;
coinex

هدف از تقویت محدودیت‌های اینترنتی در چین چیست؟

تقویت محدودیت‌های اینترنتی در چین با نزدیک شدن به زمان انتخاب ریاست جمهوری این کشور آغاز شده است. دلایل این محدودیت‌ها را در تکراتو بخوانید.

بر اساس گزارش‌های جدید، کشور چین ارتقای فایروال و سانسور را با هدف کنترل و سانسور افزایش داده است. سازمان Great Firewall Report یا (GFW)، تلاش کشور چین را برای محدودسازی و سانسور اینترنت زیر نظر گرفته است.

بر اساس گزارش جدید این سازمان، فایروال بزرگ این کشور به تازگی در جهت تقویت محدودیت‌های اینترنتی در چین ابزار ارتباطات شبکه رمزنگاری TLS را که برای دور زدن این محدودیت‌ها استفاده شده مورد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید:‌ رتبه ایران در فیلترینگ مشخص شد؛ کشوری بالاتر از ایران وجود دارد؟

پشت پرده‌ی تقویت محدودیت‌های اینترنتی در چین

در گزارشی که به تازگی توسط  سازمان Great Firewall Report  منتشر شد، این گروه اعلام کرد که از تاریخ 3 اکتبر، بیش از 100 کاربر گزارش دادند که فایروال کشور چین شروع به مسدودسازی یکی از سرورهای آن‌ها با استفاده از TLS کرده است. پروتکل‌های مبتنی بر TLS که شامل Xray ،TLS Websocket ،VLESS و Grpc می‌شود به تازگی مسدود شده‌اند.

تقویت محدودیت‌های اینترنتی در چین 

این سازمان همچنین اعلام کرد که فیلترینگ‌ها با استفاده از پورت‌های خاصی که سرویس در آن کار می‌کند، صورت گرفته و زمانی که کاربر پورت بلاک شده را با پورت دیگری نعویض می‌کند، فایروال چین شزوع به مسدودسازی تمام آدرس IP می‌نماید.

ما می‌دانیم که مدیریت چندین سایت تنها با استفاده از یک IP ممکن است، در نتیجه برای انتخاب دقیق سایت SNI مورد نیاز است.

از آن‌جایی که یک سرور می‌تواند چندین سایت را با استفاده از تنها یک مدیریت کند در اینجا برای انتخاب دقیق سایت مورد نیاز است. روش کار SNI نیز اینگونه است که معمولاً پیش از ایجاد رمزنگاری بین مرورگر و سرور ارسال می‌گردد. در نتیجه بخاطر همین آسانی، رصد و استفاده از آن برای فیلترینگ و شناسایی اتصالات شبکه نیز کار دشواری نخواهد بود.

افزایش محدودسازی در آستانه انتخابات حزب کمونیست

به نظر می‌رسد که فیلترینگ دامنه‌های مرتبط با ابزار مسدود شده در فایروال به صورت خودکار و داینامیک صورت می‌گیرد. طبق گزارش سازمان گزارش دهنده، بر اساس جمع‌آوری اطلاعات در این خصوص به نظر می‌رسد بلاک کردن بر اساس فناوری اثرانگشت‌گذاری یا همان TLS صورت می‌گیرد و fingerprints یک تکنولوژی است که امروزه کاربردهای گسترده‌ای دارد و برای تشخیص دقیق نرم‌افزارها یا پروتکل کامپیوتری انجام می‌شود.

البته هنوز ابزارهایی در این بخش کار می‌کنند و تا کنون فایروال بزرگ چین نتوانسته است که آن‌ها بلاک کند. همراه با آغاز هفته‌ی جاری، تحلیلی از این گروه مبنی بر بلاک کردن دامنه اصلی گوگل و زیردامنه‌های آن منتشر شد. از جایی که کشور چین در سال 2010 شروع به فیلترینگ گوگل کرده، نهاد دیگری که این محدودیت‌ها را رصد می‌کند اعلام کرد که در حال حاضر دسترسی به گوگل و سرویس‌های آنلاین به طور کل در چین محدود شده است.

هدف چین از ارتقای فایروال و افزایش محدودیت‌ها، کاملا مشخص است. بیستمین کنگره حزب کمونیست چین در هفته آینده شروع می‌شود. در این کنگره، شی جین پینگ برای سومین دوره پنج ساله به عنوان رئیس جمهور چین انتخاب خواهد شد. این انتخاب بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تقویت محدودیت‌های اینترنتی در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر