;
coinex

این پارچه الکتریکی گجت‌های هوشمند را شارژ می‌کند

ساخت پارچه الکتریکی منجر به ابداع روش جدیدی جهت شارژ گجت‌های هوشمند شد. گفته می‌شود این پارچه دارای ۱۲۰۰ سلول خورشیدی است.

طی تحقیقات جدیدی که توسط محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت صورت گرفت، یک پارچه الکترونیکی ساخته شد که شامل ۱۲۰۰ سلول خورشیدی می‌شود. این پارچه، در صورت قرار گرفتن مقابل نور خورشید، قادر است حدود ۴۰۰ میلی‌وات انرژی تولید کند.

بنابراین می‌توانید با استفاده نیروی تولید شده در پارچه، گوشی یا گجت هوشمند خود را شارژ کنید. طبق اطلاعاتی که در دسترس داریم، وظیفه رهبری تحقیقات یاد شده بر عهده دکتر تئودور هیوز رایلی قرار گرفته بود.

شاید پس از آگاه شدن از این موضوع که سلول‌های فتوولتائیک جهت ساخت این محصول مورد استفاده قرار گرفته‌اند با خود فکر کنید که این پارچه بسیار حساس است و مراقبت از آن کار دشواری خواهد بود.

اما باید گفت که پارچه الکتریکی مذکور در برابر فشار مقاوم خواهد بود و حتی می‌توان آن را در ماشین لباسشویی در دمای ۴۰ درجه سلسیوس شست‌وشو داد. سلول‌های خورشیدی به‌کار رفته جهت ساخت این پارچه با طول ۵ میلی‌متر و عرض ۱.۵ میلی‌متر طراحی شده‌اند و داخل یک صمغ پلیمری ضدآفتاب قرار خواهند گرفت. بنابراین می‌‌توان اطمینان داشت که هنگام پوشیدن این پارچه، سلول‌های خورشیدی برای فرد هیچ‌گونه ناراحتی ایجاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: ناشنوایان با این عینک واقعیت افزوده می‌توانند مکالمه‌ها را بخوانند!

آیا ساخت پارچه الکتریکی در آینده منجر به دگرگون شدن رابطه افراد با تکنولوژی می‌شود؟

دکتر هیوز رایلی نظر خود را در ارتباط با تحقیقاتی که منجر به ساخت پارچه الکتریکی شد، اینگونه بیان کرد که محصول ساخته شده در واقع یک نمونه اولیه است و باتوجه به آن، می‌توان پتانسیل و کاربرد‌های پارچه الکترونیکی را ارزیابی کرد. همچنین، ایده تولید انرژی الکتریکی با استفاده از پارچه، تاکنون توسط افراد محدودی مطرح شده بود و اکنون ما موفق شدیم یک پارچه الکتریکی تولید کنیم که با حفظ ظاهر معمولی خود، انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی بدل کند.

در ادامه لازم است این موضوع را خاطر نشان کنیم که در صورت تولید انبوه پارچه مذکور، ارتباط افراد با فناوری کاملا دگرگون خواهد شد. چراکه دیگر برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود نیازی به پریز برق ندارید و در هر زمانی که تمایل داشتید تنها با قرار گرفتن در مقابل آفتاب، می‌توانید گجت‌‌های هوشمند خود را شارژ کنید. لازم به ذکر است که سلول‌های خورشیدی به کار رفته از جنس سیلیکون طراحی شده‌اند و انرژی تولید شده توسط آن‌‌ها با تغییر میزان تابش نور خورشید ارتباط مستقیم دارد. برای مثال این سلول‌ها در برابر آفتابی با سطح ۰.۸۶ تقریبا ۳۳۵.۳ میلی‌وات و در برابر آفتابی با سطح ۱.۰ قادر به تولید ۳۹۴ میلی‌وات انرژی الکتریکی هستند.

Electric Fabric

در آخر باید گفت که محققان و توسعه دهندگان برای رسیدن به مرحله تولید انبوه پارچه الکتریکی، راه طولانی و دشواری را در پیش دارند و هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این اختراع در آینده به صورت گسترده در سراسر جهان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پارچه الکتریکی و آینده این اختراع محققان دانشگاه ناتینگهام چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر