;
coinex

واتساپ انتقال بک‌آپ چت‌ها را ساده‌تر می‌کند

اطلاعات به دست آمده از نسخه بتای واتساپ نشان می‌دهد که شاید به زودی انتقال بک‌آپ چت‌ها واتساپ بین دستگاه‌های مختلف، بدون نیاز به استفاده از اکانت گوگل فراهم شود.

کاربران زیادی در سطح جهان از واتساپ برای تماس با دوستان و خانواده و حتی امور بیزنسی استفاده می‌کنند. هر روز بیش از 2 میلیارد کاربر از واتساپ استفاده می‌کنند و بیش از 100 میلیارد پیام بین آنها رد و بدل می‌شود.

در اندروید می‌توانید تاریخچه چت را در گوگل درایو ذخیره کنید اما امکان استخراج این داده‌ها وجود ندارد در نتیجه کاربرد آن محدود است. اوایل امسال مشخص شد که واتساپ در حال کار روی گزینه‌ای برای استخراج و انتقال بکاپ چت‌ها است.

حالا اسکرین‌شات‌هایی از جدیدترین نسخه بتای واتساپ اندروید به دست آمده که این ابزار انتقال بکاپ چت‌ها را نشان می‌دهد؛ سرنخی که تأیید می‌کند واتساپ فعالانه در حال کار روی این قابلیت است.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

مروی بر اطلاعات به دست آمده از قابلیت انتقال بک‌آپ چت‌ها

به گزارش سایت WABetaInfo گزینه انتقال بکاپ چت‌ها در جدیدترین نسخه واتساپ اندروید یعنی v2.22.13.11 مشاهده شده است. وقتی سعی کنید واتساپ را روی یک دستگاه اندروید جدید تنظیم کنید، این گزینه نمایان می‌شود. از آنجایی که واتساپ هنوز در حال کار روی این قابلیت است، ابزار انتقال بکاپ چت‌ها هنوز درست کار نمی‌کند.

انتقال بکاپ چت‌ها
اسکرین شاتی از قابلیت جدید واتساپ

در حال حاضر هنگام تنظیم اکانت واتساپ، از شما خواسته می‌شود که بکاپ چت‌ها را از یک اکانت گوگل لینک شده به دستگاه وارد کنید و گزینه‌ای برای وارد کردن چت‌ها از روی یک نسخه پشتیبان محلی وجود ندارد.

در واقع اگر پیام‌های واتساپ را روی گوگل درایو پشتیبان‌گیری نکرده باشید، نمی‌توانید آنها را به دستگاهی دیگر منتقل کنید. اگر به اکانتی که تاریخچه چت‌ها با آن ذخیره شده دسترسی نداشته باشید یا اگر سرعت اینترنت شما کافی نباشد، ممکن است این وضعیت مشکل‌آفرین شود.

احتمال دارد که گوگل تصمیم بگیرد امکان دسترسی رایگان و نامحدود به گوگل درایو را برای پشتیبان‌گیری از پیام‌های واتساپ متوقف کند. در این صورت قطعاً واتساپ این قابلیت را برای همه کاربران عرضه می‌کند.

در حال حاضر حجم مصرف شده برای بکاپ چت‌ها از فضای آزاد حساب گوگل شما کم نمی‌شود اما ممکن است در آینده این شرایط تغییر کند. در این صورت ابزار انتقال بک‌آپ چت‌ها می‌تواند مفید باشد چون با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات چت‌ها را روی دستگاه ذخیره کرده و بعد به دستگاهی دیگر انتقال دهید. این قابلیت برای کاربرانی که مایل نیستند تاریخچه چت‌هایشان روی حساب گوگل‌شان ذخیره شود هم مفید است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت جدید واتساپ برای بک‌آپ چت‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر