coinex
راهنمای خرید تکراتو

6 مهر: قطعی اینترنت توسط وزارت ارتباطات [فعالسازی استارلینک]

طی روزهای اخیر و با جو متشنج برخی شهرهای بزرگ که با حملات هکری برخی گروه‌ها همراه شده‌، بار دیگر نگرانی از بابت قطع اینترنت اوج گرفته و حالا احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شده است.

زارع‌پور در گفتگوی امروز خود احتمال قطع اینترنت بنا به شرایط امنیتی را رد نکرد. او در این باره گفته: «به خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها در کشور وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود، ولی ما کاهشی در زمینه پهنای باند اینترنت انجام ندادیم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: پشت پرده اختلالات شبکه اینترنت چیست؟ [مصاحبه اختصاصی تکراتو با حامد بیدی]

احتمال قطع اینترنت قوت گرفت

روز گذشته ایلان ماسک در پاسخ به کامنت یکی از توییت‌های خود گفته بود که برای ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران درخواست معافیت از تحریم‌ها را می‌کند و صبح امروز خبر رسید که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده ارسال تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران مشمول تحریم نیست.

احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شد [+واکنش وزیر به صحبت‌های ایلان ماسک]

عیسی زارع پور اما لحظاتی پیش در گفتگویی با رسانه‌ها درباره شرایط ارائه اینترنت استارلینک از سوی این شرکت برای ایران گفته که بنابر قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی ایران را رعایت کنند. زارع پور که در حاشیه نشست امروز هیئت دولت با رسانه‌ها به گفتگو نشست، به اظهارات ماسک و واکنش وزارت خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داد و گفت:

«شورای عالی فضای مجازی برای اپراتورهایی که بخواهند به طور قانونی سرویس اینترنت ماهواره‌ای ارائه دهند، قواعد و مقرراتی تنظیم کرده است. شرکت‌های خواهان مجوز نیز بایستی این موارد را در نظر بگیرند. براساس قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی کشورها را رعایت کنند.»

او همچنین اظهار داشته که بعید می‌داند استارلینک بتواند به این زودی دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانی‌ها فراهم کند چرا که سرویس‌شان کامل نیست.

بروزرسانی ساعت 18:00 چهارشنبه 30 شهریور 1401: وزیر ارتباطات با تکذیب برخی نقل قول‌های اشتباه منتشر شده گفت:«در پاسخ به سوال خبرنگاری در حاشیه دولت درباره سرعت اینترنت در روزهای اخیر این نکته مورد تاکید قرار گرفت که پهنای باند کاهش پیدا نکرده است.»

در روزهای اخیر در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده است و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از منظر سرعت و کیفیت ارتباطی ندارد.

بروزرسانی جمعه 1 مهر 1401: وزیر خارجه آمریکا با انتشار توییتی اعلام کرد که مجوز عمومی برای دسترسی به ارتباطات دیجیتال صادر شده است. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت گفت که در حال فعالسازی استارلینک در ایران است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد احتمال قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (68 نظر)

    با سلام
    به عنوان یک فرد ۳۶ ساله مریض که تنها راه امرار معاشم از طریق انستاگرام هستش
    وسرپرستی پدر علیل وهمسر دیابتیم رابرعهده دارم
    تنها چیزی که میتونم بگم خدا لعنتتون کنه این بار ماهی ۴ تومن اجاره خونه رو از کجا بیارم چطور پول داروهای پدر وهمسرمو جور کنم خودم به جهنم که داروی اعصاب میخورم. به خدا شماها خود یزید هستید بوی از انسانیت نبردید

    پاسخ

    قطع اینترنت یه خیانته اگه قدرت دارید اینایی که از سال ۸۸ نگهداشتین تو مملکت نون مفت میدید بهشون و اونایی که ۸ سال مملکت به فنا دادن قطع نخاع و قطع زندگی کنید دیگه نتونن همش بیانیه بدن

    پاسخ

    براساس قواعد بین‌المللی؟ همون قواعدی که میفرمائید اینترنت قطع نشده ولی شده!؟یا همون قواعدی که نمیشه شبکه های اجتماعی و نصف اینترنت رو فیلتر کرد؟

    پاسخ

    بهتر وقتی پول دادیم به نت ماهواره ای ایلان ماسک بساطه مخابرات جمعه هم سرعت بالاتره هم پینگ کمتره و بدون لگ هم فیلتری نیست هم موجی برای سرطانی شدن!

    پاسخ

    اینترنت رو قطع کنند یا مردم رو بکش…اینها همه بی فایدست وقتی این ذهنیت و فکر به وجود اومد که یک حکومت ناکارآماده دیر یا زود با سیل های بزرگتری رو به رو میشه، هیچکس نتونسته با زور حکومت کنه اینو تاریخ نشون داده

    پاسخ

    اینترنت برای همیشه صیانت شد فقط پیام رسان ایرانی بالا میاره اگر ایلان ماسک هم بخاد به ما ایرنا بده فقط بیست میلیون وسایل بعد ماهانه باید میلیون ها تومان برای بسته هزینه کنیم ک ندارم فقط میلیارد ها دارن استفاده میکنن ما بدبخت میشم و تمام این یعنی فرق بین زندگی و مرگ

    پاسخ

    نت ماهواره ای به زودی با ماهی یک دلار رائه می‌شود و ماسک ماهانه ۲۵میلیون دلار پول ملت ایران رو به جیب میزنه. نوش جانش

    پاسخ

    تظاهرات بعدی بخاطر قطعی اینترنت خواهد بود
    با این کار اوضاع را خرابتر میکنید

    پاسخ

    اگر به بعدی برسه

    پاسخ

    برین گمشین بابا کی میخواد بره تجهیزات استارلینک بخره ۱۹میلیون پول بده حتی پول ارسال هم بده تازه ماهی ۱۱۰دلار آمریکا یعنی ۳.۵میلیون بده

    پاسخ

    همه‌ی درس و کار و زندگیم با نته جرات نداریم از ترس اسیب رسیدن از طرف اغتشاشگرا بریم بیرون نت هم نیست کارم رو انجام بدم ایخدا چه خاکی بر سرم بریزم

    پاسخ

    اغتشاشگر یعنی چی بهتره بگی معترضین شما از سرکوبگران بترس نه معترضین

    پاسخ

    مگر این مردم چ گناهی کردن،ک باید از همه لحاظ تحت فشار باشند زمان کوروش کبیر ایرانیان بهترین تکنولوژی دنیارو‌ داشتند حتی نشانه های از شهر سوخته در دسترس است ک حتی علاوه بر ساخت بهترین سدها، عمل چشم هم انجام می دادند اونم چ موقعی بالای ۲۵۰۰ سال پیش ولی الان این حکومت برای مردمش بیشتر چیز کم گذاشته شمارو ب جان ناموستان، بس کنید این همه دزدی کردید مردم چیزی نگفتند دست از سر جانشان بر دارید اگر خیلی دوست دارید مردم را بکشید مرد باشید ب مردم هم اسلحه دهید تا در شرایط برابر باهم مبارزه کنیم

    پاسخ

    خدایا ما چه گناهی کردیم که باید تو ایران اسیر بشیم
    به خودت قسم گناه نسل گذشته رو نسل امروز نباید بدن
    کاری کردن که دیگه نه به خدا اعتقاد داریم نه به پیر نه به پیغمبر

    پاسخ

    توضیحات جالب توجهی دادی ای ولا.

    پاسخ

    قطع کنید دیگه اینترنت راهم قطع کنید این آمریکایی های بی عرضه نمی‌آیند یک عدد بمب هسته‌ای بزنند داخل ایران تا همه راحت شوند شماها هم نابود شوید همه باهم نابود شویم چیزی برای از دست دادن نداریم یک عده دزدواختلاسگر وبیرحم عرب عراقی افتادند به جان مردم وخونشان را دارند میخورند ازما که گذشت خدا به داد جوانان برسد که چطور می‌خواهند ازدواج کنند و خانه بخرند یااجاره کنند صداشونم دربیاد تهمت وطن فروشی واینکه از خارجی ها پول می‌گیرید وغیره را باید تحمل کنند

    پاسخ

    آخه چرا انقدر مارو آزار میدین… ترو جان هرچی عزیز دارید، بزارید حد اقل دلمون با همین اینترنت لامصب خوش باشه ما که دیگه هیچ آینده و هیچ دلخوشی و هیچ راه فرار از افسردگی و بدبختی نداریم.. همینم از ما میگیرید آخه ؟

    پاسخ

    دانش و عقیده را نمی توان مهار و محاصره و مرزبندی نمود.از هر طرف که جلو‌انرا ببندی از راه دیگری وارد میشود.
    قبلاً هم در مورد وی دی او و آنتن های ماهواره ای و ….اقداماتی شد ولی نتیجه ای نداشت فقط مقداری دردسر و هزینه مردم افزایش می یابدو مردم هم بیشتر از نظام متنفر میشوند و بیشتر به خارجی ها اعتماد و اطمینان می کنند چون می بینند در ایران فقط سانسور و سرکوب حکم فرما هست.

    پاسخ

    انترنت یکی از‌واجبات‌ملت‌شده‌وبرای‌خیلی‌ها‌از‌نان‌واجب‌تر..دولت‌بااین‌کارش هم‌شکنجه‌روحی‌روانی‌واردمیکند‌وهم‌بااعصاب‌ملت‌بازی‌میکند..اینکار‌نشان‌از‌ظعف‌بالای‌دولت‌است..چون‌ملت‌آنقدر‌بااینترنت‌درگیرشده‌اند‌که‌همه‌چیزشان‌شده‌گوشی‌واینترنت..بماند‌که‌حداقل‌بیشتراز‌30درصدمردم‌درامدشان‌از‌اینترنت‌است‌وخرج‌خانواده‌را‌میدهند..

    پاسخ

    پس چرا اینترنت ما هنوز مشکل داره اگه مشکل بر طرف شده.هنوز سرعت اینترنت بسیار پایینه

    پاسخ

    چرا باید اینترنت عمدا قطع بشه گناه مردم چیه تا ی سر صدا شد بیان اینترنت قطع کنن این نشد چاره ک هیچ کشوری تو دنیا نیست ک بخاد عمدا نت بر روی مردمش بینده باعث ضرر زیان بشه می‌دونی ک نصف بیشتر کسب کارهای اینترنتی شده .تاکی وضع اینجور باشه

    پاسخ

    به حق همین روزای عزیز انینیموس بزنه به کمرتون.

    پاسخ

    سرنوشت اینترنت مثل ویدئو و ماهواره خواهد بود – و حتی آزادتر از این دو – بنابراین زیاد روی طرح صیانت حساس نباشید – ضمنا این حرف که سرویسشان به این زودی تکمیل نمی شود فرو کردن سر در برف است که ماشالله حاکمیت ما در این کار ید طولایی دارد .

    پاسخ

    وای عالی شد که همه فیلتر شدن . الان احساس آزادی میکنم .

    همه اسیر گوشی و شبکه ها شده بودیم و خودمون ببخبر

    پاسخ

    اسیر بی عقلی هستی نه اسیر دو تا برنامه . اگه عقل داشته باشی حذف کردن دو تا برنامه و استفاده نکردن از اینترنت کاری نداره . برعکس جنابعالی ، 10 میلیون نفر زندگیشون رو با کار کردن تو اینستا میگذرونن . حالا بقیه ی برنامه ها و سایت ها بماند .

    پاسخ

    اینکه شما نمی تونید استفاده خودتون از گوشی و شبکه های اجتماعی رو کنترل کنید دلیل بر فیلترینگ گسترده نمیشه که!
    مثل این می مونه که استفاده از چاقو رو کلا ممنوع کنن چون یه بی عقل خودش یا دیگری رو چاقو زده.

    پاسخ

    رژیم ایران میخاد چشمشو رو حقیقت ببنده اینا که اعتراض میکنن مردم عادی هستن از بی عدالتی خسته شدن به جای طفره رفتن بیخود، ببین مشکل کجاست کی مقصره البته که خودتون مقصرید یکسره دزدی واختلاص می‌کنید

    پاسخ

    ۱۴۰۰ساله دارند با شعور و فرهنگ و تکنولوژی می‌جنگند. ولی در نهایت تکنولوژی راه خود را میابد .

    پاسخ

    احسنت بر تو دقیقا همینه . گل گفتی

    پاسخ

    قطع اینترنت یعنی سوار مردم بودن به زور

    پاسخ

    چرا مردم ناتوانی که زندگی بخور و نمیری از طریق اینترنت دارند رو اینقدر زیر فشار میزارند!؟ دیگه چی از جون ملت می‌خواند!؟بخداما ملت ایران مستحق این همه فشار اقتصادی و….. نیستیم یکم به فکر این ملت رنج کشیده باشید.

    پاسخ

    حق با شماست برادر کاملاً.

    پاسخ

    قابل توجه اساتید عزیز: گوشی های ایفون 14 پرومکس قابلیت اتصال تماس اضطراری به ماهواره های گلوبال استار توسط قابلیت Emergency SOS via Satellite را دارند تا دو سال نیز برای ساکنین آمریکا و کانادا در ابتدا رایگان است، ایلان ماسک نیز از چند ماه پیش در حال رایزنی برای اتصال این گوشی ها به اینترنت ماهواره ای استار لینک می باشد و بدون نیاز به خرید دیش یا نصب افزونه فرستنده بر روی دیش های سنتی و خرید مودم می توان مثل تلفن های ماهواره ای قدیمی به اینترنت متصل شد.
    ماشاء الله همه تحصیل کرده هستند و شش کلاس سواد بیشتر دارند و این خبرها را قبلا می دانم حتما خواندند. یاحق

    پاسخ

    درسته که همه شش کلاس سواد دارن ولی اینم هست اینترنت آیلان ماسک رایگان نیست و هیچوقت ایشون نگفته اینترنت من رایگانه. اکانت استفاده از اینترنت ماهیانه 120 دلار هست!!

    پاسخ

    ۷۰ دلاره و هر دستگاه قابل استفاده برای ۱۲۸ کاربر

    پاسخ

    آخرش یعنی چند درمیاد؟!!! از قیمت نت داخلی بیشتر میشه یا کمتر یا مساوی؟!!

    پاسخ

    رئیسی شش کلاس سواد داره نه پسرشاه

    پاسخ

    🤣🤣فکر کردن قراره لوله کشی کنن تا دم خونه فلکه اصلی رو هم بدن دست وزیر ارتباطات هر وقت دوست داشت باهاش بازی کنه

    پاسخ

    منکه مشتاقانه منتظر اینترنت ماهواره ای هستم ،،،،،پول اینترنتو میدیم ولی اختیارشو نداریم یا قطعه یا سرعتش کمه یا فیلتره یا گرونه،،،،،،دست بالای دست بسیار است 👍

    پاسخ

    حاجی متنو خوندی ؟ نوشته هر شرکت برای خدمات دهی باید قوانین کشور رو رعایت کنه . قوانین کشور = فیلترنت !

    پاسخ

    مبارکت باشه اکانت ماهیانه 120 دلار و خرید تجهیز 700 دلاری
    فرض مثال اینکه شما آیفون 14 با قابلیت اتصال به استارلینک داشته باشی چطوری میخوای ماهی 120 دلار پرداخت کنی ؟

    پاسخ

    دوست عزیز اولا که اعلام کردن فعلا حق اشتراک رایگانه پوما ۷۰۰ دلار نیس و ۵۰۰ داره ثانیا از هر دیوایس تا ۱۲۸ نفر میتونه استفاده کنه بعدشم حق اشتراکش ۷۰ دلاره و اصلا بر فرض ۲۰۰ دلار باشه تو یک مجتمع یه دستگاه بذاری نفری ماهی ۵۰ هزار تومن نمیفته برات یعنی مفت در میاد الان یه بسته اینترنت همراه اول میخوای بگیری هم ماهی چند صد هزار تومن پول میدی هم نمیتونی استفاده بکنی ازش همیشه قطع و وصلی داره و ضعیفه اینترنتش و رو اعصابه من راضیم ماهی ۵۰۰ هزار تومن حق اشتراک بدم ولی اعصابم سرجاش باشه

    پاسخ

    داری اشتباه میزنی 😅😅😅

    پاسخ

    لعنت به اول و آخر اونکه اینترنت رو قطع می‌کنه ظلم تا کجا

    پاسخ

    نت ملی شد؟دیگه واتساپ و اینستا نمیاره؟

    پاسخ

    میاد ولی چند روز طول میکشه

    پاسخ

    تمام این مکافات ها بر سر این دو اپلیکیشن بدرد بخور است.. فکر کردید هی میگن صیانت صیانت یعنی چی ❓که دست و پای این دو اپلیکیشن رو ببندند و اتوماتیک دست مردم هم کوتاه میشه از این یک لقمه نون بخور و نمیر. ❗

    پاسخ

    همیشه همین بوده یسری احمق شلوغ کاری کردن به هیچ کجا نرسیدن آخرش دودش تو چشم ملت رفت
    هر حکومتی باشه قطع میکنه محدود میکنه درازگوش فرض کردید ملتو؟
    بازی GTA نیست که راه بیافتی تو خیابون خراب کنی و بکشی

    پاسخ

    مردم حق خواه شدن احمق؟ این حکومت اصلا کجاش خوب کار میکنه؟ اینا از خیلی وقت پیش خودشون برای قطع کردن اینترنت آماده میکردن

    پاسخ

    😂 از کی تا حالا آتش زدن قرآن و مسجد حق خواهی شده ؟

    پاسخ

    هر چی میکشیم از دست همین اسلام و قرآنه!

    احمق تویی که مردم رنجدیده رو احنق فرض میکنی .امثال تو باعث شدن که توی این مملکت دو دستگی بوجود بیاد و آقایان هن از این فرصت سواستفاده کنند

    پاسخ

    باید بمیری با این طرز تفکرت مثله اینکه صدا سیما زیاد نگاه میکنی به من بگو در اعتراضات سراسری امریکا ایا یک ثانیه هم اینترنت در امریکا قطع شد یا نه ؟؟
    چرا این اعتراضات قبلا نبود علت اصلی اون وضع وخیم اقتصادی و معیشتی مردم هست علت اصلیش عملکرد مسیولین هست ایا مردم الکی میریزند توی خیابون ایا مردم بی جهت و بی دلیل میریزن توی خیابون ؟؟ کووری شما نمیبینی مردم چه وضعی دارند شرم‌بر تو باد

    پاسخ

    با کره شمالی فاصله ای نداریم به کوچک ترین حقمون هم اعتراض نکنیم؟؟

    پاسخ

    سال 57 مگه gta بود ریختن تو خیابون همه جارو اتیش زدن و شاه و بیرون کردن… حقشونه که اینجور بدبخت بشن

    پاسخ

    پس غلط کردی اون سری تو شبکه خبر 2030 گفتی قطعی از سو شما نبود یه مشت دروغگو جمع شدید دور هم ، جای تأسف داره برا رسانه که دروغ منتشر کنه ، بیا من بگیر چون به حق ام اعتراض دارم

    پاسخ

    ممد بیخیال بابا، ولشوووون کن، حالا اگه باست مقدوره چند روزی اعتراضتو بنداز عقب، دمت گرم داش

    پاسخ

    شتتت اینترنت رو هم از مردم گرفتید…😑😑😑

    دِ لنتیی هاا دیوانمون کردید نت رو میگیرید آدم می‌کشید گشت میندازید اینستا فیل میکنید وات فیل میکنید

    😑😑😑

    پاسخ