;
coinex

پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران ؛ وعده مهم ایلان ماسک!

از زمان راه‌اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، امید بسیاری از کاربران ایرانی برای دسترسی به دنیای آزاد با این سرویس تعریف شده است و همه در انتظار عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران هستند.

هزازگاهی اخباری درباره شرایط یا امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران مطرح می‌شود، اما با توجه به سکوت ایلان ماسک و دیگر مسئولان اسپیس ایکس نسبت به این موضوع، کمتر امیدی به امکان ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران وجود داشته است.

اخیرا و با انتشار خبر پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای قطب جنوب، بار دیگر این سوال برای کاربران ایرانی پدید آمد که واقعا چرا استارلینک به ایران نمی‌آید؟ حالا ماسک یک پاسخ صریح و واضح به پیش‌نیازهای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران داده است.

بیشتر بخوانید: تجهیز گوشی‌های آیفون به اینترنت استارلینک ؛ خبر خوش ایلان ماسک از مذاکره با کوپرتینویی‌ها!

عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

مدیرعامل اسپیس ایکس به عنوان اید‌ه‌پرداز و مدیر اجرایی اصلی پروژه اینترنت استارلینک، اخیرا اعلام کرده که برای عرضه اینترنت ماهواره‌ای در ایران، درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا را خواهد داشت.

ایلان ماسک روز گذشته در توییتی خبر ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای قطب جنوب را رسمی کرد و اعلام کرد که این سرویس حال در تمام قاره‌های جهان در دسترس است.

این توییت اما با سوال یک کاربر ایرانی همراه شد که از آقای ماسک پرسیده بود که آیا به لحاظ فنی امکان ارائه خدمات استارلینک برای کاربران ایرانی وجود دارد یا نه؟ و مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ به این توییت گفت:

استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد.

پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران ؛ وعده مهم ایلان ماسک!

البته که با وجود این اظهار نظر آقای ماسک، باید اذعان کرد که ارائه اینترنت استارلینک در ایران صرفا وابسته به معافیت این شرکت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست و موارد دیگری چون چگونگی فعالیت اسپیس ایکس در ایران نیز مورد سوال است.

علاوه بر دریافت مجوز، خرید تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران هزینه زیادی روی دوش کاربران می‌گذارد و البته باید هزینه‌های مربوط به خود سرویس را هم درنظر گرفت. بنابراین انتظار نمی‌رود حداقل در آینده نزدیک کاربران در ایران بتوانند به خدمات استارلینک دسترسی پیدا کنند. در هر حال اما باید منتظر آینده بود!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر