;
coinex

آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 ؛ برتری مطلق اپل با وجود پیشرفت چشمگیر سامسونگ!

دو نکته مهم در آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 وجود دارد اول اینکه اپل در این زمینه برتری مطلق دارد و دومین مورد پیشرفت چشمگیر سامسونگ است.

طبق گزارشی از Canalys، به نظر می‌رسد که در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، میزان فروش دستبندهای حوزه سلامت و ساعت‌های هوشمند دوباره روند افزایشی به خود گرفته است.

در جدیدترین آمارهایی که کانالیس (Canalys) از تخمین‌های خود منتشر کرده است، فروش محصولات جهانی دستبند‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2022 با افزایشی دو درصدی به عدد 41.7 میلیون دستگاه رسیده است که پس از کاهش فروش 3.7 درصدی در سه ماهه اول امسال، روند افزایشی مناسبی محسوب می‌شود. همچنین فروش ساعت‌های هوشمند پایین‌رده و ساعت‌های در گروه زیردسته ساعت‌های مچی نیز به ترتیب 46.6 و 9.3 درصد رشد داشته‌اند.

گروه ساعت‌های مچی به همراه دست‌بندهای حوزه سلامت، کماکان به رشد خود ادامه داده‌اند اما دست‌بندهای مدل پایه در سه ماهه دوم سال جاری با کاهش نسبتاً شدید 35.5 درصدی روبرو شده‌اند.

بیشترین رشد عملکرد دست‌بند‌های حوزه سلامتی در این بازه زمانی با عدد چشمگیر 275 درصد متعلق به کشور هند بوده است که این کشور را از نظر فروش کلی دست‌بندهای هوشمند، پس از چین و ایالات متحده آمریکا در جایگاه سوم قرار داده و سهم هند برای اولین بار در این بخش به 15 درصد رسیده است.

رشد این بازار در هند ناشی از رونق اولیه فروش ساعت‌های هوشمند در این کشور بوده است؛ به گونه‌ای که این محصولات سهم 91 درصدی از کل محصولات هوشمند پوشیدنی را در این کشور به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، این کشور بزرگ‌ترین بازار ساعت‌های هوشمند پایین‌رده با عرضه 5.7 میلیون دستگاه را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند 2022

آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022

اشویج آیتال یکی از تحلیل‌گران کانالیس در این زمینه گفت: «شرکت‌های برتر محلی مانند  Noise، Fire-Bott و BoAt، فرمول مناسبی برای رسیدن سریع به سطح فروش بیش از یک میلیون واحد محصول در سه‌ماهه‌ دو امسال پیدا کرده‌اند. طرح‌های جذاب و مقرون‌ به‌صرفه‌ای که برای کاربران جوان و باهوش به بازار عرضه می‌شوند، به فروشندگان کمک می‌کنند تا تقاضای فعلی بازار را برآورده سازند. البته کاربران اغلب نیاز به تعامل عمیق‌تری با دست‌بندهای هوشمند و قابلیت‌های سلامتی آن‌ها دارند. خریداران این نوع محصولات به‌زودی به‌دنبال دستگاه‌ها و ویژگی‌های سلامتی بهبودیافته، مانند دقت ردیابی بهتر و معیارهای سلامتی بیشتر خواهند بود. فروشندگان باید این تغییر را در نیاز مردم پیش‌بینی کنند تا از ناامید شدن آن‌ها جلوگیری شود و بازار محصولات پوشیدنی هوشمند همچنان به رشد خود ادامه دهد».

آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022

هم اکنون برند Noise در هند با دراختیار داشتن سهم 29 درصدی از بازار دست‌بندهای سلامتی، پیشتاز است و پس از آن دو برند Fire-Bott و BoAt به‌ترتیب با سهم 25 و 20 درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

سینتیا چن، تحلیلگر مشهور کانالیس در خصوص آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 اعلام کرد: «اپل همچنان با سهم 26 درصدی، پیشتاز بازار جهانی ساعت‌های هوشمند است. سامسونگ با رشد چشمگیر 58 درصدی خود از هواوی پیشی گرفته و با وجود عرضه‌ی سری گلکسی واچ 5 حدود 2.8 میلیون ساعت هوشمند برای فروش در سه‌ماهه‌ی سوم 2022 روانه‌ی بازار کرده است. جدیدترین مدل ساعت‌های هوشمند سامسونگ و گارمین و عرضه‌ی ساعت‌های جدید اپل و گوگل در ماه‌های آینده، رقابت را در بخش ساعت‌های هوشمند رده‌بالا، داغ‌تر خواهد کرد. کاربران ساعت‌های هوشمند، اطلاعات بیشتری درمورد این محصولات دارند و دستگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که بهترین امکانات ردیابی موردنظر آن‌ها را برای نظارت بر سلامت یا فعالیت‌های ورزشی ارائه می‌دهند».

آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022

چن همچنین ادامه داد: «تجربه‌ی کاربری عالی با طراحی‌های جذاب، کیفیت ساخت بالا، نرم‌افزارهای بصری، ادغام یکپارچه اکوسیستم و ردیابی سلامت موًثر، بهبود خواهد یافت. اگرچه این موضوع چالش‌برانگیز است، اما فروشندگان باید تجربه و دانش توسعه‌ی نرم‌افزار و الگوریتم‌های خود را ارتقا دهند و آن‌ها را با استراتژی سلامت دیجیتال ترکیب کنند تا شانس پیشتاز شدن در دراز‌مدت را داشته باشند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2022 و برتری مطلق اپل با وجود رشد چشمگیر سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: canalys

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر