;
coinex

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور ؛ کدام برنامه‌ها می‌توانند جایگزین گوگل پلی شوند؟

گوگل پلی استور یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین پلتفرم‌ها برای دانلود اپلیکیشن‌های مختلف است. در حال حاضر، با توجه به فیلتر شدن این پلتفرم، بد نیست بدانیم که بهترین جایگزین های گوگل پلی استور کدامند.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور موضوعی است که ذهن بسیاری از کاربران را درگیر کرده است. احتمالاً همه شما نام گوگل پلی استور را شنیده‌اید و از آن استفاده کرده‌اید. اغلب مواقع، هنگامی‌که کاربران گوشی‌های اندرویدی به دنبال یک اپلیکیشن خاص هستند، وارد این پلتفرم می‌شوند. این اپلیکیشن یکی از معتبرترین منابعی است که برنامه‌های مختلف را در خود جای می‌دهد و کاربران اندرویدی می‌توانند به‌راحتی و در کمترین زمان آن‌ها را دانلود کنند.

با وجود همه قابلیت‌های منحصربه‌فرد و کاربردی گوگل پلی استور، گاهی مواقع این امکان وجود دارد که به‌خوبی کار نکند و برخی از اپلیکیشن‌ها را در آن پیدا نکنید؛ یا حتی با چالش فیلتر شدن این پلتفرم مواجه شویم. در این شرایط چاره چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید پلتفرم‌های دیگری نیز وجود دارند به شما امکان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف را می‌دهند. به بیان دیگر، باید بدانید که گوگل پلی استور تنها مارکت برای دانلود اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندروید نیست. در اینجا برخی از مهم‌ترین، امن ترین و بهترین جایگزین‌ های پلی استور را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

شبکه اجتماعی ترامپ در گوگل پلی ؛ پذیرش سیاست تعدیل محتوا توسط حقیقت!

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این احتمال وجود دارد که برخی مواقع نتوانید برخی از اپلیکیشن‌های موردنظر خود را در گوگل پلی استور مشاهده کنید. مهم‌ترین دلیل این موضوع هم مسئله قوانین کپی رایت است. علاوه‌براین، ممکن است مشکلاتی مربوط به محدودیت‌های بین‌المللی یا داخلی و حتی تحریم‌ها باعث عدم پشتیبانی گوگل پلی استور از برخی برنامه‌ها شوند.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

این موضوع برای کاربران ایرانی بیشتر صدق می‌کند و به دلیل مشکلات زیادی که وجود دارد، در اغلب مواقع برخی از اپلیکیشن‌ها را در گوگل پلی استور پیدا نمی‌کنیم. در عین حال، اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند جایگزین این فروشگاه شوند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برنامه موردنظر خود را در گوگل پلی پیدا نمی‌کنید یا به آن دسترسی ندارید، می‌توانید یکی از بهترین جایگزین های پلی استور که ما در ادامه معرفی می‌کنیم را انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که شاید امنیت برخی از برنامه‌ها به اندازه امنیت گوگل پلی استور نباشد. به همین دلیل برای انتخاب این اپلیکیشن‌ها باید نهایت دقت را داشته باشید. موضوع مهم این است که در پی مشکلات امنیتی این اپلیکیشن‌ها، ممکن است دستگاه شما به بدافزار‌ها آلوده شود. بااین‌حال، تمام اپلیکیشن‌هایی که در اینجا مشاهده می‌کنید را می‌توان جزو بهترین منابع دانلود برنامه های اندرویدی دانست. پس بدون هرگونه معطلی از آن‌ها استفاده کنید.

اپ استور آمازون (Amazon Appstore)

می‌توان با اطمینان گفت که یکی از بهترین جایگزین های گوگل پلی استور که قابلیت‌های فوق‌العاده بالایی دارد، برنامه اپ استور آمازون است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های مختلفی را به صورت کاملاً رایگان دانلود کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. برخی از افراد از این اپلیکیشن با نام آمازون زیرزمینی یاد می‌کنند.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

خوب است بدانید که این برنامه بیشتر از 334 هزار ورژن مختلف از انواع برنامه‌های اندرویدی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. علاوه‌براین، دلیل دیگری نیز وجود دارد که باعث محبوبیت آن شده که آن هم نصب پیش‌فرض این فروشگاه در کتابخوان‌های کیندل است.

تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که در کمترین زمان این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده نمایید. مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌هایی که این فروشگاه را به یکی از بهترین منابع دانلود برنامه های اندرویدی تبدیل کرده، پشتیبانی از قابلیت Free app of the day است.

عملکرد این ویژگی بدین صورت است که هر روز یکی از برنامه‌های پولی این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به علاوه، کاربران برنامه اپ استور آمازون می‌توانند موسیقی کتاب و سایر رسانه‌های این اپلیکیشن را با قیمت کمتری نسبت به گوگل پلی دریافت نمایند. به همین دلیل هم آن را یکی از بهترین جایگزین های گوگل پلی استور می‌دانیم.

بیشتر بخوانید:

APKMirror

APKMirror هم یکی دیگر از بهترین جایگزین های پلی استور اندروید به شمار می‌رود که شاید یک اپلیکیشن مجزا نباشد، اما به‌عنوان یک وب‌سایت تمام نیازهای شما را برآورده خواهد ساخت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی برخی از افراد این وب‌سایت را برتر از گوگل پلی استور می‌دانند. مهم‌ترین دلیل نامگذاری این برنامه به APKMirror، به خاطر این است که شما می‌توانید همه برنامه‌های موردنظر خود را با پسوند apk دانلود و ذخیره کنید.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
بهترین جایگزین های پلی استور

یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده این وب‌سایت این است که شما می‌توانید به جدیدترین و بهترین ورژن از برنامه موردنظر خود دسترسی داشته باشید. علاوه‌براین، APKMirror ورژن‌های قدیمی‌تر برخی اپلیکیشن‌های معروف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که گوگل پلی استور این قابلیت را ندارد.

خوب است بدانید هر اپلیکیشنی که از این وب‌سایت دانلود می‌کنید، کاملاً امن هستند و هیچ بدافزاری در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل هم می‌توان آن را یکی از بهترین جایگزین های پلی استور دانست. بخش مهم و جذاب فروشگاه APKMirror بدین صورت است که اپلیکیشن‌های محبوب را به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه دسته‌بندی می‌کند و به نمایش می‌گذارد.

APKPure

یکی دیگر از بهترین جایگزین های گوگل پلی استور که در یک یا دو سال اخیر وارد بازار شده، برنامه APKPure است. نکته مثبت این اپلیکیشن این است که نسبت به گوگل پلی دسته‌بندی‌های بیشتری دارد. از دیگر دلایل محبوبیت فروشگاه APKPure این است که این امکان را می‌دهد تا بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را به صورت مستقیم دانلود کنید و نیازی به دانلود فایل دیتا به صورت مجزا نخواهید داشت.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
بهترین منابع دانلود برنامه های اندرویدی

پس اگر به دنبال یک اپلیکیشن در گوگل پلی استور بودید و آن را پیدا نکردید، احتمالاً APKPure می‌تواند به شما کمک کند. البته توجه داشته باشید که با وجود همه مزایای APKPure، گوگل پلی همچنان اپلیکیشن‌های بیشتری ارائه می‌دهد و از این نظر برنده میدان است.

بیشتر بخوانید:

APKUpdater

APKUpdater هم دقیقاً مانند APKMirror است و شما نمی‌توانید یک اپلیکیشن مجزا برای آن پیدا کنید و برای استفاده از آن باید از طریق وب‌سایت اقدام نمایید. یکی از مهم‌ترین مزایای APKUpdater این است که به شما این امکان را می‌دهد برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود را بدون نیاز به گوگل پلی استور آپدیت کنید.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

این وب‌سایت به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های موردنظر شما را از طریق منابع مختلفی به انجام می‌رساند و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که آپدیت برنامه‌های شما با سرعت کاملاً خوبی انجام خواهد شد. از دیگر دلایلی که باعث شده ما آن را در میان بهترین جایگزین های گوگل پلی استور قرار دهیم، این است که رابط کاربری راحت و آسانی دارد.

Aptoide

یکی دیگر از بهترین منابع دانلود برنامه های اندرویدی که از زمان‌های قدیم تاکنون فعالیت داشته است، Aptoide نام دارد. بااین‌حال، به نظر شما چرا این اپلیکیشن نتوانسته به‌خوبی نظر مخاطبان را به خود جلب کند؟ دلیل این مسئله، رشد و جهانی شدن گوگل پلی استور است. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی را در Aptoide مشاهده کنید که در گوگل پلی استور هم وجود ندارند.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
بهترین جایگزین های پلی استور اندروید

توجه داشته باشید که این مسئله را هم می‌توان یک نقطه مثبت در نظر گرفت و هم یک نقطه ضعف. مزیت این مسئله این است که شما می‌توانید پیشنهادهایی فراتر از برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور در گوشی خود داشته باشید و بخش نگران‌کننده آن هم این است که شاید از نظر امنیتی نتوانند محتوای گوشی شما را تضمین کند.

F-Droid

یکی دیگر از بهترین جایگزین های پلی استور اندروید که اپلیکیشن‌های متنوعی را در خود جای می‌دهد، برنامه F-Droid بوده که از زمان‌های گذشته تاکنون امتحان خود را پس داده است. تمام اپلیکیشن‌های موجود در این برنامه کاملاً منبع‌باز هستند و این مسئله برای خود فروشگاه F-Droid نیز صادق است.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

خوب است بدانید که افراد داوطلب این وب‌سایت را اداره می‌کنند و به همین دلیل هم F-Droid بستگی زیادی به حمایت مالی کاربران خود دارد. با استفاده از این وب‌سایت، می‌توانید به انواع کدهای برنامه‌های اندرویدی خود دسترسی داشته باشید و برای ساختن برنامه‌های خود از آن‌ها استفاده کنید. ازاین‌رو، یکی از بهترین جایگزین های گوگل پلی استور به شمار می‌رود.

یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن این است که برنامه‌های موجود در آن رتبه‌بندی نشده‌اند و به همین دلیل هم نباید از آن‌ها انتظار پایداری زیادی داشت. به‌طورکلی، می‌توان نتیجه گرفت که F-Droid برای توسعه‌دهندگان اندروید گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید:

QooApp

یکی دیگر از بهترین جایگزین های پلی استور که بیشتر در آسیا مورداستفاده قرار می‌گیرد، QooApp است. کشورهای آسیایی مانند کره، چین و ژاپن اپلیکیشن‌های منحصربه‌فرد و مربوط به خود را دارند. اپلیکیشن QooApp یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن برنامه‌های آسیایی است.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
بهترین جایگزین های پلی استور اندروید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به برنامه‌ها و بازی‌های آسیایی علاقه دارید، احتمالاً اپلیکیشن QooApp برای شما مناسب خواهد بود. برای مثال، شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند ورژن ژاپنی فاینال فانتزی Brave Exvius را در این فروشگاه دانلود نمایید. البته توجه داشته باشید که تمام برنامه‌های موجود در این فروشگاه مربوط به کشورهای ژاپن، چین و کره نیستند و در آن می‌توانید برنامه‌های انگلیسی یا با زیرنویس را نیز مشاهده کنید.

گلکسی اپس سامسونگ (Samsung Galaxy Apps)

Samsung Galaxy Apps یکی از بهترین منابع دانلود برنامه‌های اندرویدی در گوشی‌های سامسونگ است که می‌توانید برخی از برنامه‌های مربوط به سایر گوشی‌ها را نیز در آن پیدا کنید. بخش منفی این اپلیکیشن این است که در دستگاه‌های غیرسامسونگ پشتیبانی نمی‌شود. این بدان معنی است که تنها کاربران گوشی‌های سامسونگ امکان استفاده از Samsung Galaxy Apps را دارند.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

اگر این برنامه برای سایر دستگاه‌های غیرسامسونگ هم کار کند، می‌تواند یکی از مهم‌ترین و امن ترین جایگزین های پلی استور باشد. زیرا رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار جذاب و خوب بوده و شما می‌توانید بخش وسیعی از اپلیکیشن‌های محبوب خود را در آن مشاهده نمایید. همچنین برخی از اپلیکیشن‌های اختصاصی برای گوشی‌های سامسونگ را نیز می‌توانید در این برنامه مشاهده کنید که در سایر پلتفرم‌ها و فروشگاه‌ها وجود ندارند.

Aurora Store

اگر همچنان به دنبال بهترین جایگزین های پلی استور اندروید هستید، Aurora Store می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این فروشگاه امکانات بسیار متنوع و جذابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن این است که می‌توانید از تم مشکی رنگ آن لذت زیادی ببرید. ازاین‌رو، می‌توان این‌گونه گفت که رابط کاربری اپلیکیشن Aurora Store، فوق‌العاده است.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
امن ترین جایگزین های پلی استور

از دیگر دلایلی که ما این فروشگاه را در این لیست قرار داده‌ایم، این است که برنامه‌های بسیار متنوعی ارائه می‌کند. علاوه‌براین، دسته‌بندی اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه جذابیت خاصی دارند و شما می‌توانید برنامه‌های محبوب خود را در بخش «برای شما» مشاهده کنید. برای دانلود Aurora Store می‌توانید به وب‌سایت رسمی فروشگاه Aurora مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

Uptodown

یکی دیگر از بهترین جایگزین های گوگل پلی استور که فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرد، وب‌سایت Uptodown است. مهم‌ترین هدف کسانی که این برنامه را در ابتدا ساختند، این بود که بتوانند توسعه‌دهندگان را به کاربران برنامه‌های مک و ویندوز متصل کنند. با گذشت زمان، برنامه‌های اندرویدی بیشتری به این پلتفرم اضافه شدند. ازاین‌رو، شما می‌توانید برنامه رسمی خود را به همراه نسخه تحت وب از طریق فروشگاه دانلود و نصب کنید.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

شاید برای شما جالب باشد که بدانید فروشگاه Uptodown دارای بیش از 130 میلیون کاربر فعال است و از 15 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. دسته بندی جذابی در این فروشگاه وجود دارد و می‌توانید برنامه موردنظر خود را به‌راحتی در آن بیابید.

SlideMe

یکی دیگر از بهترین جایگزین های پلی استور که سابقه طولانی در زمینه ارائه اپلیکیشن‌های اندرویدی مختلف دارد، SlideMe است. نکته جالب‌توجه درباره این فروشگاه این است که در گذشته برخی از گوشی‌های هوشمند به صورت پیش فرض با ارائه SlideMe در اختیار کاربران قرار می‌گرفتند.

از دیگر دلایلی که ما SlideMe را در میان بهترین جایگزین های گوگل پلی استور قرار داده‌ایم، این است که SlideMe می‌تواند فایل‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت کاملاً دقیق بررسی کند. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از امن ترین جایگزین های پلی استور به شمار آورد.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور
بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهید، اپلیکیشن SlideMe می‌تواند گزینه مناسبی باشد که برنامه‌های رایگان و پولی متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Yalp Store

در نهایت، آخرین اپلیکیشنی که ما در این نوشتار به بررسی آن می‌پردازیم و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوگل پلی استور باشد، Yalp Store نام دارد. با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید فایل apk برنامه موردنظر خود را به‌راحتی در دسترس داشته باشید.

بهترین جایگزین های گوگل پلی استور

اپلیکیشن Yalp Store به شما این امکان را می‌دهد که برنامه موردنظر خود را به‌راحتی در فروشگاه جستجو و دانلود کنید. طبق ادعای سازنده، منبع اصلی تمام فایل‌های موجود در این فروشگاه گوگل است. بااین‌حال، بخش منفی در فروشگاه Yalp Store، رابط کاربری نسبتاً قدیمی آن است که البته این موضوع خللی در فرایند نصب و دانلود برنامه‌ها ایجاد نمی‌کند. برای استفاده از آن هم لازم نیست اطلاعات کاربری اکانت گوگل خود را در این اپلیکیشن وارد کنید.

سخن نهایی

اگرچه گوگل پلی استور یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای دانلود برنامه‌ها و بازی‌های مختلف است، اما گاهی اوقات از برخی برنامه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. برای رفع این مشکل، می‌توانید یکی از بهترین و امن ترین جایگزین های پلی استور که ما در این نوشتار به بررسی آن‌ها پرداختیم، انتخاب نمایید. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردنظر خود را در کمترین زمان و بدون هیچ‌گونه مشکلی دانلود و نصب کنید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان یک برنامه مناسب به‌عنوان جایگزین فروشگاه گوگل پلی معرفی کرد؟

اپلیکیشن‌های بسیار متنوعی هستند که حتی برخی از آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به گوگل پلی استور دارند. برای انتخاب یک اپلیکیشن خوب، به عملکرد آن توجه داشته باشید. همچنین رابط کاربری فروشگاه هم باید روان باشد.

بهترین جایگزین های پلی استور اندروید کدام‌اند؟

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن‌ها قابلیت منحصربه‌فرد خود را دارند. ما در این نوشتار، برخی از بهترین منابع دانلود برنامه های اندرویدی را به شما معرفی کردیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند تجربه دلپذیری به شما عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بهترین جایگزین های گوگل پلی استور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (16 نظر)

    ببین منو بکش،با گیوتین سرمو بزن،تیربارونم کن بمیرم هم ،حالا اینکه بهشت میرم یا جهنم فرقی نداره حتی تو اون دنیا هم از پلتفرم ایرانی استفاده نمیکنم. .اینایی هم که نام بردین بدون وی پی ان بدرد نمیخورن یا اگه فیلتر نشدن هم یه روز فیلتر میشن چون اینجا ایرانه 😡

    پاسخ

    آخه شما مردمو چی حساب میکنید .برنامه apk ارائه میدید برای حل مشکل یا اینکه بخواهید تمام اطلاعات مردمو از تو گوشیاشون بکشید بیرون . واقعا متاسفم هم برای خودم هم برای مردم کشورم که یه همچین سیاستی اعتخاض کرده و سایتهای اصلی برنامه های کاربردی بسته و حالا از موقعیت داره به نفع خودش برنامه مخرب ارائه میده برای سرقت اطلاعات مردم از تو گوشیاشون .

    پاسخ

    سلام مایکت و کافه بازار هم در دسترسن هم ایرانی من از این دوتا راضیم

    پاسخ

    اولا دمت گرم بابت اطلاع رسانی تون ولی اینا هیچکدام بدون vpn اصلا باز نمیشن

    پاسخ

    سلام همه این جایگزین‌ها هم فیلتر شدن قبلش یه آمار بگیرین

    پاسخ

    تمام کارها وابسته به اینترنت هست وای میخوام جیغ بکشم

    پاسخ

    اینایی که گفتی یا فیلتره یا تحریم

    آمازون که تحریم بوده از همون اول

    دومیه که گفتید فیلتر شده

    بقیه همینطوره

    پاسخ

    اینها یا ایران را فیلتر کردن
    یا ایران اینها را فیلتر کرده
    یا محدود هستند و ماربرد عمومی ندارن
    یا اینکه لینکت میکنن به گوگل

    پاسخ

    با خودم گفتم اگه اسمی از اپ استورهای تقلبی(میدونی کدومها رو میگم) بیاری فحش رو میکشم…
    دم شما گرم!! وسط این شیرتوشیری(شما هرچی میخوای بگو!) قدر بضاعتتون به فکر ملت هستید
    سپاس

    پاسخ

    ایرانی های خودمون هم مثل بازار و مایکت عالیه

    پاسخ

    بی خیال شو
    مردم را از این عصبی تر نکن

    پاسخ

    هیچ کدام کاری گوگل پلی را انجام نمی‌دهند بروز رسانی سیستم گوشی و نیاز به نصب نداشتن و.و.و…….
    اگر وی پی آن کار نکند دیگه هیچ فایده ندارد من به شخصه مصرف اینترنت را از ماهیانه ۲۰گیگ به ۱.۵گیگ جابجا کردم فعلا
    اگر وضعیت همین طور بماند مهاجرت گزینه اول خواهد بود

    پاسخ

    سلام داداش یک ساغی vpn معرفی کنید
    با تشکر

    پاسخ

    هیچی به پای گوگل پلی نمیرسه امنیت دانلود اش بالاست.

    پاسخ

    سلام اینا هیچ کدوم بدون فیلتر شکن کار نمی‌کنند درضمن بعضی این اپ ها منبع اصلی نرم افزارشون همون گوگل پلی است

    پاسخ