;
coinex

بررسی گلکسی F02 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

اگر به دنبال یک گوشی پایین رده هستید که بتواند در انجام کارهای روزمره خوب باشد، گلکسی F02 مناسب شماست. در ادامه به بررسی گلکسی F02 سامسونگ می‌پردازیم.

بسیاری از افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید موبایل را ندارند، به دنبال گوشی هستند که بتوانند عادی‌ترین کارهای روزمره خود را به پایان برسانند. گوشی سامسونگ گلکسی F02 یکی از این دستگاه‌ها به شمار می‌رود

به نقل از Techtrends.news، گوشی سامسونگ گلکسی اف 2 یکی از گوشی‌های پایین رده این برند به شمار می‌رود که علاوه بر قیمت مناسب، می‌تواند به خوبی از عهده کارهای روزمره و عادی بر بیاید.

اگر شما نیز نمی‌توانید هزینه‌های سنگین برای خرید گوشی‌های هوشمند را پرداخت کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه منطقی هم از یک گوشی معمولی بهره‌مند شوید. در ادامه به بررسی این محصول خوهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین گوشی های 5G برای بودجه‌های کم

بهترین گوشی‌های پایین رده 2021

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

گوشی گلکسی اف 2 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت میان‌رده و پایین رده به شمار می‌رود که در سال 2021 روانه بازار شد. این گوشی با تراشه متوسط رو به پایین، به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای انجام کارهای روزمره پاسخگوی نیاز شما باشد اما برای بازی‌های ویدئویی یا استفاده‌های سنگین اصلاً مناسب نیست.

در  جدول زیر می‌توانید مشخصات گلکسی F02 سامسونگ را مشاهده کنید.

مشخصات گلکسی F02 سامسونگ
تاریخ عرضه آوریل 2021
طراحی
  • 164.2 × 75.9 × 9.1 میلی‌متر
  • وزن 196 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته نانو (در صورت استفاده نکردن از کارت حافظه)
  • در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز
نمایشگر
  • 6.5 اینچ با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل از نوع PLS IPS
  • تراکم پیکسلی 270
  • پشتیبانی از قابلیت مالتی تاچ
  • نمایش 16 میلیون رنگ
پردازنده
  • کوالکام SDM450 اسنپدراگون 450 (چهارده نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی Adreno 506
سیستم‌عامل اندروید 10
رم و حافظه
  • رم 3 و 4 گیگابایت با حافظه 32 و 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه حافظه (در صورت استفاده به‌جای شیار دوم سیم‌کارت)
دوربین
  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 13 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از قابلیت فلاش LED
  • قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080 پیکسل 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات (100 درصد در دو ساعت و نیم)
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
اتصالات
  • پشتیبانی  از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • سنسور شتاب‌سنج و سنسور مجازی مجاورت
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS
  • وای‌فای b/g/n 802.11، وای‌فای دایرکت، هات‌اسپات
  • عدم پشتیبانی از NFC
  • USB Type-C 2.0

بررسی گلکسی F02 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی

گلکسی F02 با ابعاد 164.2 × 75.9 × 9.1 میلی‌متر و وزن 196 گرم راهی بازار شده است. این گوشی نسبت به دیگر محصولات هم‌رده در بازار کمی ضخیم‌تر بوده اما وزن آن نسبتا سبک‌تر است.

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

از نظر مواد ساخت هم خوب است بدانید که تنها پنل جلویی این گوشی از شیشه است. در نتیجه، پنل پشتی به همراه فریم این گوشی کاملاً از پلاستیک بوده و هنگام گرفتن آن در دست، ممکن است احساس خوبی به شما منتقل نکند. یکی از مهم‌ترین دلایل کم بودن وزن این دستگاه هم بدنه پلاستیکی آن است.

این گوشی دارای دوربین ماژول سه‌گانه است که مانند اغلب گوشی‌های سامسونگ، این ماژول در گوشه بالا و چپ پنل پشتی قرار دارد. سه لنز دوربین این گوشی به ترتیب در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و در یک کادر مشکی رنگ به شکل مستطیل واقع شده‌اند. همچنین شما می‌توانید یک فلاش LED به شکل دایره هم در کنار لنز بالایی مشاهده کنید.

مانند تمام گوشی‌های سامسونگ، نام لوگوی این شرکت هم در وسط و پایین پنل پشتی آن جا خوش کرده است و رنگ سفیدی دارد. دوربین سلفی گلکسی اف 2 هم در وسط و بالای نمایشگر قرار دارد و تفاوتی میان این گوشی با سایر گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد.

با بررسی گلکسی F02 سامسونگ متوجه می‌شویم که بخش اعظمی از پنل جلویی این دستگاه را نمایشگر آن پوشانده است. بااین‌حال، این نمایشگر حاشیه‌های نسبتاً زیادی دارد و این حاشیه در پایین صفحه‌نمایش افزایش پیدا می‌کند. این حاشیه‌های مشکی رنگ تاثر منفی بر روی ظاهر آن دارد.

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

شما می‌توانید از دو سیم‌کارت نانو به‌صورت همزمان از این گوشی استفاده کنید. علاوه بر این، گوشی مذکور از قابلیت درگاه حافظه اختصاصی پشتیبانی نمی‌کند و اگر می‌خواهید فضای ذخیره گوشی خود را افزایش دهید، می‌توانید یک کارت حافظه به‌جای شیار سیم‌کارت دوم بگذارید.

این گوشی اقتصادی در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز خریداری نمایید. نکته منفی طراحی این گوشی این است که از هیچ گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل هم در برابر گردوغبار و همچنین پاشش آب مقاوم نیست. ازاین‌رو، پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید، حتماً از قاب و گلس برای محافظت از این گوشی استفاده نمایید. به‌طورکلی، گلکسی F02 همانند دیگر پایین‌رده‌های بازار، طراحی بسیار معمولی دارد و موضوع خاصی و جالبی در آن مشاهده نمی‌شود.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02 از نظر نمایشگر

با بررسی مشخصات فنی Galaxy F02 سامسونگ از نظر نمایشگر، متوجه می‌شویم که این گوشی با یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی در بازار عرضه می‌شود. سامسونگ برای ساخت این گوشی از یک نمایشگر اقتصادی PLS IPS استفاده کرده است که در اغلب گوشی‌های اقتصادی مشاهده می‌شود.

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

با بررسی گلکسی F02 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که این گوشی با یک نمایشگر 720 در 1600 پیکسلی، کیفیت چندان بالایی ندارد اما می‌تواند کارهای معمولی شما را راه بیاندازد. همچنین تراکم پیکسلی این موبایل هم 270 است. این موضوع نشان می‌دهد که نمایشگر گلکسی اف 2 جزئیات و رنگ‌ها را به خوبی به نمایش نمی‌گذارد. البته این ویژگی‌های پایین از یک گوشی پایین رده چندان دور از انتظار نیست.

نکته دیگری که درباره نمایشگر این گوشی باید بدانید، این است که از قابلیت مالتی تاچ پشتیبانی می‌کند. این امر باعث می‌شود که بتواند از چندین لمس به طور همزمان پشتیبانی کند. به‌طورکلی، این گوشی نمایشگر معمولی دارد و کیفیت آن هم چندان بالا نیست، اما کار افرادی که آن را برای کارهای معمولی می‌خواهند را راه می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51)

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23)

بررسی مشخصات گلکسی F02 سامسونگ از نظر پردازنده

دقیقاً مانند سایر ویژگی‌های ذکرشده، پردازنده این گوشی هم کیفیت چندان بالایی ندارد. این گوشی با پردازنده کوالکام SDM450 اسنپدراگون 450 روانه بازار می‌شود. این پردازنده 14 نانومتری می‌تواند برای استفاده روزمره تا حدی نیازهای شما را پاسخ دهد. این در حالی است که برای استفاده از این گوشی برای بازی‌های ویدئویی، بسیار احتمال دارد با لگ و یا مشکل مواجه شوید.

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

پردازنده مرکزی این دستگاه همراه هشت هسته‌ای است که شامل هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.8 می‌شود. Adreno 506 نیز پردازنده گرافیکی این گوشی است.

به‌طورکلی، با بررسی گلکسی F02 سامسونگ متوجه می‌شویم که پردازنده این دستگاه هم مانند سایر مشخصات گلکسی F02 سامسونگ چندان تعریفی ندارد. البته به‌ازای هزینه‌ای که برای خرید این گوشی پرداخت می‌کنید، کاملاً منطقی است.

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02 از نظر رم و حافظه

گوشی سامسونگ گلکسی اف 2 با دو نسخه رم و حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. شما می‌توانید این گوشی را با رم 3 و یا 4 گیگابایتی خریداری نمایید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید، نسخه 4 گیگابایتی را انتخاب کنید تا گوشی سرعت بیشتری داشته باشد. البته رم 4 گیگابایتی هم برای برنامه‌های سنگین مناسب نیست و ممکن است شما را با مشکل مواجه کند.

از سوی دیگر، این گوشی با دو نسخه حافظه داخلی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این گوشی با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت روانه بازار می‌شود. اگر فکر می‌کنید به فضای ذخیره بیشتری برای نگهداری فایل‌های خود نیاز دارید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را از خشاب بیرون آورده و به‌جای آن، یک کارت حافظه قرار دهید. بدین ترتیب، شما می‌توانید فضای ذخیره گوشی خود را تا حد قابل‌توجهی افزایش داده و به‌راحتی فایل‌ها، برنامه‌ها، تصاویر و ویدئوهای متعددی در آن ذخیره کنید.

بررسی مشخصات گلکسی F02 سامسونگ از نظر دوربین

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، این گوشی دارای دوربین ماژول سه‌گانه است که کیفیت مطلوبی ندارد و نمی‌توانید زیاد روی آن حساب کنید. در بررسی گلکسی F02 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. کیفیتی این چندان جای تعریف ندارد و رنگ تصاویر را کمی تغییر می‌دهد. علاوه بر این، مقداری نویز هم در عکس‌های ثبت‌شده در این گوشی دیده می‌شود.

این گوشی از لنز اولترا واید بهره نمی‌برد و دومین لنز این گوشی ماکرو نام دارد که با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. آخرین لنز این گوشی هم سنسور تشخیص عمق تصویر است که سنسور آن 2 مگاپیکسل بوده و با گشودگی دیافراگم 2.4 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

دوربین این گوشی از قابلیت فلاش LED بهره می‌برد که می‌تواند به شما کمک کند که هنگام شب هم به عکاسی بپردازید. با استفاده از دوربین سامسونگ گلکسی اف 2، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید که چندان کیفیت بالایی نیست. دوربین سلفی این گوشی هم با سنسور 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 در یک ناچ قطره‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

بررسی مشخصات فنی Galaxy F02 از نظر باتری

برخلاف سایر موارد ذکرشده، باتری این گوشی کیفیت بهتری دارد. اغلب ویژگی‌های این گوشی کیفیت چندان بالایی نداشتند و حتی تا حدی ضعیف هم بودند. این در حالی است که باتری آن با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر روانه بازار می‌شود.

با بررسی گلکسی F02 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که باتری این دستگاه لیتیوم پلیمری بوده و ازآنجاکه غیر قابل تعویض است، نمی‌توانید بعداً آن را عوض کنید. همچنین به دلیل این‌که نمایشگر این گوشی کیفیت چندان بالایی نداشت، به شما این امکان را می‌دهد که تا مدت طولانی‌تری از آن استفاده نمایید.

نکته دیگری که درباره باتری سامسونگ گلکسی اف 2 باید بدانید، درباره سرعت شارژ آن است. این گوشی با شارژ سریع 15 واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته سرعت شارژ این گوشی چندان بالا نبوده و برای رسیدن به شارژ 100 درصدی، نیاز به زمانی نزدیک به 2.5 تا 3 ساعت دارید.

بررسی مشخصات گلکسی F02 سامسونگ از نظر اتصالات

یکی از ویژگی‌های مثبتی که سامسونگ گلکسی اف 2 دارد، این است که از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی، می‌توان به سنسور مجازی مجاورت و شتاب‌سنج اشاره کرد. این گوشی با بلوتوث نسخه 5.0 در بازار دیده می‌شود. همچنین سامسونگ گلکسی F02 از قابلیت GPS هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی با وای‌فای 802.11، وای‌فای دایرکت و همچنین هات‌اسپات روانه بازار می‌شود. بااین‌حال، NFC در آن دیده نمی‌شود و USB آن هم از نوع Type-C است.

بررسی گلکسی F02 سامسونگ

به‌طورکلی، تمام این ویژگی‌ها عادی هستند و در همه گوشی‌های هوشمند دیده می‌شوند. با دقت بیشتر در بررسی گلکسی F02 سامسونگ متوجه می‌شویم که گوشی مذکور از قابلیت اینترنت 5G هم پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید از اینترنت 4G استفاده کنید.

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلکسی اف 2 یکی از گوشی‌های میان‌رده و پایین رده این برند است که قابلیت‌های معمولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت گلکسی F02 سامسونگ بسیار منطقی بوده و به همین دلیل هم افراد زیادی آن را خریداری می‌کنند. اگر شما نیز قصد خرید این گوشی را دارید، در ابتدا بررسی گلکسی F02 سامسونگ را مطالعه و سپس تصمیم خود را نهایی کنید. با بررسی مشخصات فنی Galaxy F02 مشاهده کردیم که این گوشی برای استفاده‌های بسیار عادی کار شما را راه می‌اندازد.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی F02 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

این گوشی با قیمت مناسبی که دارد، قابلیت‌های متوسط و سطح پایینی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی به دلیل داشتن رم پایین و پردازنده نسبتاً ضعیف، برای بازی‌های ویدئویی اصلاً مناسب نبوده و تنها می‌توان از آن برای کارهای کاملاً عادی استفاده کرد. به‌طورکلی، این گوشی نسبت به قیمت آن، برای افرادی که انتظار بالایی از موبایل خود ندارند، کاملاً برای خرید مناسب است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: phoneaqua

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر