;
coinex

دو برابر شدن سرعت انتقال اطلاعات در USB4 ؛ حتی با کابل‌های قدیمی!

سرعت انتقال اطلاعات در USB4 تا ۸۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند. افزایش سرعت حتی با استفاده از کابل‌های قدیمی امکان‌پذیر است.

به‌تازگی اخباری درباره توسعه یک نسخه جدید از USB4 با سرعتی خارق‌العاده منتشر شده که برای بهره‌مند شدن از آن لازم نیست کابل جدیدی خریداری کنید. گروه تبلیغاتی USB اظهار کرده که به‌زودی نسخه ۲.۰ USB منتشر می‌شود و کاربران با استفاده از آن می‌توانند دو برابر سریع‌تر از گذشته داده‌های خود را منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: قلم لیزری جدید و نمایش متون در هوا ؛ ابتکار جدیدی از دانشمندان چینی!

افزایش سرعت انتقال داده‌ها در USB4

قبل از اینکه به جزییات افزایش سرعت انتقال اطلاعات در USB4 بپردازیم، باید گفت که سازگاری با کابل‌های قدیمی به این معنی است که حتی با استفاده از کابل‌های USB-C موجود در بازار که از انتقال داده‌ها با سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند نیز می‌توان از سرعت‌ انتقال بیشتری برخوردار شد.

جزییات به‌روز رسانی USB4 شامل افزایش سرعت عملکرد تا ۸۰ گیگابایت بر ثانیه، ارائه معماری منحصر به فرد و لایه فیزیکی جدید و قابلیت پشتیبانی از کابل USB-C قدیمی می‌شود.

نسخه دوم USB4

تا این لحظه هیچ توضیحی درباره اینکه چگونه سرعت انتقال اطلاعت در USB4 به ۸۰ گیگابایت افزایش پیدا کرده منتشر نشده است؛ اما سخنگوی گروه تبلیغاتی USB اظهار کرده که بعد از اعلام مشخصات نهایی نسخه ۲.۰ USB4، تمام اطلاعات مربوط به آن منتشر می‌شود.

درحال‌حاضر نمی‌توان گفت که این استانداردهای جدید چه زمانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سخنگوی تیم تبلیغاتی USB در این‌باره اظهار کرده که به‌روزرسانی‌های ذکر شده فعلا برای ارائه به توسعه دهندگان برنامه‌ریزی شده است و این امکان وجود دارد که مدتی زمان لازم باشد تا سایر کاربران از سرعت بی‌نظیر نسخه جدید USB4 بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش سرعت USB4 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر