;
coinex

آغاز پروژه The Line عربستان ؛ شهر خطی 170 کیلومتری سعودی‌ها در حاشیه خلیج فارس!

تصاویر و ویدئوهایی منتشر شده که نشان از آغاز پروژه The Line عربستان دارد. این پروژه که یکی از طرح‌های منحصر به فرد عربستان است خیلی زودتر از زمان وعده داده شده آغاز به فعالیت کرده است.
اوایل سال جاری بود که از پروژه  The Line عربستان رونمایی شد. در این پروژه که گویی از آینده آمده قرار است آسمان خراشی به طول 170 کیلومتر البته به صورت افقی ساخته شود. به نظر می‌رسد عربستان قصد دارد در پروژه The Line مدینه فاضله‌ای احداث کند که شهروندانش در رفاه کامل باشند.

بیشتر بخوانید: آینده‌ حیات انسان در سیارات فراخورشیدی و فراتر از آن؛ کمربندهای خود را سفت بچسبید!

ویژگی‌های پروژه The Line عربستان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از آغاز به قدرت رسیدن تاکنون نشان داده قصد دارد تغییرات اساسی در کشورش ایجاد کند و شدیدا به رفاه و شادی مردم خود اهمیت می‌دهد. او که پا به روی بسیاری از سنت‌های نسل‌های قبلی گذاشته اینبار قصد دارد با اجرایی کردن پروژه خاص و جاه‌طلبانه The Line کشورش را به جهانیان نشان دهد. پروژه The Line عربستان مدت‌ها سرتیتر اخبار روز دنیا بود و حالا ویدئوهایی از آغاز این طرح منتشر شده که نشان می‌دهد عربستانی‌ها به همین زودی آستین‌ها را بالا زده‌اند.

هر چند جزئیات خاصی در این ویدئو دیده نمی‌شود اما کارگران و ماشین آلات سنگین را می‌بینیم که مشغول به کار هستند. این ویدئو که توسط شرکت عربستانی Ot Sky تهیه شده، در یوتیوب مجله خبری معماری Dezeen منتشر شده است.

پروژه The Line عربستان که یک کلان پروژه محسوب می‌شود شهری است در ارتفاع 500 متر با عرضی 200 متری. بیرون این شهر 170 کیلومتری تماما از آینه پوشانده خواهد شد تا بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. این کلان شهر قرار است توسط شرکت Neom که یک شرکت سعودی ست ساخته شود. بنا به گفته مهندسین این شرکت، این شهر چندین محله خواهد داشت که اگر به صورت عرضی آن را طی کنند پنج دقیقه طول خواهد کشید. گفتنی‌ است که پیمایش اول تا آخر این مسیر توسط وسایل نقلیه سریع السیر انجام می‌شود که برای طی کردن آن تنها به 20 دقیقه زمان نیاز است.

البته تاریخ اتمام این پروژه مشخص نیست، اما طبق وعده محمد بن سلمان در سال 2030 تمام خواهد شد. طبق تخمین مهندسین و کارشناسان مربوطه پروژه The Line عربستان هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تا 1 تریلیون دلار در برخواهد داشت و نهایتا 9 میلیون نفر را می‌تواند در خود اسکان دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پروژه The Line عربستان چیست؟ لطفا نظراتتان را با تکراتو و دیگر کاربران در بخش کامنت در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر