;
coinex

آواتارهای سه بعدی واتساپ ؛ قابلیتی جدید برگرفته شده از فیسبوک

طبق گزارش‌ها آواتارهای سه بعدی واتساپ در آخرین نسخه بتا در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است. پیش از واتساپ، این قابلیت به اینستاگرام و مسنجر اضافه شده بود.

اولین بار آوارتارهای سه بعدی یا Bitmoji در فیسبوک مورد استفاده و استقبال مخاطبان قرار گرفت. پس از آن، پلتفرم‌های دیگری مانند اینستاگرام و مسنجر از این قابلیت استفاده کردند. حالا شرکت متا تصمیم دارد تا آواتارهای سه‌بعدی واتساپ را راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

آواتارهای سه بعدی واتساپ

هر چند که هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت، اما براساس گزارش WABetaInfo، کاربرانی که این قابلیت برای آنها فعال شده، در قسمت تنظیمات یک دسته بندی جدید به نام «آواتار» مشاهده خواهند کرد. کاربران با استفاده از این گزینه می‌توانند نسخه دیجیتالی خود را شخصی‌سازی کرده و از آن لذت ببرند.

در تصاویری که از ویژگی آواتارهای سه بعدی واتساپ منتشر شده، با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند درست مانند دیگر برنامه‌های متا، از نسخه آواتار شخصی‌سازی شده شان استیکر مخصوص به خود را بسازند و در گفتگوهایشان از آنها استفاده کنند.

ماه گذشته درباره این قابلیت گزارش‌هایی منتشر شده بود. با وجود اینکه متا این ویژگی را برای برخی کاربران فعال کرده اما همچنان تاریخ دقیق ارائه آن برای کاربران اندروید و ios مشخص نیست.

آواتارهای سه بعدی واتساپ ؛ قابلیتی جدید برگرفته شده از فیسبوک

این آواتارها اولین بار در سال 2019 و برای مسنجر و News Feed معرفی شد. پس از آن در سال 2020 کاربران می‌توانستند از آنها در بخش مختلف فیسبوک مانند استوری‌ها و کامنت‌ها استفاده کنند. اوایل سال 2022 شرکت متا ظاهری سه بعدی به آنها بخشید و کاربران توانستند آنها را در پست‌های فید، پروفایل فیسبوک و همچنین استوری‌های اینستاگرامشان مورد استفاده قرار دهند.

به عقیده آیگریم شورمن مدیر کل آواتارها و هویت متا، این بروزرسانی یعنی اضافه کردن آواتارهای سه بعدی واتساپ ، بخشی از تلاش‌های شرکت برای ورود به متاورس است که نه تنها واقعیت مجازی و افزوده را شامل می‌شود، بلکه باعث ایجاد یک پل بین پلتفرم‌های آشناتر مثل گوشی و رایانه کاربر نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت آواتارهای سه‌بعدی واتساپ چیست؟ لطفا نظرات خود را با تکراتو و دیگر کاربران در بخش کامنت در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر