;
coinex

خودروهای برقی تا سال 2030 نیمی از بازار خودرو را تصاحب می‌کنند

خودروهای برقی تا سال 2030 نیمی از بازار را تصاحب می‌کنند و بسیاری از خودروسازان مطرح جهان اعلام کرده‌اند که از سال 2030 فقط خودروی برقی تولید می‌کنند.

تا چند سال دیگر چشم‌انداز صنعت خودروسازی کاملاً تغییر می‌کند و خودروهای برقی تا سال 2030 نیمی از این بازار را به خود اختصاص خواهند داد. به این ترتیب تقریباً همه کشورهای بزرگ جهان از جمله انگلیس، آلمان و چین فروش خودروهای بنزینی را متوقف کرده و به تولید خودروهای برقی روی خواهند آورد.

همچنین بسیاری از خودروسازان مطرح جهان مثل فولکس‌واگن، آئودی، بنتلی، رولز-رویس و دیگران بیانیه‌هایی منتشر کرده و اعلام کرده‌اند از سال 2030 فقط خودروی برقی تولید می‌کنند.

بدون شک ایلان ماسک یکی از چهره‌های پرنفوذ در این بازار است و بنابراین اظهارات او درباره این حوزه ارزش پیگیری را دارند. او در کنفرانس ONS در نروژ گفته که معتقد است خودروهای برقی تا سال 2030 نیمی از بازار خودرو را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی ؛ «به ما یک معدن مس بدهید تا خودرو برقی بسازیم!»

پیشرفت خودروهای برقی تا سال 2030

طبق اطلاعات سایت IAE سال گذشته، فروش خودروهای برقی دو برابر شده و به 6.6 میلیون عدد رسیده است. این در حالی است که در سال 2012 تنها حدود 120000 خودروی برقی تولید شده بود. یعنی در سال 2021 شرکت‌ها هر هفته بیشتر از این تعداد خودروی برقی فروخته‌اند. بعلاوه، در سال 2021 حدود 10 درصد از همه خودروهای فروخته شده در سطح جهان برقی بوده‌اند که این رقم چهار برابر میزان فروش آنها در سال 2019 است. در مجموع در کل دنیا 16.5 میلیون خودروی برقی وجود داشته است.

خودروهای برقی تا سال 2030 نیمی از بازار خودرو را تصاحب می‌کنند

در سه ماهه اول سال 2022، فروش خودروهای برقی در سطح جهان با قدرت ادامه داشت. در این مدت 2 میلیون خودروی برقی فروخته شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 75 درصد بیشتر است. طبق گزارش سایت Counterpoint Research در سه ماهه دوم سال 2022 همه شرکت‌های جهان 2.18 میلیون خودروی برقی فروختند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 61 درصد بیشتر است. 72 درصد از این خودروها با باتری کار می‌کنند و بقیه از نوع خودروهای اتصال برقی دوگانه‌سوز بودند.

همانطور که انتظار می‌رود چین از نظر میزان فروش خودروهای برقی رتبه اول را دارد و اروپا و آمریکا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. طبیعتاً پیشرفت و توسعه خودروهای برقی مستلزم پیشرفت در تولید انرژی برق است به همین دلیل ایلان ماسک معتقد است با وجود این پیشرفت‌ها باز هم به بنزین و گاز طبیعی نیاز خواهد بود. بعلاوه، دنیا باید به پیشرفت و توسعه انرژی هسته‌ای ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیشرفت خودروهای برقی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر