;
coinex

حملات هکری گسترده به سایت های ایرانی ؛ جنگ سایبری تمام عیار علیه سایت های دولتی ایران!

حملات هکری گسترده به سایت های ایرانی هفته هاست که آغاز شده است. در این بین نام گروه های هکری مختلف به چشم می‌خورد. اکثر این حملات به سایت ها و سرویس های دولتی ایرانی بوده اما سرویس‌های خصوصی نیز از این هک بی‌بهره نبودند! با تکراتو همراه باشید.

از چند هفته پیش تاکنون گروه هکری انانیموس، حملات هکری گسترده به سایت های دولتی در ایران را آغاز کرده است. بعد از این گروه مشهور هکری، گروه‌های دیگری نیز حملات خود را به سرویس‌های ایرانی آغاز کردند و به نظر می‌رسد جنگ سایبری تمام عیار علیه سایت‌های دولتی ایران شروع شده است. اما علت این حملات چیست؟

گروه هکری انانیموس (Anonymous) یکی از مشهورترین و مهمترین گروه‌های هکری در دنیا است که مسئول برخی از بزرگترین هک‌های تاریخ اینترنت بوده است. این گروه هکری از چند هفته پیش مسئولیت ایجاد اختلال در برخی از پایگاه‌های اینترنتی دولت ایران را پذیرفته و اعلام کرده که به عملیات خود علیه دولت ایران ادامه خواهد داد!

بیشتر بخوانید: 

حملات هکری گسترده به سایت های ایران

جنگ سایبری علیه سایت‌های دولتی ایران!

حملات هکری گسترده به سایت‌های دولتی در ایران ؛ انانیموس مسئولیت حملات را پذیرفت!
از چند هفته پیش تاکنون گروه هکری انانیموس، حملات هکری گسترده به سایت های دولتی در ایران را آغاز کرده است.

گروه هکری انانیموس از چند هفته پیش، حملات گسترده خود به وب‌سایت‌های دولتی را آغاز کرده است و علت این حملات را، فوت مهسا امینی بیان کرده است.  در نتیجه این حملات، تاکنون وب سایت های مهم دولتی نظیر portal.iran.gov.ir، iran.gov.ir و سامانه Dolat.ir هک شده‌اند.

در حال حاضر علت این حملات نامشخص است. گفتنی است هیچ واکنشی در این باره از سوی مقامات دولتی تا این لحظه صورت نگرفته است.

بروزرسانی صبح 30 شهریور 1401: در حال حاضروب‌سایت‌های دولت و درگاه ملی دولت هوشمند بدون هیچ مشکل خاصی در دسترس هستند و تنها سامانه portal.iran.gov.ir همچنان خارج از دسترس است. شایعاتی مبنی بر حمله سایبری به درگاه اینترنتی صداوسیما نیز وجود داشت که بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد وب‌سایت رسمی صدا و سیما بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهد.

حملات هکری گسترده به سایت های ایرانی ؛ گروه های هکری مختلف دست در دست هم!
حملات هکری گسترده به سایت های ایرانی ؛ گروه های هکری مختلف دست در دست هم!

بروزرسانی ساعت 16:00 روز 30 شهریور 1401: وب‌سایت بانک مرکزی از لحظاتی پیش از دسترس خارج شده و کاربران به آن دسترسی ندارد. علاوه بر این گفته می‌شد حمله هکرها به حدی گسترده بوده که سیستم مرکزی بانک مرکزی هم اکنون با اختلال مواجه است.

حملات هکری گسترده به سایت‌های دولتی در ایران ؛ انانیموس مسئولیت حملات را پذیرفت!

وب‌سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چندین بار مورد حمله قرار گرفته، اما هم اکنون بدون مشکل در دسترس است. وزیر ارتباطات، عیسی زارع پور در واکنش به شرایط فعلی گفته:

«بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما کاهش باند نداشته‌ایم.»

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حملات هکری گسترده به سایت‌های ایرانی چیست؟ آیا فکر می‌کنید یک جنگ سایبری تمام عیار علیه سایت های دولتی ایران آغاز شده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (16 نظر)

    خب احمق ها با هک شدن سایت دولتی این کار مردمه که لنگ میمونه واقعا باید گروه هکرهای ناشناس یا هر هکری که بخواهد حتی یک کامپیوتر را هک کند باید اعدام شود تا دزدی اینترنتی در کل جهان قطع شود

    پاسخ

    لایک‌ طلایی پنج‌ ستاره

    پاسخ

    سلام اسرائیل و متحدانش هیچ غلطی نمی توانند کنند

    پاسخ

    اگر آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند در عوض، شماها زیاد غلط می کنید.

    پاسخ

    آخه دوست عزیز برو یکم در مورد مثلا هک هاشون با هم صحبت میکنیم تا همین امروز یکدونه هم واقعی انجام نشده و اینا همش فیلمه میگی نه چیزهایی که هک کردن رو سرچ کن

    پاسخ

    خب بی سواد تو که هیچی از هک نمیدونی حرف نزن درسته این سایتایی که هک کردن بالا میاد ولی یجور مدیر سایت اینان هر محتوایی بخوان میتونن بزارن هنوزم دارن برا چن دقه تلویزیون های ایرانو میهکن

    پاسخ

    فایده ی خاصی نداره . کاش مثلا همه ی شبکه های صدا و سیما رو برای مثلا 10 دقیقه هک میکردن که دولت نتونه خبر هک رو انکار کنه . اینطوری تا یه هفته آهنگ بر طبل شادانه بکوب رو تو خونمون پخش میکردیم .
    # دشمن دولت

    پاسخ

    خداوند خیرشون بده خدا حافظ ونگهدارشون باشه

    پاسخ

    خب این هک کردنا چه کمکی میکنه به مردم و چه سودی داره برا اونا

    پاسخ

    انانیموس بی ناموس بره سایتهای اسراییل و عربستان رو هک کنه اگر جرات داره صهیونیست ناپاک بی ناموس

    پاسخ

    این برادران آنونیموس فقط خودشون خسته کردند، اینها خودشون در حال حاضر بیشتر پهنای باند داخلی هم مختل کردند چه برسه به دسترسی به پهنای باند خارجی! … جناب زارع پور، ما کاهش پهنای باند نداشتیم؟! بخدا اگر این مردم تره برای دروغهای شما خرد کنند، شما از نظر مردم داخل آدم هم نیستی

    پاسخ

    خوب برای موضوعات امنیتی اینترنت بستید نمیدونیم جونایی امثال ما کارمون با اینترنت بعد میبندید؟ زحمات 2 سال مارو با این قطعی به باد دادید! بکشید راحت بشید خودتون بچه هاتون راحت زندگی کنید امثال ما که برای شما زحمتیم بکشید راحت خانوادگی زندگی کنید مگ همین نمیخواید؟ بچه رعیت بودن همینه تهش! والله قسم یزید آب بست شما برسه برای منافع خانوادتون همین کارو میکنی غیر از این؟ اینترنت بستید تر میزنید به زندگی ادما غیر اینه؟ امنیت خانوادتون تامین نشدش؟

    پاسخ

    خب احمق ها با هک شدن سایت دولتی این کار مردمه که لنگ میمونه

    پاسخ

    واقعا نفهمی دست خودت نیست

    پاسخ

    خب مخاطب مردم هستن دگ. دولت که شخص نیست، بهترین راه ضربه به دولت، ضربه به مردمه. اصل تحریم هم که ما رو نشونه گرفته…

    پاسخ

    هکری هم شغل خوبییه اگر نیرو میخواهند تابرویم استخدام شویم از بیکار ی بهتره

    پاسخ