;
coinex

راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی هند در سال جاری ؛ همکاری RBI با شرکت‌های فین تک

بانک مرکزی هند قصد دارد در سال جاری از پروژه ارز دیجیتال ملی هند (CBDC) رونمایی کند. این پروژه با همکاری نهادهای فین تک و بانک‌های دولتی صورت خواهد گرفت.

بانک مرکزی هند (RBI) در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت‌های فین تک است. RBI از چهار بانک بخش دولتی درخواست کرده است تا اواخر سال جاری پروژه CBDC هند را آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید: رئیس بانک مرکزی: ارز دیجیتال ملی به زودی آزمایش می‌شود

راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی هند

Moneycontrol در روز 5 سپتامبر گزارش داد که بانک مرکزی هند (RBI) برای اجرای آزمایشی پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با شرکت‌های فین تک و چهار بانک بخش دولتی در حال مذاکره است.

بنا بر گزارش‌ها، شرکت خدمات اطلات ملی فیدلیتی (FIS) یکی از شرکت‌هایی است که بانک مرکزی با آن مشورت می‌کند. طبق خبری که روز 25 آگوست منتشر شد، FIS راه‌حل‌های پرداخت زیرساختی مرکزی را برای ساخت و به‌روزرسانی سیستم‌های پرداخت ارائه می‌دهد.

این شرکت همچنین یک آزمایشگاه مجازی CBDC نیز طراحی کرده است. هدف اصلی آزمایشگاه مجازی CBDC، حمایت از کشورها برای اجرای برنامه‌های ارز دیجیتال ملی است.

راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی هند در سال جاری ؛ همکاری RBI با شرکت‌های فین تک

شرکت فین تک FIS به بانک‌های مرکزی درباره موضوعاتی نظیر پرداخت‌های آفلاین و قابل برنامه‌ریزی، مقررات پولی، گنجاندن مالی و پرداخت‌های CBDC برون مرزی مشاوره می‌دهد. جولیا دمیدوا (Julia Demidova)، مدیر ارشد FIS به Moneycontrol در این راستا گفت:

FIS تعاملات مختلفی با RBI داشته است. اکوسیستم متصل ما می‌تواند به RBI گسترش یافته و گزینه‌های مختلف CBDC را آزمایش کند.

Nirmala Sitharaman، وزیر دارایی هند، در سخنرانی بودجه فدرال اعلام کرد که ارز دیجیتال ملی هند در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد. او ادعا می‌کند که CBDC هند نسخه دیجیتالی روپیه فیزیکی است. این دو ارز با یکدیگر قابل معامله خواهند بود و بانک مرکزی هند مسئولیت تنظیم قوانین آن را بر عهده دارد.

پس از سخنرانی سیتارامان، پیوش گویال (Piyush Goyal)، وزیر بازرگانی و صنعت اتحادیه اعلام کرد که ارز دیجیتال ملی هند به مناقصه رسمی و قانونی این کشور تبدیل خواهد شد. وی افزود که دولت هند ارزهای دیجیتال خصوصی را به عنوان پول قانونی به رسمیت نمی‌شناسد، اما در صورتی که شهروندان بخواهند این دارایی را در اختیار داشته باشند، ملزم به پرداخت مالیت 30 درصدی خواهند بود.

تمامی ارزهای رمزنگاری شده که توسط بانک مرکزی هند صادر نشده باشند (از جمله بیت کوین و اتریوم)، ارزهای رمزنگاری خصوصی محسوب می‌شوند.

RBI در ماه می پیشنهاد داد که یک رویکرد درجه بندی شده برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی هند در گزارش سالانه 2021-2022 خود اتخاذ کند. بانک مرکزی در این راستا افزود:

بانک مرکزی تلاش پیشنهاد می‌کند که یک رویکرد درجه‌بندی شده برای معرفی ارز دیجیتال ملی هند اتخاذ شود. این رویکرد مرحله به مرحله مراحل اثبات مفهوم،‌ آزمایش‌ها و راه‌اندازی را شامل می‌شود.

Sitharaman در 18 ژوئن، نظرات بیشتری در مورد رمزارزهای پایه از طرف بانک مرکزی هند ارائه داد. وی در مورد اثر بی‌ثبات‌کننده ارزهای دیجیتال بر ثبات پولی و مالی یک کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که یک چارچوب قانونی می‌بایست در این بخش اجرا شود. بانک مرکزی هند معتقد است که ارزهای دیجیتال می‌بایست ممنوع شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارز دیجیتال ملی هند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر