;
coinex

عدم تایید شبکه اجتماعی ترامپ برای گوگل پلی ؛ احتمال حذف از اپ استور

احتمالا در جریان هستید که دونالد ترامپ در واکنش به تحریم فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی، یک سرویس مستقل به نام Truth راه‌اندازی کرد. حال اما خبر از عدم تایید شبکه اجتماعی ترامپ برای گوگل پلی رسیده است.

همانطور که در جریان هستید تحریم دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی با مسدودسازی اکانت او در توییتر آغاز شد و سپس در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی معروف تکرار شد. در نتیجه این شرایط، ترامپ تصمیم به تاسیس شبکه اجتماعی Truth گرفت.

در حال حاضر و گرچه شبکه اجتماعی دونالد ترامپ در اپ استور اپل عرضه شده، اخبار حاکی از آن است که گوگل پلی به علت نقض قوانین، دریافت مجوز این سرویس را به تاخیر انداخته و طرد کرده است.

با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و آشوب‌هایی که به دنبال آن توسط طرفداران او ایجاد شد و به تصرف کنگره انجامید،‌ بسیاری از شبکه‌های اجتماعی حساب‌های کاربری ترامپ را مسدود کردند. این اتفاق نقطه‌ای بود که ترامپ را قانع کرد به جای انتظار برای بازگشت حساب‌های خود در توییتر و فیسبوک، یک شبکه اجتماعی مخصوص به خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: احتمال لغو پروژه شبکه اجتماعی ترامپ قوت گرفت؛ حقیقت در آستانه فروپاشی!

عدم تایید شبکه اجتماعی ترامپ برای گوگل پلی

بعد از شایعات و انتظارات فراوان،‌ بالاخره تیم فنی وابسته به گروه رسانه‌ای ترامپ، رسما شبکه اجتماعی حقیقت (Truth) را رونمایی کردند. این سرویس برای iOS منتشر شد اما نسخه اندرویدی آن هنوز ارائه نشده بود.

حال اما و در شرایطی که تیم ترامپ برای عرضه Truth در اپ‌استور مرجع اندروید، گوگل پلی اقدام کرده‌اند، طبق گزارش جدیدی از Axios، شبکه اجتماعی تروث از سوی گوگل به دلیل نگرانی‌های مربوط به تعدیل محتوا از سوی گردانندگان، جهت عرضه عمومی در فروشگاه پلی استور، تایید نشده است. در همین زمینه دوین نونز، مدیرعامل Truth Social در نشستی در 2 شهریور ماه در رسانه راست‌گرا، Real America’s Voice، گفت:

چه زمانی قرار است در اندروید در دسترس باشیم؟ خوب، ببینید، این به فروشگاه Google Play بستگی دارد. منظورم این است که ما منتظریم تا آنها ما را تایید کنند و … نمی دانم چرا این اتفاق باید تا این حد طول بکشد.

عدم تایید شبکه اجتماعی ترامپ برای گوگل پلی

اما پیرو خبر Axios و استعلام این رسانه از گوگل، این شرکت پاسخ مشخصی به علت عدم تایید تروث برای گوگل پلی داده‌ است:

در 19 آگوست، ما به Truth Social چندین مورد نقض خط‌مشی‌های استاندارد در ارسال محتوا را اطلاع داده و تکرار کردیم که داشتن سیستم‌های مؤثر برای تعدیل محتوای تولید شده توسط کاربر، از شرایط خدمات ما برای انتشار هر برنامه در Google Play است.

اپلیکیشن Truth در بهمن ماه گذشته برای iOS عرضه شد و به اپ استور راه یافت. در حالی که محبوبیت این سرویس در اپ استور در طول سال با نوساناتی همراه بود، همزمان با یورش پلیس فدرال به خانه ترامپ و توقیف برخی از مدارک و اموال او، دانلودهای این سرویس در اپ استور افزایش یافت.

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل اطلاعات، Data.ai، در روزهای بعد از تحقیقات FBI برای یافتن اسناد طبقه‌بندی شده توسط رئیس جمهور سابق، شکبه اجتماعی ترامپ به طور متوسط روزانه 13400 دانلود در اپ استور را به ثبت رسانده‌ است. این آمار بیش از پنج برابر بیشتر از میانگین دانلودهای هفته قبل تروث است. مجموع دانلودهای Truth از 8 تا 15 آگوست هم برابر با 107500 بوده است.

حقیقت امر اما این است که شبکه اجتماعی دونالد ترامپ بدون نسخه اندرویدی، عملا به نیمی از مردم آمریکا دسترسی نخواهد داشت چراکه اندروید در آمریکا 44 درصد سهم بازار موبایل را به خودت اختصاص داده است.

البته عدم تایید شبکه اجتماعی ترامپ برای گوگل پلی بزرگترین و حداقل تنها مشکل شبکه اجتماعی Truth نیست، چراکه از زمان آغاز فعالیت این شبکه اجتماعی با چالش‌های متعددی از جمله بارها هک شدن و سرقت اطلاعات، جدایی مدیران رده بالا و حتی مشکلات مالی شدید دست و پنجه نرم کرده است.

پلتفرم میزبانی وب RightForge نیز گفته که تا به حال این شبکه اجتماعی چیزی حدود 1.6 میلیون دلار بدهکار است و در صورت عدم پرداخت هزینه،‌ خطر قطع ارائه خدمات به این شرکت نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عدم تایید شبکه اجتماعی ترامپ برای گوگل پلی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و با اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر