;
coinex

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی اندروید و آیفون

از دانش آموزان گرفته تا افراد دانشجو همگی برای حل مسائل ریاضی مختلف، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما با وجود بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی که برای گوشی‌‌های اندروید و آیفون موجود هستند، از این پس می‌توان تمامی مسائل را به راحتی حل کرد.

شاید حل سوالات ریاضی، برای شما جزء سخت‌ترین کارهای ممکن باشد و هرکاری برای فرار از آن انجام دهید. اما برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها در گوشی خود کمک بگیرید و مسائل ریاضی مختلف خود را از طریق آنها حل کنید.

با توجه به ظهور روزافزون تکنولوژی در تمامی سطوح، اپلیکیشن‌های حل مسائل ریاضی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی و مجهز به سیستم عامل iOS تولید شده است. بهترین برنامه های حل مسئله ریاضی قادرند مسائل پیچیده ریاضی را به آسانی حل ‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه های یادداشت اندروید و آیفون

بهترین برنامه اسلوموشن اندروید و iOS

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی

فرقی نمی‌کند که سیستم عامل گوشی شما اندروید است یا آیفون زیرا برنامه حل مسائل ریاضی اندروید و آیفون هر دو موجود هستند و شما می‌توانید برنامه مورد نظر خود را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

استفاده از این برنامه‌ها برای حل مسائل مختلف بسیار کاربردی و کمک کننده است و از دانش آموزان گرفته تا افراد دانشجو در مقاطع بالاتر نیز، می‌توانند از آن استفاده کنند.

در ادامه چند نمونه برنامه حل مسائل ریاضی آیفون و اندروید آمده است. این برنامه‌ها برای کمک به حل هر مسئله‌ای در ریاضیات، از ساده‌ترین تا مشکل‌ترین‌ها قابل استفاده هستند.

شما می‌توانید جبر، هندسه، نمودارها و ماتریس‌ها و دیفرانسیل را به کمک این برنامه‌های رایگان به راحتی یاد بگیرید. با معرفی بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی همراه ما باشید.

Geometry solver

این برنامه حل مسائل ریاضی آیفون می‌تواند به خوبی به شما کمک کند. این اپلیکیشن از تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی بهره می‌برد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها هر شکلی که خواستید را ترسیم کنید و به حل مشکلات ریاضی خود بپردازید.

استفاده از Geometry solver به هیچ‌وجه پیچیده نیست و شاهد یک رابط‌کاربری روان و کاربرپسند هستیم که مشکلی برای افراد، حتی دانش‌آموزان کم سن و سال پیش نخواهد آورد.

PocketCAS pro 3.6

برنامه PocketCAS pro 3.6 یک نرم افزار حل مسائل ریاضی برای آیفون بوده که بسیار کاربردی است. با نرم افزار PocketCAS pro می‌توانید مسائل ریاضی از دبستان تا دیفرانسیل و انتگرال دانشگاه را به راحتی حل کنید.

این نرم افزار یک ابزار ضروری برای دانش آموزان، معلمان و مهندسان به شمار می‌رود که در عین سادگی، بسیاری از مسائل پیچیده را می‌تواند حل کند و یک ماشین حساب تمام عیار به حساب می‌آید.

Math Scanner

اگر در حل مسائل ریاضی با مشکل مواجه شدید و قصد دارید یک برنامه برای حل مسائل ریاضی انتخاب کنید می‌توانید برنامه Math Scanner را دانلود و نصب کنید. کار با برنامه Math Scanner بسیار ساده است.

نحوه وارد کردن سوال در برنامه Math Scanner سه حالت دارد. شما می‌توانید سوال ریاضی خود را تایپ کنید، می‌توانید با دوربین برنامه از روی آن عکس بگیرید یا از داخل گالری خود عکس را آپلود کنید. شما می‌توانید با استفاده از برنامه Math Scanner مسائل مختلفی مانند جبر، مثلثات، حساب دیفرانسیل، مسائل آماری و شیمی را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی

بهترین آنتی ویروس اندروید 2022

Chegg Math Solver

برنامه Chegg Math Solver یکی از بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی است که می‌توانید در تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید. برای حل معادله ریاضی، کاربران باید فرمول مربوطه از طریق دوربین دستگاه اسکن کرده و از این سوال عکس بگیرند.

پس از اتمام Chegg Math Solver معادله ریاضی را بطور خودکار حل می‌کند. این برنامه همچنین یک راه حل گام به گام در مورد چگونگی حل معادله را نشان می‌دهد.

CameraMath

CameraMath یک برنامه حل مسائل ریاضی مبتنی بر عکس است. با دوربین دستگاه عکس بگیرید یا از میان عکس‌های ذخیره شده، ناحیه مورد نظر را انتخاب کرده و پاسخ را تحویل بگیرید. هوش مصنوعی اپلیکیشن اطلاعات کلیدی را استخراج می‌کند و با ارائه راه حل، مسئله ریاضی را به سادگی و فوری حل می‌کند.

Maple Calculator: Math Helper

برنامه Maple Calculator یک برنامه حل مسائل ریاضی رایگان و قدرتمند در اندروید و آیفون است که نمودارهای دو بعدی و سه بعدی و حتی راه‌حل‌های گام به گام را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این برنامه حل مسائل ریاضی، جبر، دیفرانسیل، انتگرال و معادلات دیفرانسیل را بسیار آسان می‌کند و می‌توان مسائل را با استفاده از دوربین خود اسکن و جواب تکالیف خود را با یک کلیک دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه هک وای فای ؛ چطور وای فای را هک کنیم؟

بهترین برنامه هک بازی ؛ لذت بازی بدون محدودیت

MyScript Calculator

با اپلیکیشن MyScript راه حل مسائل ریاضی را بصورت آنی دریافت کنید. این برنامه حل مسائل ریاضی در گوشی به کاربر اجازه می‌دهد تا مسئله ریاضی را داخل برنامه وارد کرده و راه‌حل‌های بهتری برای سوال خود دریافت کند. استفاده از این برنامه بیشتر به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌شود، زیرا استفاده از آن پیچیدگی خاصی ندارد.

Desmos Graphing Calculator

اپلیکیشن Desmos Graphing Calculator به طور خودکار معادلات را برای کاربران حل می‌کند. این ماشین حساب می‌تواند معادلات مختلف، خطوط سهمی و غیره را رسم کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم افزار دریافت داده و رسم نمودار است. با استفاده از Desmos Graphing Calculator  نمودارها، معادلات مثلثاتی، دیفرانسیل و انتگرال و حتی آمار و احتمال نیز قابل حل هستند.

Gauthmath

برنامه Gauthmath یک برنامه رایگان حل مسائل ریاضی در گوشی است که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند شما، مسائل ریاضی را فورا می‌خواند و حل می‌کند. Gauthmath از فناوری هوشمند برای خواندن مسائل ریاضی و ارائه راه حل‌های گام به گام آنها استفاده می‌کند.

Microsoft Math Solver

برنامه مایکروسافت Math Solver توسط شرکت بزرگ آمریکایی مایکروسافت تولید شده و با کمک هوش مصنوعی مسائل ریاضی را حل می‌کند. در این برنامه می‌توانید با کمک دوربین، از مسائل ریاضی عکس گرفته و روش حل آن را مشاهده کنید.

در خود برنامه نیز یک محیط یادداشت وجود دارد که با استفاده از قلم یا لمس انگشت به صورت دستی مسائل را نوشته تا برنامه پس از تحلیل مسئله، پاسخ آن را به شما بدهد.

Graphing Calculator + Math

این برنامه یک ماشین حساب تخصصی برای حل مسائل ریاضی است. در برنامه حل ریاضی Graphing Calculator + Math برای حل انواع مسائل ریاضی ماشین حساب‌های مختلفی در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. با این ماشین حساب‌ها نوشتن مسئله و حل آن بسیار آسان خواهد بود.

همچنین پاسخ مسائل ریاضی به صورت نمودارهای گرافیکی به نمایش در می‌آید تا درک آن‌ها آسان‌تر باشد. برنامه Graphing Calculator + Math بیش از 5 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده و طرفداران زیادی دارد.

Photomath

این برنامه یکی از بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی است. قابلیت عالی نرم افزار Photomatch این است که می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی خود مستقیما از مسائل ریاضی عکس بگیرید تا برنامه خودش آن را حل کند. همچنین به صورت گام به گام به شما می‌گوید چطور به سوال پاسخ دهید. این برنامه بهترین برنامه حل مسائل ریاضی آیفون و اندروید است.

WolframAlpha

WolframAlpha می‌تواند معادلات دیفرانسیل و انتگرل و حسابان را حل کند. دانشجویانی از سراسر دنیا تکالیف خود را با این اپ حل می‌کنند. گستره رشته‌هایی که سوالات ریاضی خود را می‌توانند در این برنامه مطرح کنند زیاد است؛ از ریاضی محض و آمار گرفته تا فیزیک و شیمی همگی با زیرشاخه‌هایی که دارند با این برنامه پشتیبانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین یوتیوب دانلودر تلگرام کدام است؟

 بهترین یوتیوبرها و استریمرهای ایرانی

Mathway

خوبی اپ Mathway این است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد و این یعنی به تعداد بیشتری از معلمان دنیا متصل هستید. این نرم افزار بهترین برنامه حل مسائل ریاضی اندروید است و امکان تبدیل عکس سوال، به معادله حل شده را دارد. راهنمای قدم به قدم حل مساله جزء آپشن‌های این اپ است.

MalMath

MalMath برای کسانی خوب است که به دنبال یک برنامه ساده برای حل مساله‌های ریاضی خود هستند. امکان عالی این اپ قابلیت حل سوالات انتگرال، جبر، مشتق و … است. این برنامه هم آموزش گام به گام حل مساله را در اختیار شما قرار می‌دهد و از کار کردن با آن لذت خواهید برد.

Cymath

برنامه Cymath بهترین برنامه حل مسائل ریاضی اندروید است. به لطف موتور پیشرفته‌ای که این برنامه دارد، می‌توانید مساله‌های پیچیده را حل کنید. معادلات درجه اول، درجه دوم و… با Cymath قابل حل هستند. با این برنامه، هم می‌توانید عکس سوال را آپلود کنید و هم به طور دستی با کیبورد مخصوص ریاضیات، سوال خود را تایپ شده به برنامه بدهید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دیدن پیام واتساپ بدون خوردن تیک آبی

بهترین جایگزین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه واتساپ چی نصب کنیم؟

Calculator Pro

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی

از مسائل ریاضی خود عکس بگیرید به برنامه Calculator Pro بدهید و جواب بگیرید. همچنین مسائل چند خطی را هم می‌توانید به این اپ بدهید و از آن جواب بخواهید. ضمن اینکه یک ماشین حساب ساده هم داخل برنامه گنجانده شده است. نکته جالب دیگر این که برنامه تمام تاریخچه محاسبات قبلی شما را در خود نگه می‌دارد تا بعدا بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

Socratic

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی

خوبی بزرگ نرم افزار Socratic این است که تعداد زیادی راهنمای مرحله به مرحله با توضیحات مفصل دارد تا با آن بتوانید از پس سخت‌ترین مسائل ریاضی هم برآیید. این اپ بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد و طبق گفته سازندگان تاکنون به بیش از 100 میلیون سوال ریاضی با Socratic پاسخ داده شده است.

iMathematics

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی

نرم افزار iMathematics بیشتر شبیه به یک معلم ریاضی خصوصی عمل می‌کند و از بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی است. دانش آموزان و دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلی می‌توانند سوالات خود را در برنامه وارد کنند.

فرمول‌ها و تعاریف ریاضی به شکل موثری در این برنامه قرار گرفته‌اند و برای همگان قابل استفاده هستند. ابزار و محاسبه گرهای متعددی هم در این برنامه قرار دارند تا در فرآیند حل مساله به شما کمک کنند.

Math Calculator

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی

این اپ، هم یک ماشین حساب معمولی، هم یک ماشین حساب مهندسی و هم یک حل کننده مسائل ریاضی است. حل مساله به روش معمول اسکن از روی عکس سوال، صورت می‌گیرد. این اپ همچنین در حل تمرینات نیز به شما کمک می‌کند.

Qanda

بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی

در Qanda مطابق انتظار با دوربین گوشی تصویر مساله ریاضی را وارد برنامه کرده و پاسخ را دریافت کنید. نکته مثبت این اپ وجود تعداد زیادی معلم از مدارس برتر سراسر دنیا است که در حل مسائل ریاضی با راهنمایی‌های خود، کمک حال شما هستند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین برنامه حل مسائل ریاضی اندروید و آیفون پرداختیم؛ برنامه‌هایی حرفه‌ای و مناسب که می‌توانید در صورتی که برای حل مسائل ریاضی خود به مشکل برخوردید، از آنها استفاده کنید. در واقع گاهی اوقات برای حل مشکلات ریاضی به چیزی بیش از یک برنامه ماشین حساب نیاز است و اینجا است که می‌توان از این اپلیکیشن‌ها کمک گرفت.

سوالات متداول

برنامه حل مسائل ریاضی اندروید چی خوبه؟

حل مسائل ریاضی در حوزه‌های مختلف نسبت به سال‌های قبل بسیار راحت و آسان شده است. مسائل مختلف ریاضی را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی که برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند به راحتی حل کرد. برای این منظور می‌توان برنامه مورد نظر را برای گوشی اندروید یا آی او اس خود دانلود کرده و از طریق آن نسبت به حل مسائل ریاضی مختلف اقدام کرد. برنامه‌های مختلفی برای اندروید وجود دارند که می‌توان از بین آنها به Qanda، Socratic، Cymath، Photomath و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین برنامه های حل مسائل ریاضی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکرتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر