;
coinex

راه‌اندازی بیمه رمزارزی برای حفاظت از دارایی‌های دیجیتال

پروتکل غیرمتمرکز Insurance قصد دارد جهت حفاظت از دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاران اقدام به راه‌اندازی بیمه رمزارزی نماید.

حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال جاری حدود 2 میلیارد دلار سرمایه از دست داده است. این موضوع فرصتی بزرگ برای ارائه‌دهندگان بیمه کریپتو به وجود می‌آورد.

به گفته یکی از مدیران بیمه کریپتو، علی‌رغم فعالیت بیمه‌های زنجیره‌ای از سال 2017، تنها یک درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. بعضی از کارشناسان از حوزه بیمه رمزارزی به عنوان “غول خفته” یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

راه‌اندازی بیمه رمزارزی

دن تامسون (Dan Thomson)، مدیر ارشد بازاریابی پروتکل پوشش غیرمتمرکز InsurAce در صحبت با کوین تلگراف اعلام کرد که تفاوت زیادی بین  ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل‌های رمزنگاری و مالی غیرمتمرکز (DeFi) و درصد TVL با پوشش بیمه وجود دارد. دن در این راستا افزود:

بیمه DeFi یک غول خفته است. این حوزه تنها یک درصد از کل رمزارزهای تحت پوشش و کمتر از 3 درصد از حوزه دیفای را به خود اختصاص داده است. همچنان فرصت بزرگی در بازار وجود دارد.

راه‌اندازی بیمه رمزارزی برای حفاظت از دارایی‌های دیجیتال

راه‌اندازی بیمه رمزارزی روشی مناسب برای حفاظت از دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود. هنگامی که یک قرارداد هوشمند مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد یا در حالتی که فرانت اند (Front end) پروتکل وب 3 به خطر می‌افتد، بیمه‌های زنجیره‌ای از دارایی‌ها محافظت می‌کنند.

ضرر 2.6 میلیارد دلاری DeFi

تغییر نام لونا به لونا کلاسیک (LUNC) پس از فروپاشی این شبکه و همچنین دی پگ ترا USD مثال‌هایی از نحوه محافظت بیمه رمزارزی از سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود. تامپسون خاطرنشان کرد که InsurACE حدود 11.7 میلیون دلار به 155 قربانی آسیب دیده UST پرداخت کرده است.

طبق اظهارات تامسون، اقدامات کلاهبرداران در سال 2021 منجر به ضرر حدود 2.6 میلیارد دلاری حوزه DeFi شد. تامسون، با تأکید بر نیاز راه‌اندازی بیمه رمزارزی برای دارایی‌های دیجیتال افزود: «در فضای گسترده ارزهای دیجیتال حدود 10 میلیارد دلار کلاهبرداری صورت گرفته است».

تامسون اعتقاد دارد که شرکت‌های بیمه سنتی در نهایت اقدام به ارائه محصولات مبتنی بر رمزنگاری خواهند کرد. این موضوع مورد توجه شرکت‌های سنتی قرار گرفته است، اما آن‌ها هنوز به دلیل قوانین و مقررات شرکتی خود وارد این فضا نشده‌اند. تامسون در ادامه افزود:

من اعتقاد ندارم که شرکت‌های بیمه سنتی بزرگتر برنامه‌های بومی خود را برای این فضا توسعه‌ دهند. این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از بیمه‌های اتکایی استفاده کنند. پروتکل‌های بیمه درون زنجیره‌ای نیز دچار مشکلاتی شده‌ است. این مشکلات باعث متوقف شدن ظرفیت رشد پروتکل‌ها می‌شود.

ظرفیت پروتکل با پذیره نویسی محدود می‌شود. این موضوع در حوزه دیفای به واسطه سهامداران انجام می‌شود. TVL باعث می‌شود که ایجاد نقدینگی برای اکثر پروتکل‌های به امری دشوار تبدیل شود.

مشکل اصلی ارائه‌دهندگان بیمه ارزی تلاش برای فراهم آوردن بازده سرمایه‌گذاری جذاب برای کاربران است. این موضوع باعث ایجاد اختلال در تأمین نقدینگی می‌شود. تامسون به این نکته اشاره کرد که شرکتش اکنون به دنبال حل مشکلات کارایی سرمایه با استفاده از بیمه‌های اتکایی است.

شرکت InsurACE یکی از اولین پروتکل‌هایی به شمار می‌رود که توانایی ایجاد ارتباط میان دارایی‌های سهامداران و بیمه اتکایی سنتی را دارد. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال در حال حاضر خدمات بیمه را ارائه می‌دهند، اما تعداد کمی از پروتکل‌های رمزنگاری شده در بیمه‌های رمزارزی تخصص دارند.

علاوه بر این، شرایط راه‌اندازی بیمه رمزارزی در یک پروتکل نسبت به پروتکل دیگر متفاوت است. اکثر پروتکل‌ها از کاربران می‌خواهند که آدرس قرارداد هوشمند مورد نظر خود را همراه با مبلغ، نام ارز و دوره زمانی تولید تراکنش مشخص کنند. بسیاری از پروتکل‌ها از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) به همراه یک توکن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه اندازی بیمه رمزارزی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر