;
coinex

باریک‌ترین آیپد اپل با فناوری OLED هیبریدی در راه است!

روز به روز نوآوری‌های جالبی از شرکت‌های ناب دنیا در حال معرفی شدن است که سهم اپل از این نوآوری‌ها بیشتر از بقیه‌ به نظر می‌رسد. حالا خبر رسیده که باریک‌ترین آیپد اپل در راه است.

باریک‌ترین آیپد اپل تا سال 2024 از راه خواهد رسید. این وعده گران‌قیمت‌ترین و بهترین شرکت دنیا یعنی اپل است. ظاهراً اپل قصد دارد از باریک‌ترین آیپد خود که از فناوری OLED هیبریدی بهره می‌برد، تا سال 2024 رونمایی کند. اپل برای تولید این دستگاه باید با شرکت تایوانی SMT برای توسعه ظرفیت تولید خود همکاری کند.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت‌های 2022

باریک‌ترین آیپد اپل

طبق اخبار به دست رسیده، ظاهراً اپل قصد دارد از باریک‌ترین آیپد خود که به فناوری OLED هیبریدی مجهز می‌شود رونمایی کند. از مشخصه‌های بارز این دستگاه می‌توان به، عمر باتری طولانی‌تر و هزینه تولید کمتر اشاره کرد. باریک‌ترین آیپد اپل احتمالاً تا سال 2024 با فناوری ذکر شده از راه خواهد رسید.

فناوری OLED هیبریدی با استفاده از شیشه‌های محکم ساخته شده و در آن از یک پنل OLED استفاده شده است. این نوع فناوری امکان تولید دستگاه‌هایی با قطر بسیار نازک را فراهم می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این پنل‌ها مقرون‌به صرفه بودن آنها‌ست. زیرا در این فناوری نیازی به استفاده از لایه نور پس‌زمینه نیست که این مهم، هزینه تولید این پنل‌های صفحه نمایش را به شدت کاهش می‌دهد.

باریک‌ترین آیپد اپل

اولین‌بار رسانه کره‌ای The Elec در ماه ‌گوست به گزارشی از پنل‌های OLED هیبریدی اشاره داشته است. حالا اپل قصد دارد تا سال 2024 از این پنل‌ها با جای پنل‌های منعطف آیفون در صفحه نمایش آیپد‌های خود استفاده کند. زیرا اپل معتقد است، استفاده از پنل‌های منعطف در آیپد به دلیل اندازه بزرگ آنها امکان شکستگی و یا مچاله شدن دارد.

اپل ظاهراً برای ساخت این پنل‌ها باید از یک شرکت تایوانی به نام SMT برای افزایش ظرفیت تولید خود کمک بگیرد. زیرا اپل برای افزایش ظرفیت خود، این شرکت را از لحاظ مالی تأمین کرده است. احتمالاً از این فناوری در تولید باریک‌ترین آیپد اپل که آیپد‌ پرو 12.9 اینچی‌ است و همچنین مک‌بوک‌پروهای جدید استفاده خواهد شد.

در حال حاضر مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و آیپد‌ پرو 12.9 اینچی تنها دستگاه‌های اپل هستند که از فناوری MiniLED بهره می‌برند. که انتظار می‌رود هرسه دستگاه ذکر شده تا پایان سال 2022 به تراشه M2 اختصاصی اپل به‌روز شوند.

بر طبق گزارش ذکر شده، فناوری OLED هیبریدی هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و اپل باید تا رسیدن فناوری OLED هیبریدی به بلوغ کامل، همچنان از فناوری MiniLED در صفحه نمایش دستگاه‌های خود استفاده کند. پس احتمالاً تولید باریک‌ترین آیپد اپل با فناوری مذکور تا سال 2024 طول بکشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تولید باریک‌ترین آیپد اپل با فناوری OLED هیبریدی چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر