;
coinex

نحوه تبدیل عکس به PDF در گوشی و لپ تاپ [آموزش تصویری]

فرمت پی دی اف یکی از پرکاربردترین روش‌های ذخیره اطلاعات است که می‌توان به راحتی نحوه تبدیل عکس به PDF را آموخت. از آنجایی که این فرمت تقریبا در هر دستگاهی قابل اجراست، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

فرمت پی دی اف در کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند محبوبیت بالایی دارد، علت این امر این است که علاوه بر ایجاد نظم در اطلاعات مختلف نظیر عکس، متن و … حجم آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد و برای انجام بسیاری از کارهای مختلف کمک حال شما خواهد بود.

روش های مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می‌توانید براحتی تصاویر خود را به فایل pdf تبدیل کنید و آنها را مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از کاربران نسبت به این روش‌ها آگاهی ندارند اما نیازی به نگرانی نیست زیرا تکراتو قصد دارد آسان‌ترین روش‌ها برای تبدیل عکس به فایل پی دی اف را به شما آموزش دهد.

اگر شما هم مایل هستید با این روش‌های آسان تبدیل عکس به PDF آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تبدیل عکس به PDF در گوشی و کامپیوتر

نحوه تبدیل عکس به PDF آسان است و به روش‌های مختلفی دارد که از طریق سایت‌ها و نرم افزار و غیره در دستگاه موبایل اندروید، آیفون و همچنین سیستم‌های کامپیوتری، امکان‌پذیر است.

برای تبدیل عکس به پی دی اف (PDF) چندین راه مختلف وجود دارد. می‌توانید از برنامه‌های تبدیل تصویر به پی دی اف استفاده کنید یا اینکه از آسان‌ترین راه یعنی وبسایت‌های آنلاین تبدیل فرمت کمک بگیرید.

در ادامه روش‌های مختلفی برای تبدیل عکس به پی دی اف آمده است. هم اپلیکیشن و برنامه و هم سایت‌هایی آنلاین و حرفه‌ای.

نحوه تبدیل عکس به PDF در لپ تاپ

اگر قصد دارید با استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ عکس مورد نظر خود را به PDF تبدیل کنید، می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید:

Mgosoft Image To PDF Converter

از جمله برنامه‌هایی که می‌توانید از آن به ‌منظور تبدیل عکس به PDF استفاده کنید، نرم‌افزار Mgosoft Image To PDF Converter است که به دلیل کاربری ساده‌ای که دارد، طرفداران آن بسیار زیاد هستند. روش کار با این نرم افزار به صورت زیر است:

نرم افزار را پس از نصب باز کنید. پس از باز کردن صفحه‌ای نشان داده می‌شود که شامل 4 گزینه در قسمت بالایی است. در مرحله اول بر روی گزینه سمت چپ و یا گزینه Add کلیک و عکس‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.

پس از آن، محل ذخیره‌سازی و نام فایل خود را از قسمت پایینی صفحه، مشخص کنید، در نهایت با کلیک بر روی دکمه start converting، فرایند تبدیل، آغاز خواهد شد. نحوه تبدیل عکس به PDF از طریق این برنامه آسان است.

استفاده از نرم افزار فتوشاپ

اگر روی سیستم کامپیوتری خود، برنامه فتوشاپ را نصب کرده‌اید، خیلی راحت می‌توانید با کمک آن عکس‌های خود را به فرمت پی دی اف، تبدیل کنید.

فتوشاپ را باز کرده، گزینه Open را از منوی File انتخاب کرده و عکس مدنظر خود را در محیط فتوشاپ باز کنید. سپس بر روی گزینه Save As از طریق منوی File کلیک کنید.

پنجره‌ای دیگر باز می‌شود که در آن باید نام فایل و همچنین فرمت مدنظر خود را که PDF است وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه Save، کلیک کنید تا فرایند تبدیل عکس به پی دی اف با موفقیت به پایان برسد.

استفاده از ویندوز 10

در ویندوز 10 نیز نحوه تبدیل عکس به PDF بسیار آسان است و شما می‌توانید به راحتی از این روش استفاده کنید. اگر ویندوز سیستم کامپیوتری شما 10 است شما می‌توانید بدون هیچ سایت و یا نرم‌افزاری، عکس‌های مدنظر خود را به فرمت PDF تبدیل کنید.

بدین منظور، ابتدا عکس موردنظر خود را باز کرده و پس از راست کلیک کردن بر روی عکس، گزینه Open و سپس گزینه Print را انتخاب کنید.

پس از آن با انتخاب گزینه Microsoft Print to PDF، باید عمودی و یا افقی بودن صفحه را انتخاب کرده و بر روی دکمه Print در قسمت پایین صفحه، کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، پنجره Save Print Output باز می‌شود.

در این مرحله از تبدیل عکس به پی دی اف، نام فایل و آدرسی را که قصد ذخیره‌سازی پی دی اف خود در آنجا را دارید، انتخاب کنید و در نهایت با کلیک بر روی گزینه  Save، عکس شما به فرمت پی دی اف، تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه SwifDoo PDF

برای تبدیل عکس به پی دی اف در کامپیوتر SwifDoo PDF می‌تواند به شما کمک کند. یک برنامه کامل که از تبدیل فایل‌های PDF به JPG یا BMP و PNG نیز پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این برنامه کافی است پس از نصب آن، فایل PDF را در برنامه بارگذاری کرده و از نوار ابزار Convert در بالای صفحه گزینه PDF to Image را انتخاب کنید.

سپس روی Start کلیک کنید. به همین راحتی کار تبدیل عکس به پی دی اف بدون افت کیفیت انجام خواهد شد و می‌توانید از تصویر نهایی استفاده کنید.

برنامه Soda PDF

Soda PDF یک برنامه مختص فایل‌های PDF است که امکانات فراوانی را برای مدیریت این فایل‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. با این برنامه می‌توانید فایل PDF را به انواع فرمت‌های تصویری از جمله JPG تبدیل کنید.

همچنین امکان ذخیره فایل PDF به‌صورت TXT یا HTML نیز وجود دارد. برای استفاده از این برنامه، پس از نصب آن، فایل PDF را داخل برنامه بارگذاری کنید و از زبانه Export گزینه PDF to Image را انتخاب کنید.

سپس روی Export بزنید تا فایل شما به تصویر تبدیل شود.

برنامه PDFCandy

برنامه PDFCandy از بخش‌های بسیاری برخوردار است که این موارد به شما امکان تبدیل هر فایلی به ورد را می‌دهد. این برنامه درست مثل برنامه‌های بالا قابلیت تبدیل پی دی اف به عکس را دارد و از سایر فرمت‌های تصویری به غیر از JPG نیز پشتیبانی می‌کند.

پس از نصب این برنامه، در زبانه سمت چپ روی Convert from PDF و سپس PDF to JPG کلیک کنید.

سپس فایل را در برنامه بارگذاری کرده و تصویر نهایی را تحویل بگیرید.

تبدیل عکس به پی دی اف در آیفون

اگر می‌خواهید عکس‌های داخل گالری آیفون خود را به پی دی اف تبدیل کنید، باید بگوییم که این کار بدون نصب هیچ برنامه اضافی و به‌ راحتی، امکان‌پذیر است. بدین منظور، عکس موردنظر خود را از طریق اپلیکیشن photos، انتخاب کنید.

پس از آن نیز گزینه share و print را به ترتیب، انتخاب کنید. در نهایت دو انگشت خود را در قسمت print، روی عکس قرار داده و از هم باز کنید تا عکس موردنظر، تبدیل به فرمت پی دی اف شود.

برنامه Photos PDF

یکی از بهترین برنامه‌های پی دی اف کردن عکس برای آیفون، نرم‌افزار Photos PDF است. این برنامه تنها در 3 مرحله، تصاویر شما را به PDF تبدیل می‌کند و با توجه به رابط کاربری ساده‌ای که دارد، استفاده از آن بسیار راحت است.

همچنین امکان اضافه کردن فیلتر و ویرایش تصاویر را نیز به ‌شما می‌دهد. مهم‌تر اینکه قابلیت امضا کردن فایل PDF نیز در این برنامه فراهم است. البته این برنامه، فایل PDF شما را با واترمارک تحویل می‌دهد. برای حذف واترمارک باید نسخه پرو آن را خریداری کنید.

برنامه Image Converter: photos to PDF

برنامه بعدی برای تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی آیفون، Image Converter است. این برنامه امکان تبدیل فرمت بین پی دی اف و JPG و چند فرمت دیگر را دارد و با چند مرحله ساده اجازه ساخت یک فایل پی دی اف از چند تصویر را هم به‌ شما می‌دهد. همچنین یک زبانه جداگانه دارد که در آن می‌توانید تاریخچه مواردی که تبدیل کرده‌اید را ببینید.

این برنامه‌ قدرتمند که رابط کاربری ساده‌ای در اختیار شما قرار اده می‌تواند بسیاری از ابزارهایی که ممکن است در تبدیل و ادیت تصاویر و فایل‌های پی دی اف به آنها نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار دهد.

برنامه Photo & Image Converter

یکی از کامل‌ترین و بهترین برنامه‌های تبدیل عکس به PDF، همین برنامه است. این اپلیکیشن قابلیت تبدیل بیش از 100 فرمت مختلف را دارد و استفاده از آن نیز کاملا رایگان است.

می‌توانید فایل‌ها را به‌صورت آنلاین یا آفلاین تبدیل کنید. همچنین قابلیت تغییر سایز تصاویر، فشرده‌سازی آن‌ها و تبدیل گروهی نیز دارد که در این برنامه قابل دسترسی است. البته تبدیل گروهی تنها در نسخه پولی قابل استفاده است.

برنامه Photo & Image Converter یک نرم افزار تبدیل عکس به pdf قدرتمند است که با پشتیبانی از فرمت‌های رایج در زمینه‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا از تبدیل‌های گروهی نیز استفاده کنید.

از طریق رابط کاربری ساده این برنامه می‌توانید به گزینه و تنظیمات بسیاری دسترسی داشته باشید. همانطور که گفته شد این برنامه در نسخه رایگان از 100 فرمت پشتیبانی می‌کند که در نسخه پرمیوم می‌توانید به ابزارهای مفید دیگری نیز دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

تبدیل عکس به پی دی اف در اندروید

نرم‌افزارهای مختلفی برای تبدیل عکس به پی دی اف با استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد. تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌ها که می‌توان از آنها استفاده کرد، در ادامه آمده‌اند.

برنامه JPG to PDF Converter

نحوه تبدیل عکس به PDF

نحوه تبدیل عکس به pdf با استفاده از اپلیکیشن JPG to PDF Converter بسیار آسان است. تنها کافی است پس از بازکردن برنامه، عکس‌های مدنظر خود را انتخاب کرده و در نهایت، روی گزینه تبدیل به پی دی اف، کلیک کنید. این اپلیکیشن برای آیفون نیز موجود است.

برنامه CamScanner

از دیگر روش‌های تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی اندرویدی، استفاده از اپلیکیشن CamScanner است. با استفاده از این روش، همچنین می‌توانید رنگ تصاویر، میزان شفافیت و … را تغییر دهید تا عکس‌های نهایی با کیفیت قابل قبولی در دسترس باشند و در نهایت آن‌ها را به فرمت پی دی اف، تبدیل کنید.

نحوه تبدیل عکس به PDF

برنامه Image to PDF – PDF converter

برنامه تبدیل عکس به پی دی اف Image to PDF، یک گزینه کاربردی و رایگان دیگر برای کاربران اندروید به‌ حساب می‌آید. این برنامه می‌تواند تصاویر شما را با سرعت قابل توجهی به PDF تبدیل کند. همچنین امکان گذاشتن رمزعبور روی فایل PDF را نیز دارد. علاوه بر این، اجازه ویرایش و یا ترکیب تصاویر و فایل‌های پی دی اف را نیز به‌ شما می‌دهد.

برنامه Photo to PDF Converter – PDFO

نحوه تبدیل عکس به PDF

شاید محبوب‌ترین برنامه تبدیل عکس به پی دی اف در گوگل‌پلی همین برنامه باشد. یک برنامه ساده و بدون حرف و حدیث که به‌ صورت رایگان و بدون اضافه کردن واترمارک، تصاویر شما را به PDF تبدیل می‌کند. برنامه هیچ محدودیتی برای تعداد تصاویر ندارد و به‌ سرعت تصاویر شما را به فایل‌های PDF تبدیل خواهد کرد.

بررسی سایت‌های موجود برای تبدیل عکس به پی دی اف

برای تبدیل عکس به پی دی‌ اف به صورت آنلاین می‌توانید از وبسایت‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت می‌کنند استفاده کنید. این روش تبدیل تصویر یا تصاویر به فایل پی دی اف PDF بدون نرم افزار می‌تواند پروسه‌ای بسیار آسان باشد.

تنها کافی است عکس‌هایی را که می‌خواهید به PDF تبدیل کنید را در وبسایت بارگذاری کرده و از عکس فایلی PDF تهیه کنید.

سایت Jpg2pdf

سایت PDF jpg2pdf را باز کرده و با استفاده از گزینه Upload Files یا با کشیدن و رها کردن در محیط سایت، عکس‌های مورد نظر خود را در سایت بارگذاری کنید. ممکن است برای باز کردن سایت نیاز به استفاده از وی پی ان داشته باشید.

وقتی فایل‌ها در سایت بارگذاری شدند، روی گزینه COMBINED کلیک کرده و فایل نهایی را دانلود کنید. پس از دانلود نام فایل را تغییر دهید؛ چراکه به صورت پیش‌فرض jpg2pdf.pdf نام‌گذاری خواهد شد.

نحوه تبدیل عکس به PDF

بیشتر بخوانید:

سایت HiPDF

وارد سایت HiPDF شوید و تصاویر خود را آپلود کنید و در کمترین زمان، آن‌ها را به صورت پی دی اف دریافت کنید. نکته مهم درباره این سایت این است که تصاویر شما با بالاترین کیفیت تبدیل به فایل PDF می‌شوند. HiPDF ابزاری مفید است و در همه سیستم عامل‌ها اجرا می‌شود.

سایت SmallPDF

این سایت تمام تصاویر شما را به فایل PDF تبدیل می‌کند، حتی عکس‌هایی که در Dropbox یا Google Drive ذخیره شده باشند. کاربر می‌تواند تصاویر را در سایت آپلود کند و آن‌ها را به صورت دلخواه بچیند.

سایت iLovePDF

این وبسایت نیز مانند موارد بالا یک سایت تبدیل عکس به پی دی اف رایگان است که با آن می‌تواند فایل‌های خود را ظرف چند ثانیه به تصویر تبدیل کنید. مانند وبسایت‌های بالا، در اینجا هم می‌توانید تصاویر را از حساب گوگل درایو یا دراپ‌باکس خود آپلود و به صورت PDF دریافت کنید.

نحوه تبدیل عکس به PDF

 

جمع‌بندی

در این مطلب که آموزش تبدیل تصویر به پی دی اف بود، در مورد روش‌ها و نحوه تبدیل عکس به PDF صحبت کردیم. روش‌هایی ساده برای تبدیل عکس به PDF وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای این منظور هم برنامه‌ و اپلیکیشن‌ موجود است و هم می‌توان به صورت آنلاین اقدام کرد؛ سایت‌هایی وجود دارند که نحوه تبدیل عکس به PDF از طریق آنها امکان‌پذیر است که این برنامه‌ها و سایت‌های قابل استفاده در این مطلب بررسی شدند.

سوالات متداول

بهترین سایت‌های آنلاین برای تبدیل عکس به PDF کدام‌ها هستند؟

برای اینکه عکس را به پی دی اف تبدیل کنیم راه‌های مختلفی وجود دارد. هم از طریق گوشی و هم کامپیوتر این کار قابل انجام است. اما از جمله راه‌های آسان برای این منظور استفاده از سایت‌هایی است که به صورت آنلاین این خدمات را ارائه می‌دهند. از جمله بهترین سایت‌های آنلاین برای تبدیل عکس به PDF می‌توان به سایت iLovePDF، SmallPDF، HiPDF، Jpg2pdf و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نحوه تبدیل عکس به PDF چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر