;
coinex

صدای ترسناک میدان مفناطیسی زمین را بشنوید

دانشمندان دانشگاه فنی دانمارک، صدای ترسناک میدان مفناطیسی زمین را که مربوط به برخورد طوفان خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین است منتشر کرده‌اند.

سازمان فضایی اروپا صدای میدان مناطیسی زمین را منتشر کرده است. این میدان مغناطیسی از انسان‌ها در برابر اشعه‌های کهکشانی و ذرات بردار بادهای خورشیدی حفاظت می‌کند، اما حالا مشخص شده که غرض سهمگینی دارد.

بیشتر بخوانید: پینگ پونگ بازی کردن سلول‌های مغزی کشت شده در یک ظرف آزمایشگاهی!

صدای ترسناک میدان مفناطیسی زمین

البته نمیتوان میکروفون را به سمت آسمان گرفت تا صدای میدان مغناطیسی را شنید و یا آن را دید. در همین راستا محققان دانشگاه فنی دانمارک داده‌های مربوط سه ماهواره Swarm سازمان فضایی اروپا را جمع آوری و به صوتی تبدیل کردند که صدای میدان مغناطیسی و طوفان خورشیدی در آن به گوش می رسد.

صدای ترسناک میدان مفناطیسی زمین را بشنوید

این کلیپ صوتی که شبیه صدای حرکت یخچال‌های قطبی است. کلاوس نیلسن موزیسین و از پشتیبانان این پروژه می‌گوید:

محققان از داده‌های مربوط به ماهواره های Swarm و همچنین منابع دیگر استفاده کردند. آنها از این سیگنال‌های مغناطیسی برای دستکاری و کنترل نمایش صوتی میدان مرکزی استفاده کردند. این پروژه مطمئناً یک تمرین مفید برای ترکیب علم و هنر بود. غرش میدان مغناطیسی زمین همراه یک طوفان ژئومغناطیسی که در نتیجه یک شعله خورشیدی در ۳ نوامبر ۲۰۱۱ به وجود آمده بود، ترکیب شده بود و ترسناک به نطر می‌رسد.

البته این نخستین باری نیست که محققان داده های مربوط به نیروهای بی سروصدا را به اصوات تبدیل می کنند. سال گذشته ناسا کلیپ صوتی از فعالیت میدان مغناطیسی اطراف قمر Ganymede مشتری منتشر کرد. در این اواخر نیز صدای سیاه چاله منتشر شده است. در ویدیوی زیر صدای میدان مغناطیسی زمین را بشنوید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره صدای ترسناک میدان مفناطیسی زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر