coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اپل سفارش یک نمایشگر تاشو بی‌نقص را به ال جی و سامسونگ ارائه داد ؛ آیفون تاشو؟

آیفون تاشو اپل می‌تواند در آینده از پنل OLED هیبریدی استفاده کند و اپل تمرکز خود را بر استفاده از یک نمایشگر تاشو بی‌نقص در گجت های آینده خود قرار می‌دهد.

عنصر کلیدی دستگاه‌هایی مانند آیفون فولد اپل، آی‌پد تاشو احتمالی و سری گلکسی فولد سامسونگ این است که نمایشگر تاشو دارند یا خواهند داشت. با این حال، همین ویژگی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند که می‌تواند ظاهر دستگاه را خراب کند.

بیشتر بخوانید: پتنت گوشی تاشو اپل از یک آیفون تاشو با قلم هوشمند خبر می‌دهد!

نمایشگر تاشو بی‌نقص ، سفارش جدید سامسونگ دیسپلی و ال‌جی

چین و چروک‌های کوچک می‌توانند در نمایشگرهای بسیار انعطاف‌پذیر در صورت تا شدن ظاهر شوند. به گفته The Elec، اپل در تلاش است تا از این اتفاق جلوگیری کند و از تامین کنندگان صفحه نمایش خود یعنی ال‌جی و سامسونگ خواسته است تا پنل‌های OLED هیبریدی را توسعه دهند.اپل سفارش یک نمایشگر تاشو بی‌نقص را به ال جی و سامسونگ ارائه داد ؛ آیفون تاشو؟

یک پنل OLED معمولی از شیشه به عنوان بستر استفاده می‌کند که معمولاً نسبتاً انعطاف ناپذیر است. پنل‌های OLED منعطف نیز از یک بستر پلاستیکی استفاده می‌کنند که برای محافظت بیشتر محصور شده است. اما پنل هیبریدی از شیشه و پلاستیک برای پنل OLED استفاده می‌کند که از روش کپسوله‌سازی لایه نازک بهره می‌برد.

بخش دیگری از مشکل در تولید است، زیرا لاک‌های پلی‌آمید بر روی یک بستر شیشه‌ای قرار می‌گیرند و شیشه بعداً با استفاده از لیزر برای ایجاد لایه پلاستیکی برداشته می‌شود. آن لایه پلاستیکی می‌تواند توسط گرمای لیزر منحرف شود و چروک‌ها را ایجاد کند.

در پاسخ به سفارش اپل، سامسونگ دیسپلی و ال‌جی در حال کار بر روی یک لایه شیشه‌ای بسیار نازک هستند که می‌تواند در یک پنل OLED هیبریدی استفاده شود. زیرلایه به جای 5 میلی‌متر معمولی 2 میلی‌متر ضخامت دارد و خم شدن آن را آسان‌تر می‌کند.

اپل سفارش یک نمایشگر تاشو بی‌نقص را به ال جی و سامسونگ ارائه داد ؛ آیفون تاشو؟

از آنجایی که این پنل در حال توسعه است و در مرحله ای نیست که برای تجاری سازی آماده باشد، ممکن است این فناوری نمایشگر تا چند سال به زنجیره تامین اپل نرسد. در مورد اینکه برای چه چیزی می‌توان از آن استفاده کرد، یک منبع می‌گوید که چروک‌ها در یک نمایشگر کوچک‌تر به چشم نمی‌آیند، اما در نسخه‌های بزرگ‌تر دیده می‌شوند و به طور مثال، یک پنل OLED هیبریدی برای یک آی‌پد تاشو مناسب‌تر است.

این رویکرد ترکیبی تنها تصمیمی نیست که اپل در تلاش برای مقابله با مشکلات صفحه نمایش تاشو اتخاذ می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، اپل به یک پنل اولد با لایه پلاریزه هم فکر می‌کند که می‌تواند روی آیفون‌های تاشو به کار برود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد این نمایشگر تاشو بی‌نقص چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: Appleinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر