;
coinex

کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022 است

گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر جهان در بین کاربران اینترنت است. اما باید بدانید که مرورگر کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022 شناخته شده است.

آمارها نشان می‌دهند که گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022 است. مرورگر کروم از اوایل سال 2022 بیش از 303 آسیب‌پذری امنیتی داشته است که البته با توجه به تعداد بالای کاربران این مرورگر می‌توان این مسئله را طبیعی جلوه داد.

بیشتر بخوانید:‌ آموزش نصب آفلاین افزونه های کروم به صورت دستی

کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022

مرورگرها جز پراستفاده‌ترین برنامه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها به شمار می‌روند. اما هر ساله این مرورگرها از جنبه‌های مختلف مورد برررسی قرار می‌گیرند. یکی از شاخص‌ترین بررسی‌های مرورگرهای اینترنت، مربوط به میزان آسیب‌پذیری و امنیت آنهاست.

طبق جدیدترین آمار شرکت Atlas، مرورگر کروم به عنوان آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022 شده است. گوگل کروم میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این مرورگر متعلق به شرکت «گوگل» است. طبق این آمار، برای مرورگر کروم 303 آسیب‌پذیری ثبت شده است که البته باید بدانید کروم تنها مرورگر دارای حفره امنیتی در ماه اکتبر بوده است.

کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022

در رتبه دوم این لیست، مرورگر فایرفاکس با 117 آسیب‌پذیری قرار دارد. در جایگاه سوم نیز مرورگر اختصاصی شرکت مایکروسافت به نام مایکروسافت اج با 103 آسیب‌پذیری امنیتی قرار دارد. در رتبه بعدی نیز مرورگر سافاری ساخت شرکت اپل با 26 آسیب‌پذیری امنیتی قرار دارد.

اما نکته جالب این است که مرورگر اپرا در سال 2022 با هیچ‌گونه آسیب‌پذیری امنیتی مواجه نشده است که البته این موضوع را می‌توان به تعداد کم کاربران این مرورگر نسبت داد. آماری دیگر نشان می‌دهد که مرورگر کروم در مجموع از سال 2008 تا الان، بیش از 3159 آسیب‌پذیری امنیتی داشته است که با این آمار باز هم این مرورگر از لحاظ تعداد آسیب‌پذیری مرورگرها در رتبه اول قرار دارد.

مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و سافاری همه سن بیشتری نسبت به کروم دارند اما در تعداد آسیب‌پذیری به گرد پای کروم نمی‌رسند. در مجموع مروگر فایرفاکس تعداد 2361، اپرا 344 و سافاری 1139 آسیب‌پذیری امنیتی داشته‌اند. مرورگر مایکروسافت اج هم که نسبت به رقبای دیگر عمر خیلی کمتری دارد از زمان معرفی آن در سال 2015 تاکنون، 806 حفره امنیتی داشته است.

کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022

مهم‌ترین راه در امان ماندن از آسیب‌پذیری‌های امنیتی مرورگرها، به روز کردن آنهاست. هرچند وقت یکبار شرکت‌های پشتیبان مرورگرها برای به حداقل رساندن و همچنین افزودن ویژگی‌‌های جدید به مرورگرهای خود، اقدام به به‌روزرسانی‌ آنها می‌کنند.

معمولاً عمل به‌روزرسانی به طور مرتب و در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت منتشر می‌شوند. اما حالا که کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022 لقب گرفته است، شرکت گوگل باید این آسیب‌پذیری‌ها را به حداقل برساند تا بتواند کاربران خود را حفط کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آسیب‌پذیرترین مرورگر جهان در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر