;
coinex

گزارش فوربز : تعداد میلیاردرهای ارزهای دیجیتال کاهش یافته است!

فوربز جدیدترین فهرست 400 ثروتمند برتر دنیا را منتشر کرد. در این فهرست تعداد میلیاردرهای ارزهای دیجیتال از 7 نفر در سال 2021 به 4 نفر در سال جاری رسیده است.

چندین نفر از ثروتمندترین بنیان‌گذاران کریپتوکارنسی میلیاردها دلار از سرمایه خود را در بازار نزولی 2022 از دست داده‌اند. تعداد میلیاردهای ارزهای دیجیتال در فهرست ثروتمندان فوربز از 7 نفر در سال 2021 به 4 نفر در سال جاری کاهش یافته است. مجموع ثروت سرمایه‌داران معروف بازار کریتوکارنسی نیز از 55.1 میلیارد دلار به 27.3 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

کاهش تعداد میلیاردرهای ارزهای دیجیتال

میلیاردرهای ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک نژاد کمیاب هستند. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم، در ماه می فاش کرد که دیگر یک میلیارد نیست. تعداد زیادی از ثروتمندان بازار ارزهای دیجیتال به دلیل بازار نزولی سال 2022 یا همان زمستان کریپتویی سرمایه خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش فوربز، تعداد میلیاردرهای رمزنگاری در فهرست 400 ثروتمند برتر دنیا تقریباً نصف شده است. پس از فروپاشی بلاک چین Terra در ماه می، ذخایر ارزهای دیجیتال شدیداً تحت تأثیر قرار گرفت. بیت کوین (BTC) از ماه نوامبر 2021 تا کنون بیش از 70 درصد ریزش را تجربه کرده است. در آن زمان قیمت بزرگترین رمزارز بازار حدود 69 هزار دلار بود.

تمامی ارزهای دیجیتال مهم بازار نیز همانند بیت کوین سقوط قیمتی را تجربه کردند. اتریوم (ETH)، دومین دارایی دیجیتال بزرگ بازار، 75 درصد با بالاترین سطح قیمتی خود فاصله دارد. سولانا (SOL)، کاردانو (ADA) و بایننس کوین (BNB) نیز همگی در ناحیه قرمز هستند. در زمان نگارش این مقاله ارزش کل دارایی‌های کریپتوکارنسی از 3 تریلیون دلار در ماه نوامبر به 967 میلیارد دلار رسیده است.

علت سقوط بازار کریپتوکارنسی ترکیبی از شرایط سخت اقتصاد کلان، تنش‌های ژئوپلیتیکی و تصمیمات بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. شاخص ترس و طمع بیت کوین (Fear And Greed Index)، در حال حاضر “ترس شدید” را نشان می‌دهد. این شاخص سطوح حرکتی بازار کریپتوکارنسی‌ را بررسی می‌کند.

در ماه ژوئن، قیمت بزرگترین رمزارز بازار به کمتر از 18 هزار دلار رسید. ریزش شدید بازار باعث کاهش سرمایه چشمگیر میلیاردرهای ارزهای دیجیتال شد.

ثروتمندترین میلیاردر ارزهای دیجیتال کیست؟

بر اساس گزارش فوربز (Forbes)، سام بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) با دارایی خالص 17.2 میلیارد دلاری همچنان ثروتمند فرد حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. او در فهرست فوربز 400 در رتبه 41ام قرار دارد.

گزارش فوربز : تعداد میلیاردرهای ارزهای دیجیتال کاهش یافته است!
سام بنکمن فرید

این بیزینس من 30 ساله در سال جاری اقدامات بزرگی انجام داده است. وی در ماه آپریل 16 میلیون دلار به super PACها کمک کرد. بنکمن همچنین قصد دارد در طول انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده آمریکا از دموکرات‌ها حمایت کند. وی سرمایه‌ای معادل 100 میلیون تا 1 میلیارد دلار را به کمپین‌های تبلیغاتی دموکرات‌ها اهدا خواهد کرد.

Bankman-Fried در سال‌های گذشته به یکی از مطرح‌ترین میلیاردرهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. او در ماه ژوئن حدود 400 میلیون دلار از طریق FTX به BlockFi وام داد. وی همچنین از طریق یکی از شرکت‌های خود به نام Alameda Research وامی 500 میلیون دلاری به Voyager Digital ورشکسته اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی خرید شت کوین

درگیری حقوقی ریپل و SEC

کریس لارسن (Chris Larsen)، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس شرکت پرداخت‌های رمزنگاری Ripple Labs، در طول زمستان کریپتویی شاهد کاهش ثروت خود از 6 میلیارد دلار به 2.8 میلیارد دلار بود. ارزش خالص دارایی‌های این مرد 62 ساله پس از سقوط 75 درصدی توکن بومی XRP (ریپل) از سال گذشته کاهش یافته است.

ریپل مدت‌هاست که درگیر نبرد حقوقی طولانی مدت خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا شده است. قیمت ریپل طی دو هفته گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته و به 0.4595 دلار رسیده است.

لارسن در فهرست ثروتمندان فوربس در رتبه 380 باقی ماند. این مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار معروف از اظهار نظر عمومی در مورد شکایت SEC از ریپل خودداری کرده است.

با ثروتمندان بازار رمزارزها آشنا شوید

یکی دیگر از معروف‌ترین میلیاردرهای ارزهای دیجیتال گری وانگ (Gary Wang) به شمار می‌رود. وی بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی Alameda و FTX است. ارزش خالص دارایی‌های این مهندس 29 ساله 4.6 میلیارد دلار تخمین زده شده است. وانگ در فهرست 400 ثروتمند برتر فوربز در رتبه 227 قرار دارد. وانگ مالکیت 16 درصد از سهام FTX را در اختیار دارد. وی در حال حاضر مدیر ارشد فناوری FTX است.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) 39 ساله و فرد ارسام (Fred Ehrsam) بنیان‌گذار Coinbase Global از دیگر میلیاردهای ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. آن‌ها در ابتدا 15 میلیارد دلار سرمایه‌ داشتند اما پس از سقوط بازار سرمایه‌شان به 2.7 میلیارد دلار و سپس 1.1 میلیارد دلار رسید. سهام شرکت کوین بیس گلوبال از زمان عرضه اولیه عمومی در آپریل سال گذشته 80 درصد سقوط کرده است.

آرمسترانگ در حال حاضر رتبه 388ام فهرست ثروتمندترین افراد فوربز را در اختیار دارد. سال گذشته ارزش دارایی‌های آرمسترانگ 11.5 میلیارد دلار بود. اهرسام نیز که در سال 2017 کوین بیس را ترک کرد، پس از کاهش شدید ارزش دارایی‌های خود از لیست ثروتمندان فوربز خارج شد.

تعدیل نیروی صرافی‌های کریپتو

بازار نزولی به کوین بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایالات متحده آسیب وارد کرده است.حجم معاملات سه ماهه سوم 2021 کوین بیس در مقایسه با سه ماهه بعدی تقریباً به نصف رسیده است. صرافی‌های ارزهای دیجیتال عمده درآمد خود را از طریق کارمزد معاملات به دست می‌آورند.

کوین بیس در ماه ژوئن حدود 18 درصد از کارمندان خود را به دلیل احتمال رکود اقتصادی اخراج کرد. آرمسترانگ در این راستا اشاره کرد:

هزینه‌های کارکنان کوین بیس برای مدیریت موثر این بازار نامطمئن بسیار زیاد است. اقداماتی که امروز انجام می‌دهیم به ما این امکان را می‌دهد که با اطمینان بیشتری این دوره را مدیریت کنیم، حتی اگر به شدت طولانی شود.

از دیگر میلیاردرهای ارزهای دیجیتال که شاهد سقوط ارزش دارایی‌های خود بودند می‌توان به کامریون و تایلر وینکلووس (Winklevoss) اشاره کرد. دارایی‌ این دو فرد از 4.3 میلیارد دلار به 2.2 میلیارد دلار رسیده است. این دوقلوهای 40 ساله بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال Gemini هستند. بنیان‌گذاران Gemini هر دو از لیست ثروتمندان فوربز خارج شده‌اند. جمینی در ماه ژوئن اعلام کرد که به دلیل شرایط نامناسب بازار حدود 10 درصد از کارمندان خود را اخراج می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین کیف پول های نرم افزاری 2022

خوشبینی میلیاردرها به آینده بازار رمزارزها

در حال حاضر چندین سرمایه‌دار ارزهای دیجیتال میلیارد وجود دارند که در لیست ثروتمندان فوربز قرار نگرفته‌اند. از جمله این میلیاردرها می‌توان به چانگ پنگ ژائو (CZ) از بایننس، مایک نووگراتز (Mike Novogratz) از گروه سرمایه‌گذاری فورترس (Fortress) اشاره کرد. این افراد نیز در جریان زمستان کریپتویی، میلیاردها دلار از سرمایه‌ خود را از دست دادند.

علی‌رغم ریزش شدید ارزهای دیجیتال، زمستان کریپتویی یک موقعیت نادر نیست؛ به همین دلیل بسیاری از متعصبان کریپتو مدعی هستند که تمامی رویدادها موقتی بوده و اوضاع در‌ آینده بهتر خواهد شد. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم در گذشته اعلام کرده بود که از قیمت پایین ارزهای دیجیتال استقبال می‌کند. وی در ماه فوریه به بلومبرگ نیوز (Bloomberg News) گفت:

افرادی که عمیقاً به ارزهای دیجیتال و به ویژه ساخت و ساز آن علاقه دارند، از بازارهای نزولی استقبال می‌کنند.

فرد ارسام (Fred Ehrsam)، بنیان‌گذار و عضو هیئت مدیره Coinbase در توییتی نوشت: “یک چیز که اکثر مردم به طور کامل درک نمی‌کنند این است که برای تبدیل یک فناوری جدید به اکوسیستمی پر جنب و جوش در سطح زیرساختی سال‌ها زمان لازم است.” دوقلوهای Winklevoss نیز سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی در بازار ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند. کمرون وینکلووس در ماه می در توییتر خود نوشت: “همه چیز داشتن دیدگاه بلندمدت و هولد در بازار است”.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش تعداد میلیاردرهای ارزهای دیجیتال در سال جاری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر