاری روسیه

طبق گفته حسن سالاریه، رییس سازمان فضایی کشور، این سازمان مطابق برنامه‌ای مفصل در زمینه زیست فضایی، برنامه خود را با فعالیت‌های امکان‌سنجی زیست فضایی و مطالعات بیولوژیکی آغاز می‌کند، تا به مرحله آخر این برنامه یعنی اعزام انسان به فضا برسد. او در ادامه گفت:

اعزام انسان به فضا به معنای قرار گرفتن در ایستگاه فضایی بین المللی یا سایر ایستگاه‌هایی که به تدریج ساخته می‌شود، است و باید همراه با یک برنامه علمی مبتنی بر حوزه زیست فضا این برنامه را اجرایی کنیم. این‌طور نیست که فقط به دلیل این که یک انسان را فرستاده‌ایم و به همه اعلام کنیم، برنامه‌ریزی کنیم، بلکه این برنامه برای ما باید آورده‌ای داشته باشد.

به اعتقاد حسن سالاریه، این برنامه در پی دستاوردهای مهمی در حوزه توسعه زیست فضا خواهد بود. بنابراین فضانورد ایرانی که به فضا می‌رود تا همچون یک محقق عمل کند و با بهره‌مندی از ایستگاه فضایی برنامه‌های این سازمان را اجرا نماید. لذا به نظر می‌رسد که اعزام فضانورد ایرانی به فضا جهت تکمیل مطالعات سازمان در زمینه بیولوژیکی فضا خواهد بود.

اعزام فضانورد ایرانی به فضا

او در ادامه گفت که تحقق برنامه اعزام فضانورد به ایستگاه بین‌المللی فضا با برخی مقدمات همراه خواهد بود. سازمان فضایی کشور، در حال حاضر در حال تامین این مقدمات است. سالاریه در این زمینه گفت:

برنامه ارسال انسان به فضا، در حال حاضر در برنامه ۱۰ سال فضایی ما در حوزه زیست فضا گنجانده شده و سال به سال مشخص است که به چه هدفی باید برسیم؛ برای مثال امسال یک پرتاپ کپسول زیستی زیر مداری داریم و سال بعد نیز آزمایشگاه فضایی خواهیم داشت.

به گفته این مسئول، به منظور آشنایی به نحوه انتخاب بهترین فضانورد برای اعزام به فضا و سایر آموزش‌های مرتبط با این امر مهم قرار است، دوره آموزشی آکادمیک در روسیه برگزار شود. در حال حاضر مذاکرات با روس‌ها برای پیگیری این برنامه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعزام فضانورد ایرانی به فضا با همکاری روسیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر