;
coinex

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

whatsminer یکی از بهترین برندهای تولیدکننده ماینر در دنیا است. در این مطلب به ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC می‌پردازیم.

برند whatsminer یکی از بهترین برندهای تولیدکننده ماینر در جهان است. به طور کلی ماینرهای با این برند، نسبت به دیگر برندها خرابی کمتر و طول عمر بیشتری دارند. با توجه به افزایش سختی شبکه در سال گذشته و کاهش قیمت بیتکوین، دستگاههای تراهش بالای این برند مورد توجه قرار گرفته که یکی از آنها M32 است. سری M32 مدلهای مختلف 62، 64، 66، 68 و 70 تراهش دارد که آموزشهای این مقاله شامل حال تمامی مدلها می شود، فقط در نهایت باید بدانید که تراهش نهایی دستگاه شما در استخر و تراهشی که روی دستگاه به عنوان حداکثر تراهش دستگاه نوشته شده است، باید همخوانی داشته باشند.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

بعد از اتصال برق و اینترنت به ماینر، باید آی پی دستگاه را پیدا کنیم. این کار از 2 طریق قابل انجام است. یک راه استفاده از نرم افزارهایی است که آی پی های داخل LAN یا شبکه محلی شما را پیدا می کند. در این روش گوشی شما به مودمی که ماینرتان هم به همان مودم وصل است، متصل می شود و آی پی ماینر را به شما نشان می دهد. معمولا این نرم افزارها مشحصات کلی از دستگاهی که آی پی اش را پیدا کرده اند به شما می دهند که نشان می دهد کدام دستگاه، ماینر است.

راه دوم اما پیشنهاد شرکت whatsminer است و به خصوص در مواقعی که تعداد ماینرها زیاد است، به کار می آید. در این روش باید whatsminerTool را نصب کنید. بعد از زدن کلید IPMonitor روی گزینه start کلیک کنید. در فارمهای بزرگ این نرم افزار به شما امکان می دهد تا شماره اتاق و ردیف و رکی که ماینر در آن قرار دارد را وارد کنید تا بعدا دچار اشتباه نشوید. سپس دکمه IPFound را فشار دهید. در نظر داشته باشید که این دکمه باید بعد از اینکه LED پورت لن چشمک سبز می زند فشار داده شود. بعد از 3 ثانیه IP دستگاه در نرم افزار نمایش داده می شود.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

حالا آی پی ماینر را در مرورگر وارد کنید. نام کاربری و کلمه عبور admin است. وارد پنل کاربری ماینر که شدید از قسمت configuration وارد قسمت CGminerConfiguration می شوید. در این قسمت تنظیمات مربوط به استخر را باید وارد کنید.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

بعد از ثبت نام در استخر ViaBTC و فعال سازی کد دو مرحله ای گوگل، یک نام کاربری در این استخر می سازید. نکته مهم این است که شما با یک بار ثبت نام در این استخر می توانید چند اکانت بسازید، این امر خصوصا برای کسانی که تعداد ماینر بالایی دارند و نیاز به مدیریت جداگانه کارکرد و سودآوری این ماینرها دارند بسیار کاربردی است. ماینر شما از طریق این نام کاربری به استخر متصل می شود. استخر 3 آدرس به شما پیشنهاد می دهد که این آدرسها را باید در 3 قسمت pool1 و pool2 و pool3  وارد کنید. شما می توانید بعد از وارد کردن نام کاربری، یک نقطه بگذارید و بدون فاصله، نامی را که میخواهید ماینر شما در استخر با آن نام شناخته شود را وارد کنید. این عبارت را باید در قسمت poolWorker1 و poolWorker2 و poolWorker3 وارد کنید.

بعد از ذخیره این تنظیمات، برای اینکه این تغییرات در ماینر شما اعمال شود باید CGMiner رستارت شود. CGMiner درواقع برنامه ای است که وظیفه راه اندازی ماینر شما را بر عهده دارد.

در برخی دیگر از برندها بعد از اعمال تغییرات در تنظیمات استخر و وورکر، تغییرات بلافاصله اعمال می شود اما در دستگاههای whatsminer این کار باید به صورت دستی انجام شود. برای این کار از قسمت status گزینه CGMinerStatus را انتخاب می کنید.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

سپس RestartCGMiner را کلیک می کنید.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

البته برای اعمال تنظیمات جدید، یک راه دیگر هم وجود دارد و آن اینکه از قسمت System گزینه Reboot را بزنید تا کنترل برد به صورت کامل از اول راه اندازی شود.

تنظیمات دستگاه شما به صورت پیش فرض روی آی پی داینامیک است. این پیش فرض به شما کمک می کند تا ماینرتان به هر مودم با هر تنظیماتی که متصل شد بتواند به راحتی آی پی بگیرد و شما برای اولین بار به راحتی وارد پنل مدیریت دستگاه شوید. بعد از هر بار خاموش روشن شدن دستگاه یا رستارت شدن کنترل برد، ممکن است مودم به ماینر شما آی پی جدید بدهد و شما برای ورود به پنل دستگاه مجبور باشید مجددا مراحل قبلی را طی کنید.

راه حل ساده ای که وجود دارد، تنظیم آی پی ثابت است. در این روش شما یک آی پی را برای دستگاه ست می کنید و همیشه دستگاه با همان آی پی در دسترس است مگر اینکه تنظیمات را مجددا ریست کنید. برای این کار از قسمت configuration گزینه Interface را انتخاب می کنید. سپس گزینه Edit را کلیک می کنید. گزینه protocol  را روی staticIP قرار داده و دکمه switchProtocol را کلیک می کنید. در این قسمت گزینه های مربوط را پر میکنید، در نظر داشته باشید که پر کردن هر فیلد کاملا به تنظیمات مودم شما بستگی دارد ولی در بسیاری از موارد اعداد داخل تصویر به شما کمک می کند.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

در صورتی که این تنظیمات به صورت غیر صحیح وارد شود ممکن است دسترسی شما به پنل ماینر از دست برود، اما جای نگرانی نیست، باید ماینر را ریست کنید تا به تنظیمات اولیه بازگردد. برای این کار هم کافی است دکمه Reset ماینر را با یک سوزن باریک، به مدت 5 ثانیه فشار دهید.

اگر این مراحل را طی کرده باشید، وقتی وارد MinerStatus می شوید جزییات کارکرد  و وضعیت عمومی دستگاه قابل رصد است.

ماینر M32 و نحوه اتصال آن به استخر ViaBTC

این پنل مربوط به یک M32 با قدرت 68 تراهش است. در ردیف اول، متوسط تراهش این دستگاه را مشاهده می کنیم که 68720 گیگا هش را نشان می دهد، که همان 68.7 تراهش است. مقدار ریجکتی که عمدتا به خاطر اشکال در شبکه رخ می دهد باید نسبت به عدد Accepted کمتر از 1 در صد باشد. دور فن ورودی و خروجی اعداد بعدی هستند که تا زیر 6500 دور کاملا طبیعی است و بسته به تغییرات دما، دور فن هم به دستور کنترل برد تغییر می کند. ولتاژ، توان مصرفی دستگاه در همان لحظه و مود پاور دستگاه موارد مهم بعدی است که در دسترس قرار می گیرد. دقت کنید که در این تصویر، ولتاژ 1230 ولت نیست، منظور تک فاز 230 ولت است. پاور مود هم اگر دقت کرده باشید در صفحه ای که تنظیمات مربوط به استخر را تغییر دادیم، تب کناری مربوط به پاور بود که در آنجا می توانید با کاهش فرکانس، مصرف و تراهش دستگاه را کاهش دهید که البته در ماههای گرم سال گاهی لازم می شود.

در جدول بعدی مشخصات هر هشبرد را به صورت جداگانه و در ردیف آخر جمع همه را یکجا مشاهده می کنید. فرکانس هشبردها باید نزدیک به هم باشد و متوسط میزان هش را در بازه های 5 ثانیه و 1 دقیقه و 5 دقیقه و 15 دقیقه مشاهده می کنید.

در جدول سوم وضعیت کلی هر هشبرد و تعداد چیپ های فعال هر کدام و مهمتر از همه، دمای هر هشبرد را مشاهده می کنیم. تا دمای 85 درجه برای این سری کاملا طبیعی است. در صورتی که دمای هشبردها بالا برود دور فن ها هم افزایش پیدا میکند تا منجر به کاهش دما شود. در صورتی که دور فنها بالای 6100 دور باشد و دما هم از 85 درجه بیشتر باشد، کنترل برد به صورت اتوماتیک فرکانس را کاهش می دهد. پیشنهاد شرکت تولید کننده این سری، این است که دمای هوای ورودی به ماینر، از 40 درجه سانتیگراد کمتر باشد.

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید. برای اطلاع از آخرین اخبار و آموزش‌های ماینینگ حتما صفحات رسمی استخر را در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام وقت بخیر در صورتی که دما 58-60 باشد ولی دور فن تقریبا 6500 باشد
    مشکل از چیست؟

    پاسخ