;
coinex

فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید در دستور کار وزارت صمت

با اعلام فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید ، منوچهر منطقی گفت، خودروهای وارداتی لزوما چینی نیستند و خودروهای ژاپنی و کره‌ای هم در لیست قرار دارند.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد خودروهای وارداتی جدید صحبت کرد و گفت: فروش خودروهای وارداتی به صورت اقساطی انجام خواهد شد. در سال آینده، خودروسازان نیز ناچار به فروش اقساطی می‌‌شوند. مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت نیز در نشست خبری گفت: خودروهای وارداتی لزوما چینی نیستند. توکلی در مورد برنامه‌های وزارت صمت در حوزه خودرو توضیح‌هایی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: لیست شرکت های وارد کننده خودرو اعلام شد

فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، منوچهر منطقی، پیرامون موضوع خودروهای وارداتی بیان کرد: «خودروهای وارداتی، چینی، ژاپنی و کره‌ای خواهند بود».

فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید

او در مورد تداخل خودروسازان در واردات و تولید بیان کرد: هر شرکت خودروسازی، یک برند را وارد کشور خواهد کرد. اگر در این راستا برند اشتراکی میان خودروسازان دیده شود، باید با همکاری یکدیگر عمق ساخت داخلی را بالاتر ببرند. او در ادامه افزود:

اگر امکان اتصال هر خودروساز به یک شرکت وجود داشته باشد، تجربیات گذشته تکرار نمی‌‎شود و قدرت چانه زنی نیز افزایش می‌یابد.

این نکته در مورد واردات خودرو حائز اهمیت است که اگر خودروی اقتصادی وارد کشور شود و به دنبال آن، پروسه انتقال فناوری انجام بگیرد، این فناوری باید متمرکز و جامع باشد.

منوچهر منطقی در مورد تعریف خودرو اقتصادی می‌گوید: «خودرو اقتصادی خودرویی است که در کنار فناوری که به همراه دارد، با قیمت مناسب عرضه شود. او قیمت خودروی اقتصادی را بین 6 تا 8 هزار دلار، اعلام کرد».

منطقی در ادامه سخنان خود به فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید اشاره کرد. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت وعده فروش اقساطی خودروسازان را در سال آینده داد و گفت: صف خرید آن‌ها فرو می‌ریزد.

فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید

او در مورد قیمت خودروهای وارداتی افزود: «در مورد تعیین تعرفه، قانونی وجود دارد. در این قانون، تعیین قیمت بر اساس مصرف سوخت است. اگر قیمت خودروهای وارداتی بالا رفت، کمیته‌ای تشکیل می‌‎یابد. در این کمیته تعرفه شناوری با پرداخت سود واردکننده وضع می‌شود».

قول تامین یک میلیون دلار ارز توسط بانک مرکزی، داده شده است. تحقق این قول بر عهده بانک مرکزی خواهد بود. منطقی در مورد رعایت استانداردهای 85 گانه خودروهای وارداتی بیان کرد: در نتیجه جلسات ما با سازمان استاندارد، قرار است برخی از قوانین استاندارد در این زمینه حذف شوند و حتی در صورت عدم رعایت استانداردهای 85 گانه، صاحب پلاک شوند.

لاهیجانی نیز در این نشست خبری حضور داشت و توضیحاتی را مورد برنامه‌های وزارت صمت در حوزه خودرو ارائه کرد. او در ابتدا اعلام کرد که طراحی اصلاح صنعت خودرو در سه بخش انجام شده است. بخش اول احیای ظرفیت موجود، بخش دوم، به روزرسانی پلتفرم و بخش سوم تقویت ارتباطات جهانی مربوط است.

او در ادامه بیان کرد:

با 12 درصد افزایش تولید خودرو در 7 ماه اول سال جاری روبرو بودیم. در طی 7 ماه، تلاش‌ کرده‌ایم تا روند تولید را تثبیت کنیم و خودروهای ناقص را کاهش دهیم.

در جهت تولید خودروی کامل، شاهد رشد 319 درصدی بودیم. هم اکنون خیلی از اتومبیل‌های در خط تولید به صورت عبور مستقیم هستند. همچنین افزایش تولید در بخش خصوصی را نیز شاهد بودیم. امسال سهم خودروسازان خصوصی از 7 درصد به 15 درصد افزایش یافته است.

توکلی در مورد تولید موتورسیکلت بیان کرد: در هفت ماهه اول سال، حدود 240 هزار موتور سیکلت تولید شده است. این موضوع زمینه سازی برای نوسازی ناوگان موتور سیکلت خواهد بود. او در ادامه تاکید کرد:

ما برای رسیدن به ثبات تولید، به دنبال افزایش ارزش افزوده به کمک دانش بنیان هستیم.

در مورد تغییر قواعد صنعت خودرو، توکلی گفت: در حال تدوین چندین آیین نامه و دستور العمل هستیم تا ساختار صنعت خودرو اصلاح شود و به صورت پایدار ادامه داشته باشد.

لاهیجانی در مورد قیمت واردات خودرو هم سخنانی مطرح کرد. او گفت: تعرفه‌ها با دفترچه گمرک مطابق خواهد بود. خودروهای اقتصادی کمترین تعرفه را خواهند داشت و عرضه خودروهای وارداتی در بورس، نوعی تنظیم کننده بازار خواهد بود. تلاش ما به حداقل رساندن هزینه‌های واردات در خودروهای اقتصادی است.

توکلی لاهیجانی در مورد اسامی خودروهای وارداتی بیان کرد: واردات خودرو به این شرکت‌ها محدود نیستند و شرکت‌های جدیدی به این لیست اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فروش قسطی خودروهای وارداتی جدید چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر