;
coinex

بازیابی 30 میلیون دلار از وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی توسط دولت آمریکا

مقامات آمریکایی با همکاری Chainalysis موفق به بازیابی 30 میلیون دلار از وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی شدند. بازیابی وجوه AXS دستاوردی مهم برای مجریان قانون است.

مقامات ایالات متحده با کمک Chainalysis، تحلیلگر بلاک چین، 30 میلیون دلار از وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی در ماه مارس را بازیابی کردند. این مبلغ تنها بخشی از 625 میلیون دلار سرقت شده توسط گروه لازاروس کره شمالی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

بازیابی وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی

بازیابی وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی یک دستاورد قابل توجه برای مجریان قانون و جامعه رمزنگاری به شمار می‌رود. طبق اظهارات Chainalysis، این اولین بار است که ارزهای دیجیتال سرقت شده توسط گروه هکری لازاروس توقیف می‌شود.

گروه‌های مرتبط با کشور کره شمالی معمولاً تورنادو کش (Tornado Cash) را با اتریوم ترکیب می‌کنند، اما تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا بر روی میکسر اعمال کرد آن‌ها را مجبور به استفاده از تکنیک‌های جایگزین می‌کند.

بازیابی 30 میلیون دلار از وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی توسط دولت آمریکا

هکرها هم اکنون از پل‌های بلاک چینی برای جابه‌جایی میان انواع مختلف دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این اقدام هکرها در راستای پنهان‌سازی سرمایه‌ها انجام می‌شود. گروه تحلیلی Chainalysis ابزارهای لازم برای ردیابی حرکات گروه لازاروس را در اختیار داشت.

بیشتر وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی در بلاک چین باقی می‌ماند. این موضوع نشان می‌دهد که هکرها در جابجایی دارایی‌های دزدیده شده و تبدیل آن‌ها به ارزهای فیات با مشکل مواجه هستند. Chainalysis اطمینان دارد که این آخرین باری نخواهد بود که وجوه دزدیده شده توسط این گروه هکری بازیابی می‌شود.

به گزارش Bleeping Computer، اخبار مربوط به بازیابی وجوه در رویداد Axiecon در حال انجام است. ناشران بازی فاش کردند که پول بازیابی شده توسط مقامات به تدریج وارد خزانه Axie Infinity خواهد شد. روند بازیابی وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی سریع نخواهد بود و ممکن است چندین سال به طول بیانجامد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازیابی 30 میلیون دلار از وجوه سرقتی اکسی اینفینیتی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر