;
coinex

اندروید 13 Go رسما توسط گوگل رونمایی شد

اندروید 13 Go نسخه اختصاصی اندروید 13 برای گوشی‌های ارزان قیمت منتشر شد. برای آشنایی با امکانات این سیستم‌عامل با ما همراه باشید.

در یک دهه اخیر گوشی‌های هوشمند پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و حالا مجهز به تراشه‌های اختصاصی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، پردازنده سیگنال‌های تصویری و انواع فناوری‌های جدید و پیشرفته شده‌اند.

در این بین، گوشی‌های اقتصادی هم پیشرفت خوبی داشته‌اند اما به مرور، اندروید هم سنگین‌تر شده و اجرای آن نیاز به سخت‌افزارهایی قدرتمند دارد. با وجود پیشرفت‌های اخیر، خیلی از گوشی‌های ارزان قیمت هنوز قدرت لازم را برای اجرای روان این سیستم‌عامل ندارند. دقیقاً به همین دلیل، گوگل نسخه Go از اندروید را برای چنین گوشی‌هایی عرضه کرد. پس از انتشار اندروید 13 در مرداد ماه امسال، حالا گوگل از اندروید 13 Go رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: حداقل سیستم مورد نیاز برای اندروید 13 ؛‌ این گوشی‌ها اندروید 13 را دریافت نمی‌کنند!

معرفی اندروید 13 Go

با نصب اندروید 12 Go روی گوشی‌های ارزان قیمت، طراحی Material You به آنها اضافه نمی‌شد. در عوض تمرکز این نسخه اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، به اشتراک گذاری اپلیکیشن‌ها با استفاده از Nearby Share و قابلیت ‌هایبرنیت شدن اپلیکیشن‌ها بود. اما نصب اندروید 13 Go باعث اجرای تم‌های پویا بر اساس نوع پس زمینه گوشی می‌شود که در این نسخه بر خلاف نسخه کامل که 16 رنگ داشت، محدود به 4 رنگ است.

اندروید 13 Go

صفحه Discover دستیار هوشمند گوگل هم به اندروید 13 Go اضافه شده و با استفاده از آن می‌توانید با کشیدن صفحه home به سمت راست، به تب Discover دسترسی پیدا کنید. در این صفحه عکس‌ها، مقالات و ویدیوهای توصیه شده توسط گوگل نمایش داده می‌شوند تا همواره در جریان تازه‌ترین اخبار جهان قرار داشته باشید.

اندروید 13 Go قابلیت پشتیبانی از آپدیت‌های سیستمی گوگل پلی را دارد بنابراین نصب این نسخه می‌تواند بدون اشغال حافظه بیشتر یا ارتقای سیستم‌عامل، مستقیماً باعث بهینه‌سازی سیستم‌عامل شود. کل این فرایند بدون دخالت تولیدکننده‌های گوشی صورت می‌گیرد که معمولاً یک تنگنا محسوب می‌شود.

در حال حاضر هم گوگل آپدیت‌های سیستمی ماهیانه‌ای برای دستگاه‌های اندروید منتشر می‌کند که باعث اضافه شدن قابلیت‌های جدید، بهبود عملکرد و رفع باگ‌ها می‌شوند. به غیر از این موارد، اندروید 13 Go امکانات مهم دیگر اندروید 13 را به گوشی‌های اقتصادی آورده مثل قابلیت تنظیم زبان در هر اپلیکیشن به صورت مجزا.

گوگل در اطلاعیه خودش اعلام کرده که در حال حاضر بیش از 250 میلیون دستگاه با اندروید Go کار می‌کنند. این یعنی یک افزایش 50 میلیونی نسبت به سال قبل که نشان می‌دهد هر چند اندروید Go چندان مورد توجه رسانه‌ها نیست، اما تقاضای زیادی از سمت کاربران دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکانات جدید اندروید 13 Go چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر