;
coinex

خداحافظی وودی آلن از دنیای فیلمسازی

خداحافظی وودی آلن از دنیای فیلمسازی! پیرمرد دوست‌داشتنی و تا حد زیادی بدبین دنیای سینما در حالی این موضوع را تایید کرده که در حال فیلمبردای یک پروژه جدید است.

وودی آلن در مصاحبه جدید خود اعلام کرده که تصمیم دارد بعد از پایان مراحل فیلمبرداری آخرین اثر خود از دنیای کارگردانی سینما خداحافظی کند اما سعی می‌کند تمرکز بیشتری روی نویسندگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2022

خداحافظی وودی آلن از دنیای فیلمسازی

فرایند ساخت جدیدترین اثر وودی آلن که فیلمنامه آن در دهه 50 میلادی جریان دارد، در حال حاضر در اروپا در حال پیگیری است. این فیلم که ظاهرا آخرین اثر دوران حرفه‌ای فیلمسازی او محسوب می‌شود، در شهر پاریس در حال ساخت است و به طور کلی در فرانسه فیلمبردای می‌شود.

وودی آلن در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی La Vanguardia اعلام کرده که تصمیم به کناره‌گیری از فیلمسازی گرفته و تصمیم دارد در سالیان آتی عمرش بیشتر به نوشتن بپردازد.

آلن فیلم جدید خود را از این حیث که «هیجان انگیز، دراماتیک و شوم» است مشابه با فیلم Match Point از سال 2005 توصیف کرده است. او اخیرا پنجمین مجموعه از قطعات طنز خود را به نام Zero Gravity را نیز به اتمام رسانده و تصمیم دارد در تاریخ 27 سپتامبر آن را در اسپانیا منتشر کند. این اثر در آمیرکا و توسط ناشر Arcade منتشر شده و توسط Simon & Schuster توزیع می‌شود.

خداحافظی وودی آلن از دنیای فیلمسازی

آلن بعد از جریاناتی که در آمریکا داشت، فرایند ساخت آثار سینمایی خود را بیشتر در اروپا پیگیری می‌کند. او در سال 2020 بود که جشنواره فیلم سن سباستین را با برداشتی از فیلم Rifkin’s Festival افتتاح کرد. رابطه او با فستیوال مرکزی ایالت باسک به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، جایی که Melinda & Melinda و در سال ۲۰۰۸ فیلم Vicky Cristina Barcelona را از این طریق به نمایش گذاشت.

نکته جالب اینکه الن در کنفرانس مطبوعاتی ابتدای فرایند ساخت فیلم جدید اعلام کرده بود که هرگز به بازنشستگی فکر نمی‌کند. فیلم Rifkin’s Festival با پشتیبانی شرکت Mediapro غول رسانه‌ای اسپانیا ساخته می‌شود که دو مورد از موفق‌ترین آثار آلن یعنی Vicky Cristina Barcelona و Midnight in Paris را اسپانسری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خداحافظی وودی آلن از دنیای فیلمسازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر