;
coinex

ایجاد ترافیک سنگین در مسکو با هک برنامه درخواست تاکسی!

گروه هکری مشهور Anonymous مسئولیت حمله هکری برای ایجاد ترافیک سنگین در مسکو را بر عهده گرفت. این حمله با اختلال در برنامه درخواست تاکسی ایجاد شده است.

در روز اول سپتامبر (10 شهریور) هکرها با اختلال در برنامه درخواست تاکسی روسیه Yandex Taxi از طریق درخواست ده‌ها خودرو برای یک مکان در زمانی یکسان، اقدام به ایجاد ترافیک سنگین در مسکو کردند.

با وقوع این حمله کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای مختلفی را از ترافیک بسیار سنگین توسط تاکسی‌ها به اشتراک گذاشتند. هر چند که مسکو یکی از شهرهای با ترافیک‌های بسیار سنگین است و دارای رتبه دوم شلوغ‌ترین شهرهای جهان در سال گذشته بوده، اما وقوع این حادثه ناشی از ترافیک‌های سنگین معمول این شهر بزرگ نبوده است.

بیشتر بخوانید: ناکامی هکرهای پروتکل Bridge : عملیات اکسپلویت ناموفق بود!

ایجاد ترافیک سنگین در مسکو با حمله هکرها

سرویس حمل و نقل اشتراکی یاندکس تاکسی که به مجموعه بزرگ یاندکس (Yandex)، غول حوزه فناوری روسیه تعلق دارد، در بیانیه‌ای به خبرگزاری دولتی روسیه TASS اعلام کرد:

در صبح روز اول سپتامبر (10 شهریور)، یاندکس تاکسی مورد حمله هکرها برای ایجاد اختلال در سرویس خود قرار گرفت و چندین راننده، درخواست‌هایی برای منطقه Fili دریافت کردند.

این شرکت در ادامه گفت که این ترافیک سنگین در حدود 40 دقیقه ادامه داشته و البته دارای فوایدی هم بوده است. از جمله این فواید غیر مستقیم، بهبود الگوریتم‌های این شرکت برای شناسایی و جلوگیری از وقوع چنین حملاتی بوده است. بنابراین انتظار می‌رود که در آینده از ایجاد چنین حملات هکری جلوگیری شود.

مجموعه یاندکس هنوز رسماً گروه هکری حمله‌کننده به اپلیکیشن یاندکس تاکسی را تایید نکرده است، اما گروه هکری موسوم به Anonymous در یک پست توییتری مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این گروه در اوایل سال جاری یک جنگ سایبری را علیه روسیه اعلام نمود و حال با همکاری ارتش فناوری اطلاعات اوکراین این حمله را صورت داده است. این ارتش متشکل از هکتیویست‌هایی است که توسط «میخائیلو فدوروف»، معاون نخست‌وزیر اوکراین پس از اولین حمله روسیه به این کشور ایجاد شده است.

ایجاد ترافیک سنگین در مسکو

گروهی از هکتیویست‌ها از آن زمان تا به حال موفق شدند در بخشی از حملات سایبری خود علیه روسیه، مجموعه‌ای از ایمیل‌ها و اطلاعات متعلق به سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ روسی را فاش کنند.

همچنین گروه Anonymous پیش از این بنابر ادعای خود توانسته با هک کانال‌های تلویزیون روسیه، به ویدئوهایی از جنگ دست یابد که در این کشور غیرقانونی تلقی می‌شوند. این گروه در جدیدترین اقدام خود هک اپلیکیشن درخواست تاکسی یاندکس را بر عهده گرفته که منجر به ایجاد ترافیک سنگین در مسکو، پایتخت روسیه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ایجاد ترافیک سنگین در مسکو با هک برنامه درخواست تاکسی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر