;
coinex

حلقه Happy Ring با هدف کنترل سلامت روان معرفی شد؛ شادی در دستان شما!

استفاده از حسگر EDA باعث می‌شود حلقه Happy Ring به تعیین وضعیت ذهنی شما کمک کند و همچنین سلامت روان شما را در بهترین وضعیت ممکن کنترل کند.

استارت‌آپ Happy Health به دنبال تغییر «هوشمندانه» خلق و خوی افراد است. به جای سنگ‌هایی که تغییر رنگ می‌دهند، این شرکت حلقه Happy Ring را ایجاد کرده است که هدف آن هشدار دادن به کاربران در مورد سلامت روان با استفاده از حسگرهای بیومتریک و هوش مصنوعی است.

حلقه Happy Ring که به تازگی 60 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است، دارای حسگر فعالیت الکترودرمال سفارشی (EDA) است که تغییرات سطوح استرس را در زمان واقعی نظارت می‌کند. اساساً، این دستگاه زمانی کار می‌کند که سیستم عصبی سمپاتیک شما شروع به فعالیت شدید کند.

بیشتر بخوانید: سلامت دهان و دندان با یک میکروربات ؛ مسواک و نخ دندان را فراموش کنید!

نحوه عملکرد حلقه Happy Ring

داستین فرکلتون، پزشک و مدیر عامل شرکت Happy Health می‌گوید: «همانطور که شروع به داشتن افکار دشوار یا تجربه احساسات قوی می‌کنیم، مغز ما به ما کمک می‌کند تا به آن محرک‌ها واکنش نشان دهیم».

حسگرهای EDA تغییرات الکتریکی دست را در پاسخ به مقدار کمی عرق که شروع به تولید روی کف دست می‌کند، اندازه‌گیری می‌کنند. Freckleton در ادامه توضیح داد که حسگر EDA Happy Ring سپس به دنبال دهانه‌های غدد عرقی می‌گردد که سپس به الگوریتمی وارد می‌شود که وضعیت احساسی شما را شناسایی می‌کند.  شان راد، موسس Happy Health و Tinder، می‌گوید:

ما به طور مداوم در مورد خلق و خوی شما صحبت می‌کنیم تا متوجه شوید که چه زمانی آرام، هوشیار یا پرتنش هستید. ما تمام آن داده‌ها را می‌گیریم و تمرین‌هایی را برای شما شخصی‌سازی می‌کنیم که از نظر علمی ثابت شده است که به مدیریت استرس شما کمک می‌کند و خلق و خو و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد.

راد همچنین اضافه کرد که از منظر امنیت و استانداردها، دستگاه مطابق با HIPAA است، اما در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی Happy Health و نحوه ذخیره داده‌ها به جزئیات بیشتری نپرداخته است.

تصویری از محیط برنامه حلقه happy ring
تصویری از محیط برنامه حلقه happy Ring

تمرین‌هایی که او از آن صحبت کرده، شامل فعالیت‌هایی مانند کار تنفس، مدیتیشن، و ژورنال‌نویسی مبتنی بر درمان رفتاری شناختی است. تمرین ها را می‌توان در برنامه کامل کرد و همزمان با تکمیل آنها توسط خود حلقه ردیابی می‌شود.

سایر ابزارهای پوشیدنی مانند Fitbit Sense، Sense 2 و حتی شال هوشمند منچسترسیتی نیز دارای حسگرهای EDA به عنوان ابزاری برای tracking یا ردیابی استرس یا احساسات هستند.

به گفته Freckleton، مزیت این حلقه هوشمند این است که از ردیاب‌های مبتنی بر مچ یا بالاتنه برای اندازه‌گیری مناسب‌تر موقعیت‌های استرس‌زا برخوردار است؛ زیرا روی خود دست قرار دارد و نیاز به حرکت اضافه تری نیست. (مثلاً Fitbit Sense از شما می‌خواهد که دست خود را حتما روی صفحه نمایش قرار دهید تا بتوانید از برخی قابلیت‌های آن استفاده کنید.)

سنسورهای دستگاه همچنین شامل چهار الکترود پوست، چهار طول موج نور، شتاب‌سنج و دو سنسور دما است. همچنین خواب و فعالیت کلی را ردیابی می‌کند و عمر باتری آن تا سه روز تخمین زده می‌شود که قبل قبول است.

در ظاهر، بسیاری از این ویژگی‌ها با ویژگی‌هایی که در Oura Ring یا Whoop 4.0 مشاهده می‌کنید آشنا به نظر می‌رسد – منهای حسگر سفارشی EDA. با این حال، راد می‌گوید حلقه Happy ring بسیار بیشتر بر وضعیت ذهنی کاربر متمرکز است، در حالی که سایر ابزارهای پوشیدنی موجود در بازار معیارهایی مانند ضربان قلب و تغییرات ضربان قلب را به‌عنوان نماینده‌ای برای میزان بهبودی بدن شما از استرس فیزیکی دنبال می‌کنند.

حلقه Happy Ring با هدف کنترل سلامت روان معرفی شد [+عکس]
حلقه Happy Ring از حسگر EDA سفارشی استفاده می‌کند.
راد می‌گوید:

رقبا هیچ ابزاری در مورد سلامت روان ندارند. ما لزوماً معیارهایی را در مورد بیدار شدن و کمک به عملکرد فیزیکی به شما ارائه نمی‌دهیم. آنها در مورد تنظیم خواب و ورزش کار می‌کنند، اما ما در مورد اندازه‌گیری منحصر به فرد جنبه‌های سلامت مغز شما صحبت می‌کنیم.

Freckleton همچنین ادعا می‌کند که الگوریتم شخصی‌سازی شده Happy Ring از آنچه در حال حاضر در بازار وجود دارد دقیق‌تر است، به خصوص که این شرکت حسگر EDA خود را از ابتدا با دقت «درجه پزشکی» ساخته است.

در مورد زمان عرضه این حلقه، Happy Health یک لیست انتظار از قبل تهیه کرده و دستگاه بر اساس اولویت ارسال خواهد شد. اما یکی از چیزهایی که کاربران ممکن است چندان مشتاق آن نباشند این است که مانند Whoop و Oura Ring از یک مدل اشتراک استفاده می‌کند.

در واقع، شما هزینه سخت افزار را پرداخت نمی‌کنید؛ به جای آن، این سخت افزار در یک ردیف اشتراک ماهانه، سالانه یا 24 ماهه ارائه خواهد شد. سطح ماهیانه 30 دلار، در صورت پرداخت سالانه 24 دلار در ماه و اگر برنامه 24 ماهه را انتخاب کنید، 20 دلار در ماه هزینه دارد.

به طور کلی، حلقه Happy ring به نظر یک ایده جذاب است، و مفهوم آن گسترشی از نقطه اولیه‌ای است که ابزارهای پوشیدنی به آن رسیده‌اند. در حالی که در ابتدا ابزارهای پوشیدنی گام‌سنج‌های ساده‌ای بیش نبودند، در سال‌های اخیر، تغییری به سمت مدیریت استرس، ردیابی خواب، و توجه‌آگاهی صورت گرفته است.

این امر پس از شیوع بیماری همه‌گیری کرونا نیز تسریع شده است. اما سوال بزرگ این است که آیا یک تازه وارد مانند حلقه Happy ring می‌تواند در این بازار رقابتی گجت های پوشیدنی موفق ظاهر شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حلقه Happy Ring چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع:‌ theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر