;
coinex

شبکه اجتماعی ترامپ در گوگل پلی ؛ پذیرش سیاست تعدیل محتوا توسط حقیقت!

در شرایطی خبر در دسترس بودن شبکه اجتماعی ترامپ در گوگل پلی منتشر شده که این اپلیکیشن چندی پیش به خاطر تضاد با سیاست‌های گوگل از گوگل پلی حذف شده بود.

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ به نام Truth Social یا حقیقت، یک پلتفرم ایجاد شده توسط رئیس جمهور سابق آمریکا است که بعد از مسدودسازی اکانت‌های توییتر و فیسبوک او، راه‌اندازی شد. این برنامه که در ابتدا نتوانسته بود استانداردهای مدنظر گوگل را برای حضور در پلی استور کسب کند، حال رسما در اپ استور مرجع اندرویدی قرار گفته است.

بیشتر بخوانید: واکنش عجیب دونالد ترامپ به خرید توییتر توسط ایلان ماسک

شبکه اجتماعی ترامپ در گوگل پلی

شبکه اجتماعی حقیقت شباهت خاصی با توییتر دارد و خود را به عنوان پلتفرمی مبتنی بر «مکالمه آزاد و صادقانه» معرفی کرده است. این اپلیکیشن نخستین بار در فوریه در اپ استور اپل راه‌اندازی شد اما نتوانست مجوزهای لازم برای حضور در گوگل پلی را کسب کند.

گوگل در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های گوگل پلی استور را تا زمانی که از دستورالعمل‌های توسعه‌دهندگان از جمعه الزام به تعدیل محتوای تولید شده توسط کاربر و حذف پست‌های خشونت‌آمیز را رعایت کنند، مجاز می‌داند.

این شرکت حالا اعلام کرده که شبکه اجتماعی Truth انجام اقدامات اعتدالی در خصوص متوای تولید شده را مطابق با استانداردهای گوگل پذیرفته است. گوگل همچنین اخیرا با بازگشت پارلر به پلی استور که در جریان ماجراهای حمله به کنگره مسدود شده بود موافقت کرد.

شبکه اجتماعی ترامپ در گوگل پلی ؛ پذیرش سیاست تعدیل محتوا توسط حقیقت!

البته گرچه این معضل حل شده، عدم حضور در پلی استور تنها دغدغه تیم رسانه‌ای ترامپ نیست چراکه اخیرا و به علت سقوط محبوبیت ترامپ در آمریکا، افشای اسناد منزل او و دادگاهی شدنش و برخی موارد دیگر، پروژه Truth عملا با بحران مالی مواجه شده و آینده آن که زمانی روشن تصور می‌شد حال در هاله‌ای از ابهام است.

شرکت رسانه‌ای ترامپ نیز در حال حاضر با تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در پی شکایتی مبنی بر نقض اوراق بهادار از سوی یکی از مدیران سابق رسانه ترامپ مواجه است. Digital World Acquisition Corp قبلا به سرمایه گذاران هشدار داده بود که کاهش محبوبیت ترامپ می‌تواند بر این شرکت تأثیر منفی بگذارد.

از سویی اخیرا CNBC نیز در گزارشی با اشاره به خرید توییتر توسط ایلان ماسک و احتمال فعالیت دوباره ترامپ در آن مدعی شده حالا سرمایه‌گذاران اصلی پروژه بسیار نسبت به آینده نگران هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ارائه شبکه اجتماعی ترامپ در گوگل پلی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر