;
coinex

بررسی گلکسی F12 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی گلکسی F12 سامسونگ بپردازد تا ببینیم با توجه به مشخصات فنی و عملکرد آن، این محصول ارزش خرید دارد یا خیر.

گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 در تاریخ 5 آوریل 2021 معرفی و در 12 همان ماه روانه بازار شد. این گوشی با قیمت پایینی که دارد، هرکسی را قادر می‌کند که آن را خریداری نمایند. شاید برخی از افراد گمان کنند که به دلیل قیمت پایین، این گوشی کیفیت خوبی ندارد. این در حالی است که شما باید هزینه خود را در نظر گرفته و متناسب با آن از گوشی خود انتظار داشته باشید.

به نقل از Techtrends.news، سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی F12 از نمایشگر و یک چیپست اقتصادی استفاده کرده تا برای کارهای روزمره خوب باشد. در عین حال، باتری قوی این گوشی یکی از بهترین قابلیت‌های آن است که ارزش خرید این گوشی اقتصادی را بالا می‌برد. ‌با استفاده از این باتری، شما می‌توانید مدت زمان زیادی از گوشی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و نگهداری شارژ

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بررسی گلکسی F12 سامسونگ

قیمت گلکسی F12 سامسونگ در حال حاضر نزدیک به 4 میلیون و 500 هزار تومان است. این گوشی که از ابتدای سال 2021 در بازار وجود دارد را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت میان‌رده و پایین رده به شمار آورد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات گلکسی F12 سامسونگ را مشاهده کنید.

مشخصات گلکسی F12 سامسونگ
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 5 آوریل 2021
  • عرضه در تاریخ 12 آوریل 2021
 

 

طراحی

  • 164 × 75.9 × 9.7 میلی‌متر
  • وزن 221 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو)
  • در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز
 

پردازنده

  • اگزینوس 850 (هشت نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (4 + 4)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52
سیستم‌عامل اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1
 

رم و حافظه

  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
  • نوع حافظه eMMC 5.1
 

 

 

دوربین

  • ماژول چهارگانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 48 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید با سنسور 5 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
 

باتری

  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات
صدا
  • دارای اسپیکر
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • وای‌فای b/g/n 802.11، وای‌فای دایرکت، هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و رادیو FM با قابلیت ضبط صدا
  • عدم پشتیبانی از NFC
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت

بررسی گلکسی F12 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی

با بررسی مشخصات فنی Galaxy F12 متوجه می‌شویم که این گوشی دارای ابعاد 164 × 75.9 × 9.7 میلی‌متر بوده و گوشی نسبتاً خوش‌دستی است. این گوشی 221 گرم وزن دارد که ممکن است شما در حین کار کردن با آن، کمی اذیت شوید.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ

فقط بخش جلویی این گوشی شیشه‌ای بوده و نزدیک به 82 درصد از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن اشغال می‌کند. بقیه بخش‌های این گوشی، یعنی پنل پشتی و فریم آن، همه از جنس پلاستیک هستند و نمی‌توانید از آن کیفیت خیلی بالایی انتظار داشته باشید. سامسونگ گلکسی F12 دارای جایگاه دو سیم‌کارت است که باید سیم‌کارت‌های خود را به‌اندازه نانو در بیاورید.

این گوشی دارای دوربین ماژول چهارگانه است که در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده است. این چهار دوربین در یک کادر مشکی رنگ مربعی قرار دارند و در پایین آن هم یک فلاش LED به شکل دایره هم مشاهده می‌شود که در خارج از کادر مخصوص به دوربین قرار دارد. مانند همه گوشی‌های سامسونگ، لوگوی این برند هم در پایین و وسط پنل پشتی نوشته شده است.

دوربین سلفی آن هم در بالا و وسط نمایشگر قرار دارد و به نظر می‌رسد که اطراف صفحه‌نمایش این گوشی حاشیه نسبتاً زیادی دیده می‌شود. این حاشیه در پایین نمایشگر بیشتر می‌شود و شاید کمی از جذابیت گوشی را کاهش دهد. روی پنل پشتی، خطوط زیادی به‌صورت عمودی مشاهده می‌شوند که برای این طراحی شده‌اند تا جای انگشت کاربران روی آن نماند.

با بررسی گلکسی F12 سامسونگ از نظر طراحی متوجه می‌شویم که دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور در لبه سمت راستی قرار دارند. روی این دکمه پاور، یک حسگر اثر انگشت هم تعبیه شده است که از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود و عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ
بررسی گلکسی F12 سامسونگ

در لبه سمت چپی این گوشی هم خشاب سیم‌کارت و درگاه اختصاصی حافظه مشاهده می‌شود که شما می‌توانید برای افزایش محل ذخیره خود، کارت حافظه‌ای در آن بگذارید. پورت Type-C، میکروفن، اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری هم در لبه پایینی این گوشی قرار گرفته‌اند. در لبه بالایی هم میکروفن دوم این گوشی تعبیه شده است. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز خریداری نمایید.

مشخصات فنی Galaxy F12 از نظر نمایشگر

این گوشی با یک نمایشگر 6.5 اینچی روانه بازار می‌شود و تراکم پیکسلی آن هم 270 است که چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد. سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی اف 12 از یک نمایشگر PLS IPS استفاده می‌کند که کیفیت چندان بالایی ندارد اما به‌طورکلی، برای استفاده روزمره کار شما را راه می‌اندازد.

این گوشی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل روانه بازار می‌شود و همان طور که گفتیم، حاشیه‌های نسبتاً زیادی دارد که از جذابیت ظاهر آن می‌کاهد. در بررسی گلکسی F12 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که کورنینگ گوریلا گلس هم مسئولیت محافظت از نمایشگر این گوشی را بر عهده داشته و به شما اطمینان می‌دهد که این گوشی مقاومت خوبی دارد. بااین‌حال، بهتر است که حین خرید یک قاب و گلس هم برای افزایش محافظت و مقاومت گوشی خریداری نمایید.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 دارای نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتز که تأثیر قابل‌توجهی در افزایش عملکرد آن دارد. به‌طورکلی، این گوشی دارای یک نمایشگر معمولی رو به پایین است که باتوجه‌به قیمت پرداختی شما، نمی‌توان از آن انتظار کیفیت چندان بالایی را داشت.

مشخصات گلکسی F12 سامسونگ از نظر پردازنده

این گوشی دارای پردازنده اگزینوس 850 است که در سال 2020، به عنوان کم مصرف‌ترین تراشه اقتصادی شناخته شده است. با استفاده از این گوشی، می‌توانید کارهای روزمره خود را به انجام برسانید. بااین‌حال، این گوشی برای بازی‌های ویدئویی اصلاً مناسب نیست و اگر برای گیمینگ از آن استفاده کنید، با لگ و مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. ‌

گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. این هشت هسته شامل چهار هسته قدرتمند Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز به همراه چهار هسته ضعیف‌تر Cortex-A55 با فرکانس 2.0 است. Mali-G52 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3)

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

بررسی گلکسی F12 سامسونگ از نظر سیستم‌عامل

شما می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی F12 را با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 خریداری نمایید. این پوسته عملکرد نسبتاً خوبی دارد و می‌توانید استفاده روان آن را مشاهده نمایید. بااین‌حال، بعد از این‌که رابط کاربری One UI 4.1 وارد بازار شد، به نظر می‌رسید که دیگر One UI 3.1 جذاب نبود. البته این یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و شاید هرکسی آن را نپسندد.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ

مشخصات فنی Galaxy F12 از نظر رم و حافظه

این گوشی با یک نسخه رم و دو نسخه حافظه داخلی در بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید از رم 4 گیگابایتی این گوشی بهره‌مند شوید. این میزان رم نشان می‌دهد که گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 برای اجرا کردن بازی‌های سنگین ویدئویی مناسب نیست. گوشی گلکسی F12 با دو نوع حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت عرضه شده است.

اگر فکر می‌کنید به حافظه داخلی بیشتری برای نگهداری از فایل‌ها و برنامه‌های خود نیاز دارید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و شما می‌توانید از کارت حافظه در آن استفاده نمایید. نوع حافظه داخلی این گوشی هم eMMC 5.1 است که نسبت به حافظه داخلی گوشی‌های جدید (UFS)، عملکرد ضعیف‌تری دارد.

مشخصات گلکسی F12 سامسونگ از نظر دوربین

گوشی سامسونگ گلکسی F12 دارای دوربین ماژول چهارگانه است که کیفیت متوسطی دارد. دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور 48 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0 عرضه می‌شود. در بررسی گلکسی F12 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

با بررسی گلکسی F12 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که مهم‌ترین ایرادهایی که این لنز گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 دارد، این است که روشنایی تصویر در این گوشی کم است. همچنین در حین عکس گرفتن، کمی نویز هم در تصاویر دیده می‌شود که از کیفیت عکس‌ها می‌کاهد.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ

دومین لنز این گوشی اولترا واید بوده که با سنسور 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.2 در اختیار شما قرار می‌گیرد. لنزهای ماکرو و سنسور تشخیص عمق تصویر هم در این گوشی وجود دارند که با کیفیت 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 عرضه می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها کیفیت فوق‌العاده بالایی انتظار داشت. در این دو دوربین، روشنایی تصاویر خوب و قابل‌قبول است؛ اما کراپ کردن تصاویر با مشکلاتی همراه است که به دلیل پایین بودن قیمت گوشی، موضوع دور از انتظاری نیست.

با بررسی مشخصات گلکسی F12 سامسونگ متوجه می‌شویم که دوربین این گوشی از قابلیت فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. همچنین ویدئوهایی که با این دستگاه می‌گیرید، با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند. این دوربین سرعت فوکوس نسبتاً خوبی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای خوبی ضبط کنید.

علاوه بر این، دوربین سلفی سامسونگ گلکسی F12 با سنسور 8 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این لنز واید با گشودگی دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود و کیفیت معمولی دارد. با استفاده از دوربین سلفی این دستگاه، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرید.

به‌طورکلی، با بررسی گلکسی F12 سامسونگ متوجه می‌شویم که دوربین این گوشی کاملاً معمولی بوده و برای استفاده روزمره مناسب است. اما اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید از آن برای عکاسی حرفه‌ای‌تری استفاده کنید، این گوشی گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ
بررسی گلکسی F12 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی Galaxy F12 از نظر باتری

باتری این گوشی غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری بوده که شما نمی‌توانید بعداً آن را عوض کنید.  یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی Galaxy F12 باتری باکیفیت آن است. ظرفیت باتری این گوشی 6000 میلی‌آمپر ساعت است که در کنار چیپست کم مصرف خود، شارژدهی عالی برای شما به ارمغان می‌آورد.

بااین‌حال، این گوشی از شارژ سریع 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند که سرعت شارژ چندان بالایی ندارد. به دلیل این میزان سرعت شارژ، شما می‌توانید گوشی خود را در مدت‌زمان تقریبی 2.5 تا 3 ساعت شارژ کنید. پس با وجود این‌که گوشی مذکور ظرفیت باتری خوبی دارد، اما سرعت شارژ آن چندان چنگی به دل نمی‌زند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

بررسی مشخصات گلکسی F12 سامسونگ از نظر صدا

گوشی گلکسی اف 12 سامسونگ از نظر صدا هم کاملاً معمولی است و در حین پخش بازی‌های ویدئویی و یا موسیقی، عملکرد خوبی دارد. این گوشی دارای یک اسپیکر مونو بوده که از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ از نظر اتصالات و قابلیت‌ها

گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 دارای وای‌فای 802.11، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات است که این ویژگی چندان عجیبی نبوده و در تمام گوشی‌های هوشمند جدید یافت می‌شود. بلوتوث این گوشی هم نسخه 5.0 بوده و از قابلیت‌های GPS و رادیو FM هم پشتیبانی می‌کند. در این رادیو، شما می‌توانید صداها را نیز ضبط کنید. بااین‌حال، این گوشی از قابلیت NFC پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی دارای USB Type-C است و از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی F12 سامسونگ

از سوی دیگر، گوشی سامسونگ گلکسی اف 12 از قابلیت‌هایی مانند شتاب‌سنج و سنسور مجاورت هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، روی دکمه پاور هم حسگر اثر انگشت وجود دارد که با استفاده از آن می‌تواند قفل گوشی خود را باز کنید. وجود این سنسور در کنار گوشی بسیار بهتر از زیر نمایشگر است. این حسگر عملکرد خوبی دارد و سرعت آن هم نسبتاً خوب است.

کلام آخر

گوشی گلکسی اف 12 یکی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به شمار می‌رود که قابلیت‌های معمولی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار شمار قرار می‌دهد. پس اگر شما نیز قصد خرید این گوشی را دارید، بهتر است در ابتدا بررسی گلکسی F12 سامسونگ را به‌دقت مطالعه کنید تا از ویژگی‌های آن آگاه شوید. همان طور که متوجه شدید، قیمت گلکسی F12 سامسونگ هم کاملاً مناسب است و باتوجه‌به ویژگی‌هایی که عرضه می‌کند، کاملاً ارزش خرید دارد.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی اف 12 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

این گوشی با قابلیت‌های متوسطی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قیمت بسیار مناسبی هم دارد و در این بازه قیمتی، این ویژگی‌ها اصلاً دور از انتظار نیستند. به‌طورکلی، اگر گوشی را برای استفاده روزمره و کارهای عادی می‌خواهید، این گوشی کاملاً ارزش خرید دارد.

نقاط قوت گلکسی اف 12 سامسونگ چه چیزهایی هستند؟

از مهم‌ترین نقاط قوت این گوشی، می‌توان به باتری باکیفیت آن اشاره کرد. ظرفیت باتری این گوشی 6000 میلی‌آمپر ساعت است که به دلیل پایین‌تر بودن نرخ نوسازی نمایشگر، عمر بالایی دارد. با یک‌بار شارژ کردن این دستگاه، شما می‌توانید تا مدت‌زمان دو روز از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن هم نداشته باشید.

نقاط ضعف گوشی گلکسی F12 سامسونگ چه مواردی هستند؟

دوربین‌های این دستگاه عملکرد چندان خوبی نداشتند که البته اکثر گوشی‌های موجود با این قیمت، همین کیفیت را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، سرعت شارژ این دستگاه بسیار پایین است و برای شارژ کردن 100 درصدی گوشی، به بیشتر از 2 ساعت نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ به نظر شما گلکسی F12 سامسونگ ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر