;
coinex

تزریق سلول برای رشد اعضای بدن ؛ روشی برای جایگزینی با پیوند عضو!

طبق اخبار و اطلاعات به دست آمده دانشمندان یک روش جایگزین برای پیوند عضو با تزریق سلول برای رشد اعضای بدن پیدا کردند که این فرایند در حیوانات با موفقیت انجام شده و در واقع از طریق سلول از کبد اهدایی می‌تواند باعث رشد دوباره عضو شود.

یک استارتاپ به نام LyGenesis آزمایشاتی انجام داده تا بتواند افرادی را نجات دهد که به بیماری‌های خطرناک و کشنده کبد مبتلا هستند و نمی‌توانند پیوند عضو را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: تغییر گروه خونی توسط دانشمندان؛ تحولی تاریخی در دنیای پزشکی و پیوند اعضا!

 تزریق سلول برای رشد اعضای بدن

جالب است بدانید یک بیمار از شهر بوستون ماساچوست داوطلب شده است که برای رشد مجدد کبد دوم مورد آزمایش این استارتاپ و روش نوآورانه‌اش قرار بگیرد.

همچنین طبق گزارشاتی که به دست آمده این استارتاپ قصد دارد که بر روی تولید کبد با تزریق سلول‌های اهدایی به غدد لنفاوی آزمایشاتی انجام دهد و تاکنون توانسته روی موش‌ها و خوک‌ها این فرایند را با موفقیت انجام دهد و باعث تولید ارگان‌های کوچکی در بدن شود که می‌تواند نقش اعضای بدن را ایفا کند.

در بیانیه‌ای گفته شده که تزریق سلول برای رشد اعضای بدن انسان را در خوک مدل‌سازی کرده‌اند و سلول‌های کبدی که در غدد لنفاوی تزریق شده، توانسته است که کبد جداگانه را بسازد و تمامی بیماری‌هایی که به‌صورت کشنده و خطرناک در کبد حیوان وجود دارد را درمان کند.

همچنین باید بدانید که این پیوندها کاملاً ایمن انجام می‌شود و از لحاظ عملکردی و ساختار خیلی به بافت خود کبد انسان شباهت دارند.

 تزریق سلول برای رشد اعضای بدن

یکی از دکتران استارتاپ LyGenesis  که مدیر ارشد پزشکی و رئیس سابق مؤسسه پیوند Starzl  از دانشگاه مرکزی پیتزبورگ است طبق بیانیه عنوان کرده که گسترش و تأیید سازمان غذا و دارو برای درمان‌های جدیدی که برای بیماران نزدیک به مرگ نیاز است به طور سختگیرانه عمل می‌کنند و توانایی محققان و دانشمندان در رشد ارگان‌های جداگانه برای حمایت از این ارگان‌های از کارافتاده از این قاعده خارج نبوده است.

همچنین بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران عنوان کردند که به نمایش درآوردن رشد مجدد اعضا از طریق تزریق سلول برای رشد اعضای بدن انسان‌هایی است که شرایط پیوند عضو را ندارند.

اگر انجام چنین روشی روی انسان‌ها با موفقیت انجام شود، این مطالعات و آزمایش‌های نه‌تنها برای بیماران بلکه در جوامع مختلف علمی انقلابی به پا خواهد کرد.

دانشمندان بر این باورند که از یک عضو اهدایی می‌توانند برای درمان ۷۵ نفر انسان دیگر استفاده کنند. یک بیولوژیست سلول‌های بنیادی که در این استارتاپ و انجام این آزمایش‌های و مطالعات تزریق سلول برای رشد اعضای بدن دخالتی نداشته می‌گوید که دستاورد این محققان بسیار نویدبخش است و خیلی خوشحالم که این ایده وارد مراحل بالینی و آزمایش‌های انسانی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تزریق سلول برای رشد اعضای بدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر