;
coinex

رونمایی گوگل از سیستم عامل‌ KataOS مخصوص یادگیری ماشین

شرکت گوگل به تازگی از سیستم عامل‌ KataOS مخصوص یادگیری ماشین رونمایی کرده است. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

کمپانی مطرح و به‌نام گوگل، روز 14 اکتبر از هسته سیستم عامل جدید خود که مخصوص پروژه‌های یادگیری ماشین طراحی شده‌ است رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: ابزار ترجمه جدید گوگل معرفی شد، سریع‌تر و دقیق‌تر از همیشه!

رونمایی گوگل از سیستم عامل‌ KataOS برای یادگیری ماشین

هر روزه ما بیشتر خود را در محاصره نرم‌افزارها و ماشین‌هایی می‌بینیم که اطلاعات محیطی ما را دریافت و پردازش می‌کنند. بنابراین، یافتن راهکارهایی برای هرچه امن‌تر ساختن این فرآیندها و سیستم‌ها ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. اگر امن بودن این دستگاه‌های هوشمند از لحاظ ریاضیاتی اثبات نشود، اطلاعات شخصی‌، مانند تصاویر افراد یا صدای ضبط شده آن‌ها، می‌تواند در معرض خطر بدافزارها قرار بگیرد.

رونمایی گوگل از سیستم‌عامل‌ KataOS برای یادگیری ماشین

متاسفانه فرض می‌شود که امنیت سیستم مقوله‌ای است که می‌تواند با استفاده از یک نرم‌افزار خارجی یا یک قطعه سخت‌افزاری ASIC تامین شود، ولی این‌ها کافی نیستند. بنابراین تیم تحقیقاتی گوگل تلاش خود را برای ارائه یک پلتفرم کاملا امن که برای برنامه‌های یادگیری ماشین بهینه شده‌است، آغاز کرد. این پروژه همچنان در دست انجام است و راه بسیاری تا تکمیل پیش‌رو دارد، ولی شرکت گوگل اطلاعات اندکی از پروژه را منتشر کرده است که علاقه‌مندان بتوانند با شرکت در این فرآیند، به ساخته شدن یک سیستم محیطی هوشمند با امنیت داخلی و سخت‌افزاری کمک کنند.

قسمت‌هایی از این پروژه به صورت متن باز در گیت‌هاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. از ریزهسته seL4 به عنوان زیرپایه این سیستم عامل جدید استفاده شده‌است. KataOS پلتفرمی امن (قابل اثبات ریاضیاتی) ارائه می‌دهد که از حریم خصوصی کاربر حفاظت کامل دارد زیرا از لحاظ منطقی نفوذ به کرنل (هسته) این سیستم عامل غیرممکن است.

KataOS کاملا توسط زبان Rust پیاده‌سازی شده‌است. این امر به خودی‌ خود، قسمتی از امنیت سیستم را تامین می‌کند زیرا دسته‌هایی کامل از ایرادات نرم‌افزاری (باگ‌ها) مانند off-by-errors و سرریز buffer را کاملا حذف می‌کند. هدف گوگل این است که کل این سیستم‌عامل را به صورت متن باز ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره رونمایی گوگل از سیستم عامل‌ KataOS چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر