;
coinex

تهدید بمب گذاری در پرواز ماهان ؛ جلوگیری از ورود هواپیمای ایرانی به دهلی نو!

برخی از رسانه‌های هندی خبر از درخواست فرود اضطراری یک هواپیمای ایرانی به خاطر تهدید بمب‌گذاری را منتشر کرده‌اند. اما ماجرای تهدید بمب گذاری در پرواز ماهان چیست؟

به گزارش مهر، دو رسانه هندی ان دی تی وی و ای ان آی نیوز به نقل از مقامات هواپیمایی کشور هند اعلام کرده‌اند که ساعاتی پیش یک پرواز متعلق به خطوط هوایی ماهان وارد آسمان هند شده و به علت آنچه تهدید به بمب‌گذاری عنوان کرده خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو بوده است.

بیشتر بخوانید: توقف تولید سمند برای همیشه ؛ نخستین خودرو ملی به پایان راه رسید!

تهدید بمب گذاری در پرواز ماهان

بنابر گزارش این رسانه‌ها، پلیس دهلی ساعت 9:20 امروز پیامی مبنی بر تهدید به بمب‌گذاری از هواپیمای خطوط هوایی ماهان ایران دریافت کرده و خلبان خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو بوده است. مقامات هندی البته به علت مشکلات فنی از فرود این هواپیما جلوگیری کرده‌اند.

به نوشته ان دی تی وی، آن‌طور که وب‌سایت ردیابی پروازهای flightradar24 نشان می‌دهد، این هواپیما که از تهران حرکت کرده بود به مقصد گوانگژو در حرکت بوده است.

تهدید بمب گذاری در پرواز ماهان ؛ جلوگیری از ورود هواپیمای ایرانی به دهلی نو!

برخی منابع به ای ان آی نیوز گفته‌اند مقامات کنترل ترافیک هوایی هند بعد از دریافت اطلاعات، هواپیمای ایرانی را به فرود در فرودگاه جیپور هدایت کرده‌اند، اما خلبانان این هواپیما از تغییر مسیر به این فرودگاه خودداری کرده‌اند و سپس جنگند‌ه‌های هندی برای اسکورت و رهگیری این هواپیما پرواز کردند.

آنطور که رسانه‌ها نوشته‌اند ماهیت تهدید به بمب‌گذاری در هواپیمای ایرانی در حال حاضر مشخص نیست اما هواپیما پس از اینکه موفق نشده در فرودگاه‌های دهلی نو و جیپور فرود بیاید آسمان هند را ترک کرده و به سمت چین در حرکت است.

به نوشته ای‌ان‌آی‌نیوز، داده‌های وب‌سایت «فلایت‌رادار ۲۴» نشان می‌دهد این هواپیما قبل از اینکه با اسکورت جنگنده‌های نیروی هوایی هند، آسمان این کشور را ترک کند به مدت کوتاهی ارتفاع پروازش در آسمان دهلی‌نو و جیپور پایین آمده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تهدید بمب گذاری در پرواز ماهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر